• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

ابراز تمایل رئیس سازمان انرژی اتمی برای سکونت در کیش/ نمی‌خواهیم دیگران برای ما تصمیم بگیرند / از گردنه ترامپ هم عبور خواهیم کرد

  • کد خبر : 10601
  • 14 اردیبهشت 1397 - 18:55
ابراز تمایل رئیس سازمان انرژی اتمی برای سکونت در کیش/ نمی‌خواهیم دیگران برای ما تصمیم بگیرند / از گردنه ترامپ هم عبور خواهیم کرد

مراسم گرامیداشت پانزدهمین سال تأسیس پردیس و دهمین جشن دانش‌آموختگی دانشجویان پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه صنعتی شریف با حضور دکتر علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در جزیره کیش برگزار شد.

صالحی انرژی اتمیبه گزارش کیشوند نیوز، در این مراسم دکتر علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در ابتدا با اشاره به آرامش و زیبایی جزیره کیش گفت: جزیره کیش به‌دور از هیاهوی تهران و شهرهای بزرگ است و آرامشی در اینجا وجود دارد که انسان دوست دارد مدت بیشتری در کیش بماند و امیدوارم روزی شرایط فراهم شود که به‌عنوان معلم بتوانم مدت زمان بیشتری در کیش باشم.

وی با اشاره به اینکه عناصر متعددی برای شکوفایی هر ملتی وجود دارد که علم مهمترین آن است، گفت: یکی از عناصر قدرت، علم است که این یک امر بدیهی است و نیاز به توضیح ندارد، زمانی می‌توانید رها بشوید و اوج بگیرید که مسلط و مجهز به علم باشید.

برای افتخار این دانشگاه همین بس که مرحوم پروفسور میرزاخانی فارغ التحصیل این دانشگاه بود

دکتر صالحی با عنوان اینکه دانشگاه صنعتی شریف در توسعه علم کشور سهم بسزایی دارد، گفت: قرار گرفتن این دانشگاه در جایگاه حدود ۳۰۰ جهان نیز موید این امر است و نشان از همت اعضای هیئت علمی و دانشجویان این دانشگاه دارد و اگر این همت نبود رسیدن به چنین جایگاهی مقدور نبود.

دکترصالحی با عنوان اینکه ۲بار مدیریت دانشگاه صنعتی شریف را برعهده داشته است، گفت: در حال حاضر آوازه نام این دانشگاه در کل جهان پیچیده است و از دانش آموختگان این دانشگاه در سراسر کشور استفاده می‌شود و در حال خدمت‌گزاری هستند، برای افتخار این دانشگاه همین بس که مرحوم پروفسور مریم میرزاخانی فارغ التحصیل این دانشگاه بود و متأسفانه زود از دنیا رفت و این تقدیر الهی بود.

صالحی افزود: پروفسور میرزاخانی توانسته بود به‌عنوان اولین بانوی جهان، بزرگترین جایزه ریاضی جهان که برخی آنرا بالاتر از جایزه نوبل هم می‌دانند، کسب کند، خانم میرزاخانی در نهایت تواضع توانست به حقیقت خیلی از آیات الهی دست یابد.

وی ادامه داد: درخت تنومند این دانشگاه در حال ثمر دادن است و فارغ‌التحصیلان آن ثمرات دانشگاه هستند، اگر بانیان اول نهالی سالم در زمین غرس نمی‌کردند، این درخت تنومند نمی‌شد و جا دارد از مدیران قبل از انقلاب این دانشگاه که همگی از فرهیختگان کشور بودند، به نیکی یاد شود.

آمریکا به‌دنبال توسعه لیبرال دموکراسی است

دکتر صالحی با اشاره به چالش‌های موجود بین کشورهای استبدادی و جمهوری اسلامی ایران، گفت: به غیر از چالش سیاسی، یکی از دلایل چالش با استکبار جهانی، در نحوه حکمرانی جمهوری اسلامی نهفته است.

وی افزود: یک کشور استکباری به نام آمریکا به‌دنبال توسعه لیبرال دموکراسی است، اما جمهوری اسلامی ایران یک شیوه جدید حکمرانی ایجاد کرده که این شیوه برای آنها نامفهوم و غیر قابل پذیرش است و برای زیست استکباری آنها ایجاد خطر کرده است و به‌خاطر همین وارد یک چالش با ما شده‌اند.

وی با اشاره به چهل سالگی انقلاب گفت: عمر زیادی از انقلاب نگذشته است، ۴۰ سال در تاریخ یک ملت عمر زیادی نیست اما این انقلاب راه خودش را یافته است و در آن بستر در حال حرکت است، زیرساخت‌های فراوانی در این مدت فراهم شده است، مشکلات فراوانی نیز وجود دارد که کسی منکر آن نیست، برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب باید راه بسیاری رفت و ان‌شالله در آینده بتوانیم از مشکلات موجود با موفقیت عبور کنیم و گردنه ترامپ را هم با هشیاری و اقتدار عبور خواهیم کرد.

استکبار از اینکه راه خود را پیدا کرده‌ایم، نگران شده است

دکتر صالحی با عنوان  اینکه کشور دوران سعی و خطا برای اداره امور را سپری کرده است، افزود: امروز برای اداره کشور از مطالعات مفهومی استفاده می‌شود که آینده روشنی را در بر دارد، کشور ما نمی‌خواهد در مدار سیاسی دیگران قرار بگیرد و می‌خواهد خودش تصمیم‌گیری کند، خودمان از تجربیاتمان استفاده کنیم و بد و خوب را انتخاب کنیم، نمی‌خواهیم دیگران برای ما تصمیم بگیرند.

وی ادامه داد: امروز مردم کشورهای مسلمان با افتخار از پیشرفت‌های ایران خوشحال می‌شوند و درباره آن حرف می‌زنند، این یک دستاورد بزرگ است و آنها نیز فهمیده‌اند که ما راه را پیدا کرده‌ایم و این باعث نگرانی استکبار شده است.

 

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=10601
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.