• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

بزرگداشت حافظ با عنوان “حافظ خلوت‌نشین” در کیش برگزار می‌شود

  • کد خبر : 1007
  • 15 مهر 1395 - 23:17

به مناسبت فرا رسیدن ۲۰ مهر روز بزرگداشت حافظ، مراسمی تحت عنوان “حافظ خلوت‌نشین” شنبه هفته جاری در جزیره کیش برگزار خواهد شد. خواجه شمس‌الدین محمد شیرازی شاعر و حافظ قرآن، متخلص به حافظ و معروف به لسان الغیب از بزرگترین شاعران غزلسرای ایران و جهان به شمار می‌رود. حافظ را نمی‌توان از سنخ شاعران تک […]

به مناسبت فرا رسیدن ۲۰ مهر روز بزرگداشت حافظ، مراسمی تحت عنوان “حافظ خلوت‌نشین” شنبه هفته جاری در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

خواجه شمس‌الدین محمد شیرازی شاعر و حافظ قرآن، متخلص به حافظ و معروف به لسان الغیب از بزرگترین شاعران غزلسرای ایران و جهان به شمار می‌رود. حافظ را نمی‌توان از سنخ شاعران تک بعدی و تک ساحتی محسوب و تفکر شاعرانه‌اش را تنها به یک وجه خالص تفسیر و تاویل کرد. وی اندیشمندی‌‌ است که‌ با غزلیات‌ نافذ و روح‌نواز خود مرزهای‌ اعصار را درنوردیده‌ و در ژرفای‌ دل‌ نفوذ‌ می‌کند. کمتر ایرانی‌ را می‌توان‌ یافت‌ که‌ دیوان‌ حافظ نداشته و نخوانده باشد.

ایرانیان‌ دیوان‌ حافظ را سخت‌ گرامی‌ و با تفأل‌ به‌ اشعارش به‌ راز و نیاز می‌پردازند. اندیشه‌ و افکارش به‌ سایر ملل‌ راه‌ یافته‌ و شعرای‌ بزرگی‌ چون‌ گوته‌ آلمانی‌ او را از بزرگ‌ترین‌ اندیشمندان‌ تاریخ‌ لقب‌ دادند که‌ به‌ انسان‌ها درس‌ عشق‌ و محبت‌ داده‌ است.

بر همین اساس مراسم بزرگداشت این شاعر و عارف معروف قرن هفتم هجری، با نام حافظ “خلوت‌نشین” در کیش برگزار می‌شود.

در این مراسم، دکتر علیرضا صالحی، نویسنده، منتقد، مدرس و عضو هیئت‌علمی دانشگاه پردیس بین‌الملل کیش به بررسی ابعاد شعر این شاعر بزرگ و اسطوره ادبیات ایران می‌پردازد. این همایش شنبه ۱۷ مهرماه ساعت ۱۸ در فرهنگسرای سنایی کیش برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=1007
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.