• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

ساختمان‌های جدید کیش مستحکم نیست/ در صورت وقوع زلزله «کیش» منجیل می‌شود

  • کد خبر : 19507
  • 16 مرداد 1399 - 12:15
ساختمان‌های جدید کیش مستحکم نیست/ در صورت وقوع زلزله «کیش» منجیل می‌شود

معاون امور بنایی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش، با تاکید بر اهمیت استفاده از مصالح استاندارد و مرغوب گفت: در غیر این حالت، در صورت وقوع زلزله با فاجعه‌ای مانند منجیل روبه‌رو می‌شویم.

به گزارش کیشوند نیوز، مصطفی خانزادی صبح امروز در جمع خبرنگاران، مصالح و اجرا را، دو مرحله‌ اساسی در ساخت یک ساختمان استاندارد عنوان و اظهار کرد: از سال گذشته، در گروه منسجمی با همراهی دانشگاه صنعتی شریف، روی آیین‌نامه‌ها و بومی‌سازی طریقی که امکان استانداردسازی مصالح را در کیش فراهم آورد، کار کرده‌ایم.

وی با اشاره به سنگدانه‌هایی که در بعضی سازه‌ها استفاده شده است و به‌علت وجود کلراید محلول در آب دریا، مسموم هستند، افزود: چنین سازه‌هایی خصوصا برای میلگرد بسیار خطرناک هستند و ساختمان‌های نوساز کیش را با مشکل روبه‌رو کرده‌اند.

معاون امور بنایی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش عنوان داشت: با دعوت از واردکننده‌های مصالح در گردهمایی کنترل مضاعف ورود مصالح ساختمانی به جزیره کیش به‌منظور رونمایی از طرح‌ها و ارائه‌ دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات‌مان، بنا داریم شرایطی فراهم آوریم که در آینده شاهد واردات هیچ‌گونه مصالح نامرغوب و غیراستاندارد در جزیره نباشیم.

خانزادی با اشاره به ساختمانی که در سال گذشته دو بار با ریزش سقف! روبه‌رو شده بود، گفت: اگر چنین مسئله‌ای برای مکانی مانند مدرسه اتفاق می‌افتاد، تبعات آن جبران‌ناپذیر بود.

وی تاکید کرد: مصالح غیراستاندارد، جان ده‌ها انسان را به خطر می‌اندازد.

معاون امور بنایی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر جدیت حوزه عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش بر رصد استفاده از مصالح استاندارد و بعد از آن، اجرا و ساخت مدورال، گفت: مردم باید در آینده نزدیک، خیال‌شان راحت باشد که یک زلزله‌ چند ریشتری دچار هیچ مشکلی نشوند؛ در حالی که اکنون به‌خاطر استفاده از مصالح نامرغوب و روش ساخت نامناسب، در صورت بروز زلزله با فاجعه‌ای مثل منجیل، روبه‌رو خواهیم شد.

خانزادی، ساخت و ساز استاندارد و مرغوب را ضامن سلامتی و امنیت مردم دانست و تصریح کرد: باید از حیثیت مهندسی ما در جزیره همانند کارهای دیگری که در دنیا مثال‌زدنی است، دفاع شود.

وی با مثال زدن تفاوت کیفیت بتن در کیش و سر زمین اصلی، خاطرنشان کرد: هرجا که دست انسان و دخالت وی، در تولید کوتاه‌تر شده است، شاهد محصول مرغوب‌تری بوده‌ایم./فارس

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=19507
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.