• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

درخشش مهدی عابدی نسل از کیش در رقابت های جهانی پرثوآی اندونزی

  • کد خبر : 1086
  • 26 مهر 1395 - 13:13
درخشش مهدی عابدی نسل از کیش در رقابت های جهانی پرثوآی اندونزی

مهدی عابدی نسل از کیش به همراه تیم ملی پرثوآ کشورمان موفق به کسب رتبه ممتاز در بخش حرکات نمایشی بازیهای جهانی تافیسا ۲۰۱۶ شد.

به گزارش کیشوند نیوز، تیم ملی پرثوا فدراسیون ورزش های همگانی جمهوری اسلامی ایران متشکل از ۱۶ ورزشکار که در ششمین دوره مسابقات جهانی تفیساگیم ۲۰۱۶ جاکارتای اندونزی حضور یافت، پس از شرکت در بخش فستیوال هنرهای رزمی و همچنین حضور در بخش ورزشهای سنتی و اجرای فرم های گروهی و انفرادی (پرذاتما) ، توانست درنهایت رتبه ممتاز (Top Categori) این مسابقات را کسب نماید.

در این رقابت ها مهدی عابدی نسل از جزیره کیش در تیم ملی ایران حضور داشت.

این رویداد هر چهار سال یک بار توسط انجمن جهانی ورزشهای همگانی(TAFISA) برگزار میشود ، در این دوره از مسابقات بیش از ۸۳ کشور از ۵ قاره دنیا و با حضور ۶۰۰۰ ورزشکار در کلیه رشته های ورزشی بمدت ۷ روز در جاکارتای اندونزی از ۱۵ الی ۲۲ مهر ماه برگزار شد.

تیم ملی پرثوا پس از درخشش در این رویداد جهانی ، در میان استقبال انبوهی از طرفداران و علاقمندان به میهن اسلامی خود بازگشت.

ورزش پرثوآ از سال ١٣٨٣در فدراسیون ورزش های باستانی و از سال ۲۰۱۱ به عنوان یکی از رشته های فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای تعیین شده که حسب صلاحدید وزارت ورزش از سال ۹۲ در فدراسیون ورزش های همگانی ایران فعالیت می کند و در طول چند سال گذشته مسابقات کشوری در داخل کشور و  دوره های داوری، مربی گری و استاژهای فنی را در داخل کشور انجام داده وباتوجه به اینکه این رشته بعنوان رزم ملی و باستانی ایران تلقی می شود بعنوان رشته ی ایرانی در ششمین دوره مسابقات تافیسا گیم(tafisa game) در جاکارتای اندونزی حضور پیدا کرد.

اسامی تیم ملی پرثوای ایران به شرح زیر است:

آقایان:

نادر شکری، ایمان حاجی پاشا، وحید عظیمی زاده، یزدان سلجوقی، هادی عاقلی، علی خانلرزاده کلائی، فردین رمضانی ملک کلائی، شعبان عابدی، محمد دهقانی، علی عباسی، مهدی عابدی نسل،

 سرمربی: نادر شکری

بانوان:

سیده مریم طالب زاده، مارال کشاورز، نگار شکری، فهیمه کاویانی، سودابه یوسفی چهارده،

سرمربی : سیده مریم طالب زاده

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=1086
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.