• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

پایان طرح وارنیش دهان و دندان در مدارس ابتدایی کیش

  • کد خبر : 10864
  • 30 اردیبهشت 1397 - 11:04
پایان طرح وارنیش دهان و دندان در مدارس ابتدایی کیش

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش اعلام کرد: طرح وارنیش فلوراید دهان و دنددان برای تمامی دانش آموزان مقطع ابتدایی در جزیره کیش اجرا شد.

دکتر محمدرضا رضانیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری کیشوند نیوز افزود: بر اساس طرح تحول سلامت دهان و دندان، ارائه خدمات وارنیش فلوراید دانش آموزان مقطع ابتدایی با هدف کاهش پوسیدگی دندانی دانش آموزان ۱۲- ۶ سال و پیشگیری از بیماری های دهان و دندان با همکاری اداره آموزش و پرورش کیش اجرا شد.

وی اظهار داشت: انجام طرح‌های پیشگیری از پوسیدگی دندان در کودکان ۱۲ – ۶ سال از اهداف بلند مدت اداره سلامت دهان و دندان است که در مدارس ابتدایی اجرا می‌شود.

رضانیا افزود: این روشی برای حفاظت از دندان‌ها کودکان است و هر سال در ۲ مرحله برای هر دانش‌آموز مقطع ابتدایی به صورت رایگان انجام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: وارنیش تنها مکملی است و جای مسواک زدن را نمی‌گیرد و باید والدین به این موضوع اهمیت دهند.

وی اظهار داشت: قبل از اجرای طرح وارنیش فلوراید، فرم رضایت نامه در اختیار والدین قرار داده شده و با رضایت والدین این کار انجام شده است.

وی هدف از اجرای طرح وارنیش فلوراید را کاهش پوسیدگی دندان در کودکان و نوجوانان عنوان کرد و گفت: بروز پوسیدگی دندان با افزایش سن طبیعی است، اما با فلوراید می‌توان از پوسیدگی دندان ها تا حدودی جلوگیری کرد.

وی در نحوه اثر گذاری این روش مکمل بهداشتی گفت: در «فلوراید‌ تراپی»، فلوراید با مواد معدنی مینای دندان ترکیب می‌شود و دندان را مقاوم می‌سازد.

رضانیا افزود: وارنیش ماده‌ای بسیار ایمن بوده که مقدار بسیار کمی از آن برای پوشش تمام دندان‌های یک کودک یا نوجوان کافی است.

وی اظهار داشت: در این طرح تعداد ۴ هزار و ۹۲۸ دانش آموز مقطع ابتدایی تحت پوشش خدمات فلوراید تراپی قرار گرفتند.

رضانیا گفت: ۱۲ کارشناس مراقب در قالب ۴ تیم وظیفه اجرای این طرح را عهده داشتند.

وی یکی دیگر از اهداف این طرح را پیشگیری اصولی از پوسیدگی های دندانی عنوان کرد و گفت: در حین انجام فلوراید تراپی ، آموزش بهداشت دهان و دندان به همه دانش آموزان ارائه شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=10864
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.