• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

معدوم سازی بیش از سه هزار کیلو موادغذایی فاسد /هفت واحد متخلف بهداشتی در ایام نوروز به مراجع قضایی معرفی شدند

  • کد خبر : 10226
  • 14 فروردین 1397 - 14:27
معدوم سازی بیش از سه هزار کیلو موادغذایی فاسد /هفت واحد متخلف بهداشتی در ایام نوروز به مراجع قضایی معرفی شدند

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: در طرح بسیج سلامت نوروزی کیش، شش تیم بازرسی بهداشت محیط به صورت مستمر از مراکز تهیه و توزیع مواذ غذایی و اماکن بازرسی کردند که با نمونه برداری و آزمایش های انجام شده بیش از سه هزار کیلو موادغذایی فاسد و غیرمجاز کشف و معدوم شد.

به گزارش کیشوند نیوز، دکتر محمدرضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با اشاره به اینکه همزمان با شروع تعطیلات نوروزی کارشناسان بهداشت محیط کیش، از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی بازدید کردند، اظهار کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته از ۲۵ اسفند ماه ۹۶ تا ۱۳فروردین ۹۷ ، بازرسان بهداشت محیط با حضور فعال در تمامی مناطق از۱۰۲۳ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی از جمله رستوران ها ،فروشگاه ها ، قنادی ها و سوپرمارکت ها را از نظر رعایت نکات بهداشتی مورد ارزیابی قرار داده اند .

رییس مرکر توسعه سلامت کیش در این ایام از صدور ۱۴ مورد اخطار بهداشتی به افراد متخلف و معرفی ۷ متخلف بهداشتی به مراجع قضایی جهت برخورد بر اساس قانون خبر داد و افزود: در ایام نوروز ، ۷۴ مورد نمونه برداری مواد غذایی و سنجش مواد غذایی با تجهیزات پرتابل پیشرفته، ۳۴۲ مورد کلر سنجی از آب آشامیدنی توسط بازرسان بهداشت محیط انجام شده است.

دکتر رضانیا در ادامه از معدوم سازی سه هزار و ۴۶۳ کیلوگرم مواد غذائی غیر مجاز و فاسد در ایام نوروز خبر داد و افزود: ۲۳ مورد شکایت مردمی ثبت شده بود که به همگی شکایات رسیدگی شد.

وی اظهار داشت: ۳۱ نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی، از دیگر فعالیت های واحد بهداشت محیط مرکز توسعه سلامت کیش دربسیج سلامت نوروزی سال  تا روز ۱۳فروردین۹۷ بوده است.

این مسیِول اضافه کرد :تعداد ۱۴۰۰ نفر به بخش های درمانی، ۹۲۴نفر به بخش های بهداشتی و تعداد ۳۳۷۴ به داروخانه مرکز سلامت جامعه بوعلی مراجعه  و خدمات دریافت کرده اند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=10226
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.