• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

اخاذ مدلینگ فضای مجازی در کیش، دستگیر شد

  • کد خبر : 1091
  • 26 مهر 1395 - 13:42
اخاذ مدلینگ فضای مجازی در کیش، دستگیر شد

رئیس پلیس فتای کیش: فردی که از تعدادی خانم تحت عنوان مدلینگ اخاذی کرده بود و سعی در سوءاستفاده از عکس‌های خصوصی قربانیان داشت، دستگیر شد.

به گزارش کیشوند نیوز، سرهنگ دوم اباذر محرمی رئیس پلیس فتای کیش از دستگیری متهم به اخاذی در فضای اینترنتی خبر داد و گفت: بسیاری از این بزهکاران با معرفی کردن خود به‌عنوان یک فرد مشهور نظیر بازیگر، ورزشکار و حوزه مدلینگ از افراد اخاذی می‌کنند. به این طریق که ابتدا فرد را در فضایی شبیه به اینستا گرام شناسایی کرده و سپس در یک شبکه اجتماعی نظیر تلگرام، تانگو، لاین و … می‌کشانند و درواقع این افراد مدام در حال جابه‌جایی محل جرم هستند تا دیرتر ردیابی شوند و راحت‌تر قربانیان را به دام بیاندازند.

محرمی توضیح داد: طی این پرونده فردی که از تعدادی خانم تحت عنوان مدلینگ اخاذی کرده بود و سعی در سوءاستفاده از عکس‌های خصوصی قربانیان داشت، دستگیر شد.

وی افزود: متهم به همراه هم‌دستش که دریکی از شهرهای اطراف تهران سکونت داشتند، دستگیرشده و جهت پیگیری قضایی به کیش منتقل‌شده‌اند.

رئیس پلیس فتای کیش، تصریح کرد: متهم در این پرونده تحت عنوان اینکه به دنبال همکاری در حوزه مدلینگ است، از خانم‌ها اطلاعات خصوصی آنان را دریافت کرده و سپس به اخاذی پرداخته است لذا من از مردم خواهشمندم که در این فضا به هرکسی اعتماد نکنند زیرا افراد بسیاری هستند که از دریافت اطلاعات مقاصد شومی را دنبال می‌کنند.

محرمی ادامه داد: متأسفانه پرونده‌های بسیاری وجود دارد که در آن خانم‌ها عواطف خود را در فضای سایبری بیان می‌کنند درحالی‌که این فضا به‌هیچ‌عنوان قابل‌اعتماد نیست و در سراسر دنیا از آن برای کارهای اقتصادی و بخش‌های ارتباطی استفاده می‌شود این در حالی است که طبق آمار بیشترین میزان ترافیک اینترنت کشور در شبکه‌های اجتماعی چون تلگرام صرف می‌شود لذا باید افراد هوشیار باشند.

محرمی فضای سایبری را دارای آداب خاصی خواند و گفت: در این پرونده نیز بیشتر قربانیان خانم‌هایی هستند که علاقه‌مند به بخش مدلینگ و در این سایت‌ها فعال بودند. اخاذی از خانم‌ها به خاطر عکس‌هایی است که به دست بزهکاران می‌افتد. بسیاری از افراد بدون اینکه اطلاعی از طرف مقابل داشته باشند و با اعتماد کاذب تمام احساسات و عواطف خود را معطوف این فضا می‌کنند که اساساً جای آن نیست. در تمام دنیا فضای سایبری مربوط به ارتباط و کسب‌وکار‌است و ربطی به اظهار عواطف ندارد. در ایران از این فضا استفاده بهینه چندان نمی‌شود و طبق آمار بیشترین ترافیک مربوط به تلگرام است. همه این‌ها باعث شده که کودکان وزنان بیشتر در آماج حملات بزهکاران قرار گیرند.

وی تأکید کرد: فضای سایبر آداب‌ورسومی دارد که اغلب افراد آن را رعایت نمی‌کنند لذا باید آموزش بیشتری ارائه شود تا پیشگیری انجام شود. درواقع کاربران باید بدانند که با چه ابزاری کار می‌کنند و چه قابلیت‌هایی در این فضا وجود دارد تا با مشکل مواجه نشوند

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=1091
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.