• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

راه اندازی خانه معلم/اعطای وام ۵۰ میلیون تومانی به فرهنگیان کیش

  • کد خبر : 2560
  • 16 دی 1395 - 20:37
راه اندازی خانه معلم/اعطای وام ۵۰ میلیون تومانی به فرهنگیان کیش

سرپرست اداره آموزش و پرورش کیش ، جاویدی اعلام کرد:با معرفی نامه دریافتی از آموزش و پرورش تا مبلغ ۵۰ میلیون تومان وام در اختیار فرهنگیان قرار خواهد گرفت .

به گزارش کیشوندنیوز و به نقل از ایرنا ، دانیار جاویدی در نخستین نشست خبری خود به تشریح برنامه های آموزش و پرورش کیش پرداخت و افزود: با توجه به اینکه از نظر نرم افزاری و سخت افزاری تمام برنامه ریزی ها تا آبان ماه انجام شده بود ، نمی توانستیم تغییر جدی در برنامه ها اعمال کنیم.
وی با بیان اینکه نگاه ما برای تغییر در سال جاری نخست برنامه ریزی کوتاه مدت و پس از آن تدوین برنامه ای بلند مدت است تا اگر فردی جابجا شد در روند کار تغییری ایجاد نشود گفت: سازمان و دستگاههایی موفق هستند که کار آنها به فرد گره نخورده باشد بلکه درست این است که فرد به کار گره بخورد .
سرپرست اداره آموزش و پرورش کیش با اعلام اینکه هم اکنون هفت هزار ۸۵۰ دانش آموز با احتساب جمعیت پیش دبستانی در ۴۹ مدرسه ( ۱۲۷ کلاس ابتدایی و ۹۹ کلاس متوسطه ) مشغول به تحصل هستند اظهار کرد : ۴۳۰ همکار در حال انجام فعالیت های فرهنگی هستند.
جاویدی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف شکل گیری مناطق آزاد الگو شدن در بخش های مختلف است گفت: معلم موفق در کیش معلمی است که اساس شکل گیری مناطق آزاد را مطالعه کرده باشد و بداند که این مناطق چه رسالتی را بر عهده دارند.
وی یکی از مشکلات آموزش و پرورش کیش را آب و برق مدارس عنوان کرد و گفت:یکی از اولویت ها بدهی ۳۵۸ میلیون تومانی به سازمان آب و برق بود که با همت و نگاه حمایتی ویژه منطقه آزاد کیش این مبلغ بدهی تا اول مهر ماه سال جاری پرداخت شد .
جاویدی مشکل هزینه آب و برق در مدارس کیش را مدل تامین و قیمت های تمام شده آب و برق عنوان کرد و گفت: قیمت آب و برق در سرزمین اصلی پائین تر از مناطق آزاد است .
سرپرست آموزش و پرورش کیش نداشتن مکان مستقل و تابلو به عنوان یک اداره و همچنین متمرکز نبودن تمامی بخش های اداره آموزش و پرورش در یک محل را از دیگر معضلات این اداره برشمرد و افزود: با حمایت منطقه آزاد کیش در آینده این اداره به یک محل مستقل منتقل خواهد شد .
وی به ساعت تعیین شده برای آموزش در هنرستان ها اشاره کرد و افزود: رسالت هنرستان به شکل کارگاهی آن ۸ ساعت آموزش در روز است که این ساعت در هنرستان خوارزمی در نوبت عصر تنها ۵ ساعت و کم تر از حد معمول ساعت آموزشی بود که با مدیریت صحیح این مجموعه از اوایل آذر ماه بصورت رسمی در نوبت صبح برقرار است و دانش آموزان بر اساس استاندارد تعیین شده تحصل می کنند.

* اعطای وام ۵۰ میلیون تومانی به فرهنگیان کیش و ایجاد تعاونی
جاویدی به اقدامات صورت گرفته در راستای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی فرهنگیان و ارتقای کیفیت زندگی این قشر اشاره کرد و گفت : با توجه به اینکه قیمت ها در جزیره متوسط رو به بالاست به دنبال ایجاد فروشگاه تعاونی فرهنگیان و راه اندازی آن تا پایان سال تحصیلی هستیم .
وی در ادامه افزود: با تعدادی از بازاریان و بر اساس قانون تفاهم نامه ای منعقد کرده ایم تا فرهنگیان با دریافت معرفی نامه از آموزش و پرورش هر نوع کالایی ( لوازم منزل ، خدمات دندانپزشکی و…) با شرایط اقساط بلند مدت خریداری کنند .
جاویدی به انعقاد تفاهم نامه دیگر این اداره با بانک ملی اشاره و تصریح کرد :با معرفی نامه دریافتی از آموزش و پرورش تا مبلغ ۵۰ میلیون تومان وام در اختیار فرهنگیان قرار خواهد گرفت .
سرپرست آموزش و پرورش کیش از راه اندازی خانه معلم در جزیره خبر داد و گفت : نبود خانه معلم در مکان گردشگری یکی از ضعف های آموزش و پرورش در منطقه است که با راه اندازی آن می توانیم تورهای فرهنگی به جزیره کیش راه برگزار کنیم.
جاویدی افزود: در این زمینه با بخش های خصوصی گفت وگو های صورت گرفته است تا تابلویی برای خانه معلم در هتل آپارتمان ها نصب کنیم ، این امر در راستای کیفی سازی ، معرفی آموزش و پرورش کیش و درآمد زایی بصورت آزمایشی انجام خواهد شد و قرار است فرهنگیان چند شهرستان بصورت مستقیم وارد جزیره شوند .

*اداره مدارس به صورت هیات امنایی
هیات امنایی کردن مدارس یکی دیگر از موضوعاتی بود که جاویدی بدان اشاره کرد و گفت: هیات امنایی کردن مدارس یعنی کیفی سازی مدارس و ورود منطقی و عقلانی اولیاء در مدیریت مدرسه است.
وی افزود: هیات مدیره می تواند در انتخاب مدیر مدرسه نقش داشته باشد و مدیری را انتخاب کند که با کیفیت و هماهنگ باشد.
سرپرست آموزش و پرورش کیش به خروج سرمایه های علمی از جزیره کیش اشاره کرد و گفت: نبود سیستم آموزش برای استعداد های درخشان و تیزهوشان یعنی ضعف و خروج سرمایه از جزیره کیش که به دنبال احیا کردن آن هستیم .

*انعقاد تفاهم نامه برای پرداخت حق مسکن به فرهنگیان
وی دریافت هزینه به هر عنوان از اولیاء مدارس را ممنوع اعلام کرد و گفت : آن دسته از خانواده هایی که از تمکن مالی برخوردار هستند می توانند در تامین نیازهای مدارس مشارکت داشته باشند.
جاویدی با قدردانی از حمایت های مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش از آموزش و پرورش به انعقاد تفاهم نامه بین دو مجموعه برای پرداخت کمک هزینه مسکن به فرهنگیان اشاره کرد و افزود: این پرداخت قانونی شده و دارای سرفصل های بودجه است .

* تعامل با دانشگاه ها برای کیفی سازی مدارس
وی نبود انجمن خیرین را از دیگر کمبود های آموزش و پرورش کیش عنوان کرد و اظهار داشت : در برخی از شهرهایی که سطح اقتصادی آنان یک دهم جزیره کیش هم نیست انجمن خیریه آموزش و پرورش دارند اما با توجه به ظرفیت که دراین جزیره وجود دارد تا کنون این انجمن تشکیل نشده است که امیدواریم تا پایان دی ماه جاری ساختار قانونی آن را ایجاد کنیم .
سرپرست آموزش و پرورش کیش به برگزاری دوره های ضمن خدمت بازآموزی معلمان در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت : با دعوت از مدرسان کشوری درپایه ششم و استفاده از کارشناسان پایه دهم در جزیره کیش این دوره ها را برگزار کردیم.
جاویدی با تاکید بر اهمیت جایگاه سرگروه های آموزشی گفت : این سرگروه ها توسط معلمان در دوره های مختلف به عنوان رابط معلمان و آموزش و پرورش و همچنین ناظر کیفی بر فعالیت های معلمان انتخاب می شوند که برای این سرگروهها مکان اختصاصی در نظر گرفته شده است که در طول هفته دو نفر کلاسهای درس را از نظر کیفی مورد ارزیابی قرار دهند .
وی به برگزاری انتخابات انجمن اولیا ومربیان در هفته گذشته اشاره کرد و افزود: در این انتخابات هسته اصلی اولیاء و مربیان مشخص شدند که از میان آنان دو نفر به عنوان نماینده برای حضور در جلسه های شورای عالی آموزش و پرورش شرکت خواهند کرد.
راه اندازی سازمان دانش اموزی در مدرسه فرهنگ و پژوهش سرای دانش آموزی در دبیرستان فاطمیه از فعالیت های است که جاویدی به آن اشاره کرد و گفت: این اقدام در راستای افزایش توان علمی و اجتماعی دانش آموزان صورت گرفته است تا بتوانند از راهنمایی استادان راهنما بهره مند شوند.
سرپرست آموزش و پرورش کیش افزود: به دنبال تعامل با دانشگاه ها هستیم و به صورت رسمی از آنان می خواهیم که آموزش و پرورش را از خود بدانند و هر طرحی که سبب آگاه سازی و کیفی سازی فعالیت دانش آموزان می شود را اعلام کنند.
وی از اجرای رقابت های علمی سازه های ماکارونی در بخش فنی مهندسی با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و آموزش و پرورش به عنوان یکی از اقدامات تعاملی با دانشگاه ها خبر داد .
جاویدی بر توجه به ظرفیت های رشته های بومی در جزیره کیش تاکید کرد و گفت : ایجاد رشته هایی همچون تعمیر موتور شناورهای دریایی ،تعمیر موتورهای هواپیما و همچنین خدمات هتل داری ، میهمانداری ، گردشگری و ورزشهای آبی از جمله رشته های جدید و مرتبط با ظرفیت های مناطق آزاد است که می توان از آن بهره گرفت .
برگزاری همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اثرات مصرف مواد مخدر و سیگار بر زندگی با هماهنگی شورای هماهنگی مبارزه بامواد مخدر ، برگزاری رقابت های فراگیر مهارت های ‘نه گفتن’ به اعتیاد ، برگزاری جلسه های کیفی سازی پرورش دانش آموزان،اعزام کاروان دانش آموزش به اردوی راهیان نور،برگزاری جلسه های استعداد یابی حضور در مراسم های ملی و سراسری ، حضور در برنامه های بسیج دانش آموزی ، برگزاری رقابت ها و المپیاد های دانش آموزی ، برگزاری دوره های مشاوره برای دانش آموزان و خانواده ها با بهره گیری ازمتخصصان و کارشناسان هسته های مشاوره ،مانور زلزله در مدارس از دیگر فعالیت های آموزش و پرورش کیش بود که جاویدی بدان اشاره کرد.
تجلیل از ۳۷۰ دانش اموز برتر در آینده نزدیک از برنامه هایی در دستور کاری است که جاویدی بدان اشاره کرد.
دانیار جاویدی اوایل آبان ماه به عنوان سرپرست آموزش و پرورش کیش منصوب شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=2560
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.