• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

برنامه های مراسم سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی در جزیره کیش

  • کد خبر : 1039
  • 19 مهر 1395 - 8:11
برنامه های مراسم سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی در جزیره کیش

همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی، برای عزاداران سرور و سالار شهیدان در جزیره کیش برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده است. به گزارش کیشوند نیوز، بنابر اعلام ستاد نماز جمعه کیش همزمان با سراسر کشور مراسم سوگواری ایام تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور ۳۳ هیأت از هیئات مذهبی در جزیره کیش برگزار می شود. […]

همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی، برای عزاداران سرور و سالار شهیدان در جزیره کیش برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده است.

به گزارش کیشوند نیوز، بنابر اعلام ستاد نماز جمعه کیش همزمان با سراسر کشور مراسم سوگواری ایام تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور ۳۳ هیأت از هیئات مذهبی در جزیره کیش برگزار می شود.

مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی طبق سنت هر ساله با حضور هیأت ها و دسته های عزاداران ابا عبدالله الحسین (ع)، مقابل مسجد امام حسن مجتبی (ع) برگزار می شود.

بنابر این گزارش، مراسم عزاداری روز تاسوعا نیز صبح روز سه شنبه ۲۰ مهر همراه با برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام و المسلمین علیدادی  بر روی اسکله بزرگ تفریحی کیش برگزار می شود.

همچنین مراسم سوگواری شب عاشورای حسینی با حضور دلباختگان و عاشقان حسین بن علی (ع) مقابل تالار بزرگ شهر برگزار می شود.

مراسم روز عاشورا نیز به صورت متمرکز با حضور تمامی هیات های مذهبی در مصلای بزرگ جزیره کیش برگزار می شود. عزاداری هیات ها در مصلی تا اقامه نماز ظهر ادامه دارد.

همچنین بنابر اعلام معاونت حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش،  تعداد ۵۱ دستگاه مینی بوس پلاک عمومی، ۱۵ دستگاه مینی بوس پلاک شخصی و ۴ دستگاه مینی بوس از واحد نقلیه سازمان منطقه آزاد کیش در جا بجایی هیأت های مذهبی و عزاداران خدمات رسانی می کنند.

یک دستگاه اتوبوس از پایگاه پدافند هوایی کیش و تعداد ۶ دستگاه اتوبوس که از سرزمین اصلی وارد جزیره شده اند، به این خدمات رسانی در نقاط مختلف جزیره کمک می کنند.

تعداد ۱۲ کامیونت نیز جهت جابجایی ملزومات و وسایل هیأت های مذهبی و همچنین  امداد رسانی در مواقع اضطراری در نظر گرفته شده است.

شایان ذکر است، معاونت حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، جهت جابجایی عزاداران و هیأت های مذهبی در دهه اول ماه محرم تا پایان مراسم سوگواری خدمات رسانی می کنند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=1039
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.