• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

برای غلامحسین زارعی ; فقط بخاطر آمنه + فیلم

  • کد خبر : 4621
  • 23 اردیبهشت 1396 - 2:10
برای غلامحسین زارعی ; فقط بخاطر آمنه + فیلم

اصلح کسی است که درد مردم را بداند، با مردم یگانه و صمیمى باشد، از فساد دور باشد و دنبال اشرافیگرى خودش نباشد.

چندی پیش کلیپی به دستم رسید که در آن یکی از کاندیداهای انتخابات مجلس غرب هرمزگان وقتی به روستایی برای صحبت با مردم و کسب آرائ آنها سر می‌زند، با دخترکی مواجه می‌شود که از بیماری قلبی رنج می‌برد و پدرش هم توانایی پرداخت هزینه درمان او را ندارد. نام این دختر آمنه بود.

دکتر غلامحسین زارعی کاندیدایی بود که قید مجلس را می‌زند و تقریباً تمام هزینه انتخابات خود را برای درمان آمنه خرج می‌کند…. (شرح ماجرا به‌طور کامل در کلیپ موجود می‌باشد).

این داستان مربوط به مرحله اول انتخابات مجلس دهم در غرب هرمزگان بود و غلامحسین زارعی به هواداران اجازه انتشار ماجرا را نداده بود. در حالی که همه، حتی دست اندرکاران شبکه افق هم فکر می‌کردند که انتخابات در غرب هرمزگان به اتمام رسیده است، اما تقدیر الهی چنان بود که دوباره میدان برای غلامحسین زارعی در همین مجلس دهم گشوده شود و این کلیپ بتواند بخشی از موج حاضر، موسوم به موج سوم را برای او ایجاد کند.

به این روزها که می‌نگریم، در میان هیاهو و جنجال انتخاباتی می‌بینیم که خیلی‌ها خودشان را هم گم کرده‌اند، خیلی‌ها اخلاق را باخته‌اند، خیلی‌ها اگر قبول هم شوند قشر محروم و مستضعف جامعه برایشان جایگاهی ندارد، خیلی‌ها اشرافی‌گری چنان کورشان کرده که نمی‌دانند در چه باتلاقی دارند دست و پا می‌زنند، خیلی‌ها هنوز در توهم دوران ارباب و رعیتی باقی مانده‌اند و… چه برسد به اینکه یکی بیاید و در این هیاهو و شلوغی دست دخترکی را بگیرد و قید صندلی خود را بزند.

نمی‌دانم چرا با دیدن این کلیپ بی محابا این شعر از نیما یوشیج به ذهنم خطور کرد که:

آی آدم‌ها، که در ساحل نشسته شاد و خندانید،

یک نفر در آب دارد می سپارد جان

یک نفر دارد که دست و پای دائم می زند

روی این دریای تند و تیره و سنگین که می دانید،

آن زمان که مست هستند

از خیال دست یابیدن به دشمن،…

یک نفر در آب دارد می کند بیهوده جان، قربان.

از این آمنه و آمنه‌ها در کشور و حتی در استان هرمزگان کم نیستند، اما از مردانی که در چنین شرایطی دست به چنین کار مردانه‌ای بزنند شاید کم باشد. باید به این مردان بزرگ میدان‌های بزرگتری داد تا بتوانند برای آمنه‌های دیگر هم کاری کنند.

من هم مثل خیلی از آنهایی که در جزیره کیش زندگی می‌کنند، آشنایی چندانی با نامزدهای انتخابات مجلس در غرب هرمزگان نداشتم، اما با دیدن این کلیپ به خودم گفتم مگر می‌شود کسی که دست آمنه را بگیرد، اصلح نباشد؟!

مرتضی رضائی

مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی کیشوند نیوز

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=4621
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.