• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

قرارداد ۲۴۰ هکتاری پروژه “گل شرق” کیش ابطال شد

  • کد خبر : 2363
  • 05 دی 1395 - 8:12
قرارداد ۲۴۰ هکتاری پروژه “گل شرق” کیش ابطال شد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در قرارداد ۲۴۰ هکتاری پروژه گل شرق کیش تخلفاتی صورت گرفته و در یک ماه اخیر با پیگیری های انجام شده قرارداد ابطال شد و این زمین ها به زودی به منطقه آزاد کیش باز گردانده می شوند.

به گزارش کیشوند نیوز، ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور امروز (یکشنبه) با آقوان هوسپیان رئیس کمیته تحقیق و بازرسی جمهوری ارمنستان دیدار و گفتگو کردند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور بعد از گفتگو در مورد برخی مسائل بین دو کشور، به پیگیری های قضایی در مورد یک قرارداد در کیش اشاره و تصریح کرد: قرارداد ۲۴۰هکتاری در کیش بین یک ایرانی دارای تابعیت کشورهای مختلف منعقد شده بود که با توجه به برخی بندها، متاسفانه این زمین به صورت رایگان معامله شده بود و قرار داد مذکور مشکل آفرین بود و طوری بود که هیچ نیروی امنیتی هم نمی توانست وارد این ملک شود.

وی افزود: این ملک به اتباع بیگانه داده شده بود اما در یک ماه اخیر با پیگیری های انجام شده قرارداد ابطال شد و به زودی به منطقه آزاد کیش ارجاع داده می شود.

قاضی سراج گفت: قیمت این زمین بیست هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

** تکمیلی/

سال ۸۱ بود که دولتمردان کابینه هشتم با خوشحالی از انعقاد قراردادی بزرگ برای سرمایه گذاری برخی شرکت های خارجی در ایران خبر دادند و نام پروژه «گل شرق» اعلام شد. بر اساس این پروژه که دولت اصلاحات آنرا بزرگترین سرمایه گذاری خارجی تاریخ ایران در زمینه گردشگری اعلام کرده بود بالغ بر ۱/۷ میلیارد یورو در منطقه آزاد کیش سرمایه گذاری می شد.

بنا بر اعلام کارفرمای دولتی، قرار بود این پروژه در زمینی به مساحت ۲ میلیون متر مربع اجرایی شود و شامل هفت هتل بود که یکی از آنها هتلی هفت ستاره به شمار می رفت. همچنین در این طرح ۴۵۰۰ واحد مسکونی پیش بینی شده و قرار بود این پروژه در ظرف مدت هفت سال به اتمام برسد.

این پروژه نیز چیزی جز مقداری خاکبرداری و خاک بازی های بدون ثمر نبود و به نظر می رسید با گذشت زمان، باید این موضوع را به فراموشی سپرد تا اینکه دولت نهم بر مسند قوه مجریه قرار گرفت و نام این پروژه با حمایت های رییس وقت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مجددا مطرح شد.

اما مشکلات و تخلفات در قرارداد این پروژه بیشتر از حدی بود که بتوان آنها را نادیده گرفت و در این اواخر هم هر ازچند گاهی اخباری از بر هم خوردن این قرار داد به گوش می رسید که در نهایت امروز قاضی سراج آب پاکی را بر روی این پروژه ریخت.

محدوده اراضی واگذار شده در جزیره کیش برای پروژه گل شرق را در این تصویر مشاهده می کنید:

پروژه گل شرق کیش

طرح رویای منطقه گل شرق در کیش

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=2363
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.