• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

زیرساخت های عمرانی جزیره کیش مطلوب نیست

  • کد خبر : 11060
  • 09 خرداد 1397 - 2:14
زیرساخت های عمرانی جزیره کیش مطلوب نیست

معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد: اقداماتی برای عمران کیش صورت گرفته اما وضعیت زیرساخت های این جزیره مطلوب نیست.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از ایرنا مصطفی خانزادی دوشنبه شب در شورای اداری جزیره کیش افزود: مطالعه کاملی با کمک اهل فن و دانشگاهیان از وضعیت ساختار عمرانی کیش صورت گرفت اما متاسفانه باید گفت که وضعیت زیرساخت های این جزیره مناسب نیست.

وی اظهار داشت: امروز بخشی از بودجه های عمرانی سازمان منطقه آزاد باید صرف مرمت و نگهداری پروژه های عمرانی قبلی جزیره شود.
وی تصریح کرد: بدنبال این نیستیم که فعالیت های اجرایی را به هر قیمتی تمام و ضد توسعه عمل کنیم و مشکلاتی را در مسیر توسعه به آیندگان تحمیل کنیم.

خانزادی به فعالیت عمرانی چند ماه اخیر در جزیره کیش اشاره کرد و یادآور شد: اقدامات عمرانی خوبی به برکت ماه رمضان و عید سعید فطر در جزیره کیش افتتاح و یا کلنگ زنی خواهد شد و برای توسعه این جزیره زیبا پروژه های کوتاه، میان و بلند مدت طراحی شده است.

وی گفت: در روز عید سعید فطر پروژه مهم و استراتژیک مخازن سوخت هواپیما در فرودگاه کیش بهره برداری می گردد.

وی افزود: برای این مهم ۲ مخزن نصب شده و در حال انجام اصلاحات برای کسب استاندارد لازم است از طرفی ۲ مخزن دیگر هم در شرف اتمام و انتقال به فرودگاه می باشد.

وی اظهار داشت: همچنین افتتاح فاز یک اسکله ۳۵ هزار تنی را در دستور کار داریم که در تلاشیم روز عید فطر افتتاح شود، اما بهره‌برداری از آن پس از لایروبی و تجهیز آن اتفاق خواهد افتاد.

معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه اتصال ۲ نیروگاه برق جزیره از اقدامات قابل تقدیر است افزود: بر اساس اعلام کارشناسان امر در تابستان امسال احتمال کمبود ۳۰ مگاوات برق را داریم که با این اتصال علاوه بر اضافه شدن ۲۰ مگاوات برق در نتیجه جزیره دیگر مشکل برق نخواهد داشت.

خانزادی اظهار داشت: اتصال آب شیرین کن ها به همدیگر از دیگر اقدامات خوبی است که مقدمات آن فراهم و با کمک مدیران ۲نیروگاه به زودی بهره برداری می رسد.

وی گفت: با اجرای پروژه اصلاح مخزن هوایی در مسیر فرودگاه در کمتر از یک ماه آینده ، بسیاری از مشکلات فشار آب و قطعی پمپ آب مشترکان شهر نیز رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه مدیر عامل سازمان منطقه آزاد برای تامین منابع مالی این طرح ها پیگیر و دستور لازم را صادر کرده است، افزود: پروژه لایروبی یک هزار و پانصد میلیارد ریال اعتبار دارد که در روز عید سعید فطر رونمایی خواهد شد و منجر به ایجاد یک جزیره مصنوعی گردشگری در دریا می گردد که مطالعات و بحث های زیست محیطی آن انجام شده است.

وی گفت: سایت پیاده روی از دیگر طرح هایی است که کلنگ آغاز عملیات آن نیز به زودی انجام خواهد شد.

معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: برای اجرای این طرح ها ۱۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال منابع بودجه ای تخصیص یافته است.

خانزادی با تاکید بر اینکه ظرف چهار ماه آینده نیز پروژه هایی در دست اجرا است که بخش عمده‌ای از مشکلات جزیره را برطرف خواهد کرد، افزود: این پروژه‌ها شامل انبارهای ۲٫۵ هکتاری، انبار مرکزی سازمان، ساختمان پلیس فرودگاه، اصلاح و توسعه پیست دوچرخه سواری، پروژه ساختمان مبارزه با مواد مخدر، ۲ باب مدرسه ۱۸ کلاسه، ساختمان امنیت پرواز سپاه، بهسازی بیمارستان کنونی، تکمیل مدارس هوشمند دانشگاه صنعتی شریف، مرکز فرهنگی سفین و تعمیر و مرمت مجتمع المپیک می باشد.

وی اظهار داشت: یک سری پروژه هم ظرف ۱۰ ماه آینده عملیاتی خواهد شد که شامل ساختمان مرکزی سازمان منطقه آزاد ، بیمارستان جدید کیش که مشاور آن نیز تعیین شده و در حال انجام کار است و تالار شهر که به دلیل نداشتن ایمنی لازم باید ساختمان جدیدی برای آن احداث گردد.

وی گفت: همچنین ساختمان ترمینال جدید فرودگاه که با ۱۴۰هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تکمیل می شد اکنون با صرف یک هزار میلیارد ریال به جز هزینه های قبلی، برای اتمام آن سه هزار و ۴۰۰ میلیارد یال لازم است.

خانزادی افزود: مطالعات نشان می دهد که این ترمینال جوابگو نیاز جزیره نخواهد بود و با افتتاح آن مشکلاتی بروز خواهد کرد بر این اساس تصمیم گرفته شد که یک ترمینال دیگر احداث شود و از ترمینال کنونی در حال ساخت با کاربری دیگری استفاده گردد. وی گفت: توسعه فاز دوم سفین و بازار ماهی فروشان که از وضعیت بدی رنج می‌برد و باید نوسازی شود از دیگر اقدامات در حال برنامه‌ریزی می‌باشد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=11060
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.