• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

انتقال ۷۶ راس آهو از محدوده فرودگاه/ ۸ مورد برخورد آهو با هواپیما در سال ۹۶

  • کد خبر : 10737
  • 23 اردیبهشت 1397 - 9:29
انتقال ۷۶ راس آهو از محدوده فرودگاه/ ۸ مورد برخورد آهو با هواپیما در سال ۹۶

مدیر کل فرودگاه بین المللی جزیره کیش از انتقال ۷۶ راس آهو در محدوده داخل این فرودگاه به فضای جنگلی این جزیره خبر داد.

عزت الله محمدی در این رابطه گفت: حضور گله های آهو در محدود فرودگاه و حاشیه باند پروازی همواره تهدیدی برای جان این حیوانات است.
وی اظهار کرد: بر این اساس اسفندماه سال گذشته و بر اساس شمارش تصویری دوربین های مداری بسته تعداد ۵۰ راس و امروز نیز ۷۵ راس از این آهوان از محدود فرودگاه به بیرون هدایت شدند.

وی با بیان اینکه اطراف فرودگاه حصار و فنس لازم کشیده شده است، افزود: این آهوان پیش از نوسازی و ترمیم حصار فرودگاه داخل محدوده شده بودند و اکنون امکان ورود دوباره آنها نیست.

محمدی گفت: هنوز تعدادی آهو در محدوده فرودگاه وجود دارد که چهارشنبه این هفته با یک کار گروهی برای انتقال آنها به بیرون از فرودگاه تلاش خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۸ مورد برخورد آهو با هواپیما داشتیم، گفت: برخورد حیوانات و پرندگان با هواپیما امری اجتناب ناپذیر است که باید با راهکارهای علمی و کمک محیط زیست، امکان بروز این خطر را در محدود باند فرودگاه کاهش داد.

نخستین گله آهوها در سال ۱۳۶۳ از جزیره خارک به کیش منتقل شدند

رییس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش نیز گفت: آهوان جزیره کیش از گونه موسوم به گازلا ˈGazellaˈ هستند که در لیست قرمز اتحادیه جهانی حفاظت از محیط زیست (IUCN) به عنوان گونه آسیب پذیر معرفی شده اند و در مناطق مختلف کشورمان نیز اقدامات حفاظتی برای این آهوان اجرا می شود.
مریم محمدی افزود: نخستین گله آهوها با ۳۰ راس جمعیت در سال ۱۳۶۳ از جزیره خارک به کیش منتقل شدند.

وی اظهار کرد: از آن مقطع زمانی تاکنون طرح حفاظت از آهوان شامل وضع قوانین حفاظتی برای پیشگیری از شکار آنها، تعیین جریمه برای صیادان متخلف و تعبیه آبشخورها و محل های تغذیه متعدد برای این آهوان در مناطق مختلف جزیره کیش اجرا شده است.

وی گفت: بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۹ تعداد آهوان جزیره کیش در این سال ۶۰۰ راس بوده که اکنون به ۷۵۰ راس رسیده است. /ایرنا

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=10737
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.