• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

انصاری لاری: برای حمایت از کالای ایرانی قدم برداریم/ کیش، نماد کالای ایرانی در عرصه گردشگری

  • کد خبر : 10315
  • 22 فروردین 1397 - 13:16
انصاری لاری: برای حمایت از کالای ایرانی قدم برداریم/ کیش، نماد کالای ایرانی در عرصه گردشگری

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به نامگذاری امسال از مسئولان و فعالان عرصه های مختلف خواست از جزیره کیش به عنوان یک کالای ایرانی برای توسعه گردشگری و رونق اقتصادی کشور حمایت کنند.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر انصاری لاری در هفتاد و هشتمین جلسه شورای اداری کیش با تقدیر از حاضران در این نشست و اقدامات انجام شده در نوروز ۹۷ به همت بخش های مختلف گفت: سال جدید را به همه مردم شریف کیش در همه حوزه ها تبریک عرض می کنم و در این ایام آغازین سال ۹۷ آرزومندم همگان مشمول رحمت پروردگار قرار گیرند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان سال حمایت از کالای ایرانی و حمایت از تولیدات داخلی گفت: همه کشور متاثر از این شعار سال است و ما نیز در مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد کیش باید خود را آماده کنیم ضمن حفظ رونق و نشاط اقتصادی در حوزه های مختلف، این شعار را سر لوحه خود قرار دهیم و در حد مقدورات و وظیفه ای که داریم در جهت تحقق این شعار اساسی وکلیدی در حوزه اقتصاد ملی تلاش کنیم.

وی با اشاره به گزارش عملکرد ارائه شده توسط معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم با تحلیل اطلاعات عرضه شده و استخراج عبرت ها و پیام ها، چراغ راهی برای سال های آتی فراهم کنیم. این آمارها می تواند برای سال آینده محل بحث و هدایت ما به راه های مثبت در جهت پذیرایی شایسته از گردشگران باشد و اگر به درستی تحلیل و بررسی شود حتی می تواند مبنای برنامه ریزی های کلان کیش باشد.

دکتر انصاری لاری افزود: کاری که امسال شروع شد استراتژی کلانی است که مجموعه فعالان این عرصه به اتفاق صاحب نظران و مشاوران به این نتیجه رسیدند که ما حوزه رقابت منطقه آزاد کیش را در میان مقاصد گردشکری به خوبی ترسیم کنیم. محدودیت اعمال شده ورود خودرو و اندک افزایش هزینه ورود خودرو برای حرکت در این مسیر استراتژیک است. باید با مدیران و فعالان اقتصادی کیش به جمع بندی روشنی برسیم که حوزه رقابت جزیره کیش در گردشگری کجاست. آیا ما هم مثل دیگر نقاط کشور که سعی در رقابت برای معرفی بهتر خود نسبت به دیگر شهرها دارند باید در چنین فضایی به رقابت بپردازیم یا وظیفه داریم به عنوان نقطه برتر گردشگری کشور باعث جذب بخشی از گردشگرانی شویم که خارج از کشور را برای سفر انتخاب می کنند. اگر بتوانیم سالانه ۱۰ تا ۲۰ درصد از کسانی که مقاصد سفرشان کشورهای اطراف است را به کیش جذب کنیم به کالای ایرانی و کشور خدمت کرده ایم. ما جزیره کیش را به عنوان یک کالای برتر ایرانی می دانیم. اگر قرار است در کشور کالای ایرانی تولید شود باید روز به روز کیفیت شان بیشتر شود و تاکید مقام معظم رهبری نیز بر حمایت از تولیدات با کیفیت است تا مورد توجه و استقبال مردم و در یک چرخه عرضه و تقاضا قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: همه ما می دانیم که کالای برتر ایرانی باید مورد حمایت قرار گیرد اما گاهی در ذهن و سخن برخی مسئولان شاهد یک سوء تفاهم نسبت به کل مناطق آزاد و بعضی اوقات به صورت خاص نسبت به جزیره کیش هستیم. یکی از وظایف ما در سال جدید تلاش برای زدودن این سوء تفاهم وسوء ظن است و یکی از وظایف جدی ما عرضه این کالای برتر با کیفیت بهتر است. حوزه رقابت ما اینجاست ۱۲ میلیون نفر در سال ۹۶ به سفر خارجی رفتند که ۹۵ درصد برای تفریح سفرکردند و از این آمار ۹۰ درصد به کشورهای امارات و ترکیه رفتند. اگر ما بتوانیم ۲۰ درصد از این آمار را جذب بکنیم کاری کرده ایم. اگر در رقابت با دیگر شهرهای کشور خودمان گردشگر مقاصد داخلی را جذب کنیم کاری نکرده ایم بلکه یک رقابت داخلی روی داده که کمکی به اقتصاد کشور و حمایت از کالای ایرانی نکرده ایم.

وی تاکید کرد: در همه حوزه ها نیازمند یک نوع تسامح و تساهل هستیم اگر در حوزه اقتصاد سرمایه گذاران ما از پرداخت مالیات معاف هستند باید در حوزه فرهنگی و اجتماعی هم ضمن حفظ اصول اسلام و موازین شرعی قائل به نوعی تسامح و تساهل باشیم. اگر قرار است همین برخوردی که در همه جا هست درکیش هم داشته باشیم چطور می توانیم مردم کشورمان را از سفر به امارات و ترکیه منصرف بکنیم و به کیش بیاوریم. آیا رفتن این مردم به کشورهای همسایه آسیب اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بیشتری در پی دارد یا سفر آنها به کیش حتی با پذیرفتن نوعی تسامح و تساهل که باید در رفتارهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی داشته باشیم. اگر ما کیش را به این سمت ببریم می توانیم این رقابت را هدایت کنیم و نقش موثری در اقتصاد ملی داشته باشیم. این موضوع یکی از برنامه های ما در سال جدید است و در این جلسه از امام جمعه کیش، روحانیون و همه مسئولان و فعالان عرصه های مختلف درخواست می کنم در این مسیر به ما کمک کنند تا از آموزه های دینی و شرعی نلغزیم. این موضوع را به عنوان راهبرد داشته باشیم و با مراقبت روحانیون معزز و اصحاب فکر، فرهنگ، اقتصاد و فعالان گردشگری پیش ببریم تا این سیاست سایه خود را برعملکرد نیروی انتظامی، نیروهای نظامی وهمه بخش ها بیفکند و درکنار این تسامح وتساهل پایبندی به ارزش ها و اصول را هم مراقبت کنیم.
دکتر انصاری لاری تحول و نوگرایی در حوزه منابع مالی، تامین زیرساخت های فرودگاهی، بندری، تامین انرژی، توسعه فضاهای شهری، ارائه بسته های سرمایه گذاری به همراه برخورد فعال و غیر منفعلانه و ایجاد صندوق سرمایه گذاری برای تامین منابع مالی پروژه ها را از دیگربرنامه های سال جدید برشمرد.
وی درپایان بربرخورد مناسب با ارباب رجوع ودوری از فساد اقتصادی تاکید کرد واز مقابله جدی و پیگیرانه با مسئولان وکارکنانی که برخورد نامناسب وکارشکنانه با مردم دارند خبرداد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده امام جمعه کیش نیز درهفتادو هشتمین جلسه شورای اداری با اشاره به فرارسیدن ماه رجب و تقارن فرخنده میلاد امیرالمومنین (ع) با آغاز سال نو گفت: آغاز کر این مراسم را بانامه ÷نجاه وسوم مولا علی (ع) به مالک اشتر قرار دادم که یکی از ممتاز ترین نامه های امام علی (ع) است.
وی با بیان اینکه سید رضی این نامه را یکی از طولاترین نامه های امام علی(ع) برشمرده که جامع زیباترین نامه های نخستین پیشوای شیعیان است و مهمترین محور این نامه وظایف مدیران اسلامی است. این کتاب گران سنگ ومبارک الهی دراختیار بشر است اما ما از این نعمت غافل هستیم. کسانیکه نهج البلاغه را خوب شناخته اند نکات ارزشمندی از این کتاب برگرفته اند. جاذبه نهج البلاغه وکلام نافذ مولا علی (ع) به قدری است که علاوه برمسلمانان ، غیرمسلمانان نیز شیفته این کتاب و سخنان والای امام علی (ع) هستند.
امام جمعه کیش با اشاره به کلام وسخنان امام علی (ع) در خصوص حقوق انسانها افزود: جورج جرداق عالم مسیحی لبنانی است که کتابی راجع به امیرالمومنین (ع) به رشته تحریر درآورده وجادارد مسلمانان با خواندن این کتاب به این دین آسمانی ووجود این امام بزرگوار به عنوان مرجع وپیشوا افتخار کنند . دراین کتاب جورج جرداق جاذبه های کتاب نهج البلاغه را آنقدر زیاد برشمرده که شوری دروی ایجاد کرده که باعث شده دویست بار این کتاب را مطالعه کند.
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده درادامه به معرفی نظرات وسخنان دیگر علمای بزرگ جهان در وصف ارزش های نهج البلاغه پرداخت وگفت: نظرات این بزرگان درمورد نهج البلاغه مبین بزرگی وعظمت این کتاب است.
وی درپایان با مقایسه حقوق بشری که امام علی (ع) در نهج البلاغه آورده با اعلامیه حقوق بشر از زبان جرج جرداق مسیحی افزود: سخنان امام علی (ع) درخصوص حقوق بشر، هزاروچهارصد سال قبل و به تنهایی توسط مولا علی(ع) کتابت شده درحالیکه اعلامیه حقوق بشر به دست گروهی از بزرگان و سالها بعد از کتاب امیرمومنان (ع) نوشته شده است.
حجت الاسلام والمسلمین ابراز امیدواری کرد از جلسات آتی این نشست ها با مباحثه وارتباط دوسویه پیش برود تا ماهیت اصلی خود را به عنوان مجلس مشورتی بازیابد.
امام جمعه کیش درپایان با تشکر از تلاشهای دکتر انصاری لاری دربرگزاری این جلسات و همه فعالان درایام نوروز، براهمیت نگرش مدیران به روشهای مدیریت اسلامی، حقوق مردم وحاکمان و نحوه رفتار با زیردستان تاکید کرد.
شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت نیز با تقدیر از نوروز بانانی که با فراهم کردن زمینه های رفاهی باعث شدند گردشگران نوروزی لحظات شاد ومفرحی را داشته باشند تقدیر وتشکر کرد.

وی با تقدیر از تلاشهای مدبرانه ودلسوزانه دکتر انصاری لاری در جایگاه مدیرعاملی سازمان منطقه آزاد کیش و حضورحجت الاسلام والمسلمین حسن زاده که امام جمعه دلسوز این منطقه آزاد است گفت: رضایتمندی گردشگران نوروزی مرهون تمهیدات فراهم شده توسط ستادهای نوروزی وامنیت موجود درکیش به همت تلاش های نیروهای امنیتی، نظامی وانتظامی است .
گفتنی است دراین نشست که شامگاه سه شنبه ۲۱ فروردین برگزار شد مسئولان حوزه های مختلف گزارشی از عملکرد وبرنامه های خود ارائه کردند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=10315
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.