• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

روحانیون، موثرترین مرجع برای تقویت بنیه های دینی هستند

  • کد خبر : 10862
  • 29 اردیبهشت 1397 - 12:15
روحانیون، موثرترین مرجع برای تقویت بنیه های دینی هستند

فرمانده انتظامی ویژه کیش مساجد را بهترین تریبون برای آگاه سازی، کار فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: روحانیون نخستین مرجع تبلیغی هستند که بر روی رفتار اعتقادی مردم تاثیر مستقیم دارند.

نشست تخصصی نقش معنویت و روحانیت در تامین نظم و امنیت اجتماعی با حضور قائم مقام مبلغان کشور، امام جمعه کیش، روحانیون و ائمه جماعات جزیره کیش در حسینیه صاحب الزمان (عج) ستاد این فرماندهی برگزار شد.

سرهنگ رحیم جهانبخش در نشست تخصصی سفیران معنویت با ائمه جمعه کیش گفت: روحانیون و دستگاه های فرهنگی بهترین سفیران معنوی برای اجرای فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درخصوص تقویت امید به زندگی هستند.

وی افزود: دشمن با رویکرد ترویج ناامیدی و سیاه نمایی در مشکلات پیش روی مردم، سعی در ریشه کن کردن بنیان های اعتقادی و ارزشی مردم دارد که این موضوع نیز با روشنگری گروه های مرجع به ویژه روحانیت معزز، دفاع مقتدرانه ای را به دنبال خواهد داشت.

رئیس پلیس کیش، این گردهمایی را فرصتی مناسب برای هم اندیشی و ارائه راهکارهای مناسب دانست و گفت: همدلی نهاد امامت جمعه، روحانیون، معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد، نیروی انتظامی و دستگاه های فعال در امور فرهنگی باعث تقویت احساس امنیت و امید به زندگی در خانواده ها خواهد شد و باید حضور اقوام مختلف با فرهنگ های متفاوت در جزیره، فرصت مناسبی برای ایجاد یک الگوی فرهنگی اسلامی ایرانی بدانیم.

فرمانده انتظامی ویژه کیش ورود تخصصی به موضوعات و آسیب های اجتماعی و تقویت بنیه های اعتقادی به خصوص روشنگری درخصوص عرفان های نو ظهور و تجرد گرایی در جوامع اسلامی که متاسفانه شیوع خزنده ای هم داشته است، لازم و ضروری دانست.

وی افزود: استکبار جهانی به دنبال انحراف جوامع اسلامی به خصوص جوانان ایرانی با تبلیغ فرقه های نوظهور، تضعیف جایگاه و نقش خانواده و تشویق افراد به تجردگری است که اگر فعالان فرهنگی به ویژه روحانیون نسبت به مخاطبان روشنگری کنند، خود زمینه کاهش آسیب های اجتماعی و تقویت بنیان خانواده خواهد شد.

جهانبخش ادامه داد: این هم یکی از شیوه های جدید تهاجم فرهنگی و به نوعی جنگ نرم است که می طلبد دستگاه های فرهنگی جزیره با بهره مندی از نفوذ و توان روحانیون در قالب برنامه های آموزشی نسبت به روشنگری کیشوندان عزیز در این ماه مبارک رمضان در مساجد اقدام کنند.

فرمانده انتظامی ویژه کیش اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصت بسیار خوبی است که از حضور گسترده و چند برابری کیشوندان و مسافران در مساجد و نمازخانه های مراکز تجاری در راستای اهداف فرهنگی و اعتقادی بهره برداری مطلوب داشته باشیم.

وی افزود: نیروی انتظامی علاوه بر انجام وظایف ذاتی خود به دنبال انجام کارهای فرهنگی هم است تا احساس امنیت و معنویت های اجتماعی بالای موجود در جزیره کیش بیشتر قوت یابد.

سرهنگ رحیم جهانبخش در پایان از همکاری روحانیون و سازمان ها درخصوص حضور کارشناسان آموزش همگانی پلیس در مساجد، ادارات و ارائه برنامه های آموزشی مطلوب تقدیر کرد و گفت: برگزاری کلاس های آموزش همگانی برای کیشوندان و حضور کارشناسان پلیس به ویژه در جلسات فرهنگ کیشوندی با همکاری معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد را در پیشبرد اهداف فرهنگی بسیار مهم و مفید دانست.

گفتنی است، این نشست در محل حسینیه صاحب الزمان ستاد انتظامی کیش به صرف افطار برگزار شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=10862
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.