• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

سردرگمی کیشوندان برای بازگشت به خانه/ چه کسی مسئول نظارت بر مصوبات شورای سلامت است؟

  • کد خبر : 18634
  • 22 فروردین 1399 - 4:59
سردرگمی کیشوندان برای بازگشت به خانه/ چه کسی مسئول نظارت بر مصوبات شورای سلامت است؟

در حالی که ادارات بازگشایی شده و قرار است از ۲۳ فروردین کسب و کارها به تدریج راه‌اندازی شود، اما ۱۵ هزار ساکن کیش با تصویب قوانینی مواجه شده‌اند و همچنان برای بازگشت به خانه هایشان سر درگم هستند.

به‌گزارش کیشوندنیوز، شاید اگر سال گذشته همین موقع شرایط امروز دنیا را برایمان تشریح می‌کردند و می‌گفتند یک ویروس قرار است اینطور همه جا را به‌هم بریزد، کمتر کسی به آن توجهی می‌کرد و با طعنه و کنایه از کنار آن می‌گذشت و آنرا خیال‌پردازی‌در قالب فیلم‌های هالیوودی می‌دانست، اما واقعیت این است که کوئید۱۹ امروز در جهان پاندمی شده و روزانه جان هزاران نفر را می‌گیرد و هراس فراوانی به دل مردم سراسر دنیا انداخته است.

تقریباً اواخر بهمن‌ماه با ورود این ویروس مرموز به کشور که برخی آنرا یک جنگ بیولوژیکی می‌دانند، اقدامات گسترده‌ای برای مقابله با آن صورت گرفت و حتی چند روز بعد ستاد ملی مبارزه با کرونا شکل گرفت و اختیاراتی به آن داده شد.

با شیوع این ویروس در کشور، در جزیره کیش نیز از همان ابتدا جلساتی برای مقابله با آن شکل گرفت، آن روزها کسی اطلاع دقیقی از این ویروس نداشت به نحوی که در جلسه ۵ اسفند شورای سلامت کیش که برای مقابله با همین ویروس برگزار شده بود، حاضران با فاصله بسیار کم و حتی چسبیده به هم نشسته بودند.

 با گذشت مدت زمان کوتاهی این ویروس وارد جزیره شد و با انتشار اولین آمار مبتلایان و یا افراد متوفی در کیش، کیشوندانی که از شنیدن اخبار حوادث ناگوار محروم بودند به یک باره ترس و وحشتی مضاعف بر دلشان سایه افکند.

در راستای ستاد ملی مبارزه با کرونای کشور اقدامات خوبی در جزیره کیش نیز صورت گرفت که از جمله آن می‌توان به تغییر کاربری برخی شرکت‌های بهداشتی، دارویی کیش به تهیه مواد ضدعفونی کننده، توزیع ژل و الکل ضدعفونی کننده رایگان در بین کیشوندان، ضدعفونی معابر و خیابان‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی، منع تردد در نوار ساحلی اشاره کرد.

با تعطیل شدن کسب و کارها و فضای رعب آور و بالا رفتن آمار مبتلایان در کیش به نسبت جمعیت، بالاخره خوب یا بد، برخی ترجیح دادند دوران قرنطینه خود را در شهر پدری خود بگذرانند و از کیش بروند، اغلب این افراد نه برای تفریح بلکه به اجبار باید جزیره را ترک می‌کردند چون حتی جای خواب مناسبی برای ماندن نداشتند، برخی نیز بی‌توجه به هشدارها عازم سفر شدند که به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در مجموع حدود ۱۵ هزار نفر از کیش رفتند.

از این تعداد، طبق اعلام روابط عمومی آموزش و پرورش جزیره کیش، بر اساس برآوردهاى به عمل آمده تاکنون حدود ۲۰۰ نفر از فرهنگیان و حدود ۳۰۰۰ نفر از دانش آموزان در تعطیلات نوروزی از جزیره خارج شده‌اند.

حال با پایان یافتن ایام تعطیلات نوروز و گذشت بیش از ۵۰ روز از ورود این میهمان بی‌حیا و منحوس به کشور، ادارات فعالیت خود را از سر گرفته‌اند و طبق اعلام آقای روحانی برخی کسب وکارها نیز قرار است از ۲۳ فروردین آغاز به‌کار کنند و در جزیره کیش نیز اعلام شده برخی کسب و کارها به‌تدریج از هفته آتی باز شوند و بالتبع برخی مجبورند به کیش برگردند و مجدداً فعالیت خود را آغاز کنند. 

اما افرادی که کیش را ترک کرده‌اند و قصد بازگشت دارند این روزها حیران و سرگردان پشت دروازه‌های شهر مانده‌اند و با قوانینی از سوی سازمان منطقه آزاد کیش مواجه شده‌اند که قرار است روزگار سخت کرونایی را برایشان سخت‌تر کند، قوانینی که به‌زعم برخی مستبدانه و خودخواهانه است و کیشوندان برای بازگشت دچار سردرگمی‌ شده‌اند.

گرفتن تأییده سلامت یا همان تست کرونا قبل از ورود به کیش (با هزینه تقریباً ۳۰۰ الی ۷۰۰ هزار تومانی)، حضور ۱۴ روزه در قرنطینه خانگی یا سازمانی، تهیه تلفنی و آنلاین مایحتاج و اقلام ضروری زندگی، نصب اپلیکیشن و روشن بودن مکان‌نمای گوشی هوشمند، تکمیل فرم اپلیکیشن سلامت سه بار در روز، بازدید سر زده مأموران بهداشت از جمله مواردی است که ابهاماتی را در ذهن قرار داده است.

این در حالی است که به گفته مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش، برخی مسئولان از این قرنطینه خانگی معاف هستند.

توقیف قایق‌های تندرو بین کیش و سرزمین اصلی(تا الان حدود ۱۱ قایق) که کار جابجایی مسافر را به‌صورت قاچاق و با قیمتی حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰هزار تومانی برای هر سرنشین انجام می‌دهند، نشان از این دارد که برخی به هر قیمتی مجبورند به جزیره سفر کنند و این کار برای تفریح نیست.

گرچه سلامت کیشوندان بسیار مهم است اما باید چند نکته را در نظر گرفت و اینکه اولا افرادی که قرار است به کیش برگردند نیز کیشوند هستند و گردشگر نیستند و می‌خواهند به خوانه‌های خود برگردند، و اینکه اگر قرار بر الگوبرداری از کشورهای دیگر باشد و قوانین قرنطینه به‌طور کامل رعایت شود، نمی‌توان تک بعدی به موضوع نگاه کرد و در این شرایط اقتصادی کمک هزینه ۱۴ روزه قرنطینه اجباری بعد از شروع کسب و کارها و همچنین هزینه انجام تست کرونا را سازمان منطقه آزاد کیش به افراد پرداخت کند، همچنین باید در همان ابتدا اجازه خروج افراد داده نمی‌شد و یا حداقل شرایط ورود از قبل اعلام می‌شد. 

حال که شورای سلامت کیش و در رأس آن سازمان منطقه آزاد کیش پا را فراتر نهاده و در نقش یک قانون‌گذار نه مجری قانون ظاهر شده و مانع بازگشت کیشوندان به خانه‌های خود شده است، لازم است دادستان کیش به موضوع ورود کند و اعلام کند که آیا این سازمان حق اعمال چنین قوانینی در این منطقه از کشور را دارد یا خیر؟ چرا در هیچ‌یک از شهرها و استان‌های کشور اینچنین قوانینی وضع نشده است؟ آیا می‌تواند فراتر از ستاد ملی مبارزه با کرونا عمل کرد؟ آیا قانون برای همه افراد رعایت می‌شود و فرقی بین مسئول و غیر مسئول ندارد؟ تکلیف افرادی که در این ایام وارد کیش شده‌‌اند چه می‌شود؟

اگر هدف برای خدمت به مردم وسلامت جامعه هست، دلیل علمی برای گرفتن تست کرونا و بعد از آن اعمال قرنطینه ۱۴ روزه خانگی وجود ندارد، اگر نیاز ضروری به گرفتن تست کرونا هست، به‌جای این کار می‌توان در ورودی فرودگاه از کیشوندانی که از سفر برگشته‌اند تست کرونا گرفت و افرادی که ویروس دارند را قرنطینه و یا حتی جریمه کرد.

به‌نظر می‌رسد با روند فعلی که سازمان منطقه آزاد کیش در نظر گرفته و قرار است روزانه حدود ۵۰ نفر به کیش وارد شوند، پروسه بازگشت کیشوندان تا اواسط اردیبهشت ماه و شاید بیشتر به‌طول انجامد که این برخلاف سخنان رئیس جمهور است که گفت: “بدخواهان و ضد انقلاب مردم را دعوت می‌کنند بین سلامت و فعالیت اقتصادی یکی را باید انتخاب کنند باید گفت این هم مردود، غلط و ناصواب است.”  

انتهای پیام/ مرتضی رضائی

لطفا نظرات خود را راجع به این خبر در بخش دیدگاه کاربران برای ما و خوانندگان متن ارسال کنید

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=18634
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳۲
  1. شما بزاریدما برگردیم هزارتا تست میدیم. مثل آواره ها شدیم

  2. با سلام،بنده با نظرات فوق موافقم،واقعا مسئولان کیش در این مورد نهایت بی رحمی و بی عدالتی را به کار برده اند و بیش از یک ماه است ما را للاوه بر بحران کرونا به افسردگی و استرس و سردرگمی دوری از خانه و کاشانه مواجه کرده اند،طبق دسترات اولیه ریس جمهور ،هر شخص مجاز است به شهر محل زندگی خود باز گردد،واگذار بی عدالتان با خدا

  3. طبق دستور رییس جمهور هر شخص بای به محل زندگی خود برگردد ،ولی مسئولان کیش نهایت بی عدالتی را در پیش گرفته اند ،واگذارشان به خدا

  4. وقتی متر ومعیاری برای قانونگذاری نباشه همین میشه..نوار ساحلی رو بستن که حتی با خانواده خود هم نمیشه رفت بعد بازار پاندا رو باز گذاشتن..مسخرگی از این بیشتر؟ فقط هرکدوم از این مسولین کیش دنبال درست کردن رزومه برای خود هستند ولاغیر

  5. با سلام
    متن خبر را خواندم . هم ناراحت شدم و هم خوشحال . ناراحت از تبعیض و خوشحال از تصمیم . الان ۴۰ روز است بخاطر شرایط پیش آمده و خطور داوطلبانه در مکانی پر خطر خانه نرفته ام و از همه بیشتر دوست دارم این اوضاع تمام شود و به خانه بروم ولی خوب است بعضی وقت ها در تصمیمات مسئولان به دنبال ریشه های رفتار های اجتماعی مردم باشیم. کسانی که با یک تصمیم خودخواهانه و بدون در نظر گرفتن شرایط بسیار خطرناک با جان خود و ملت بازی کردند و در خانه نماندو به مسافرت رفتند و حالا باز هم با خودخواهی برای شروع به کار خواسته یا نا خواسته موج دومی به پا میکنند. حرف آخر اینکه در یک کشوری که رییس‌جمهور خود و کابینه اش در قرنطینه هست و ملت را به میدان میفرستد تا آلوده شوند و آنکه مرد که مرد و آنکه خوب شد دوباره کار کند مردم خودشان باید درک درست از شرایط پیدا کنند و رعایت کنند تا این ویروس از بین برود و وجود قوانین سخت گیرانه به نظر بنده لازم است و تشکر میکنم از اعضای شورای سلامت البته بجز قسمت تبعیض کار مدیران

  6. میخواستن نرن ….مگه ما تو جزیره حوصلمون سرنمیرفت نگه تنها نبودیم حالا رفتن عیدشون و گذروندن یادشون افتاده برگردن خونشون همون بهتر که الان هم در منزل پدری سر کنن تا ماهایی که که باهزار مشکل جزیره رو ترک نکردیم بهتر در امان بمانیم

  7. بیمارستان کیش بسیار کوچک است و امکانات پزشکی بسیار محدود دارد
    تا الان تونستن به سختی تا حدی ویروس رو کنترل کنن
    حق دارن اگه قوانین سختگیرانه برای ورود کیشوندها بذارن
    هرچقدر سختگیری کنن بازم کمه
    کافیه فقط چند نفر ویوسو وارد کنم دوباره موج بیماری تو جزیره دور و بی امکانات راه میوفته
    لطفا درک کنید و یخرده صبوری کنید و راضی نباشید به اینکه به هر قیمتی وارد جزیره بشید و جزیره قشنگمون رو آلوده کنید

    • دقیقا ،اتفاقا این متن نشان خودخواهی نویسنده هم هست تو فرودگاه مگه با یه تب سنج میشه فهمید طرف داره یا نه ،به قول خودش ۵۰ روزه میدونستن اومده ویروس اونموقع اینا که رفتن به فکر مردم بودن نمی رفتن واجب نبوده که ،

  8. واقعا کارای الکی انجام میدن یا نباید هیچ جا باز شود یا اگر قراره باز شود نباید اینقد واسه کسایی که خارج از کیش هستن سختگیری کنن ملت مگه چقدر درامد د پول دارن که این هزینها رو تقبل کنن

  9. با سلام
    به نظرم نمیشه همه چیز را یک بعدی نگاه کرد، وقتی قصد داشتند چنین سختگیرانه عمل کنند باید مانع خروج هم می شدند، الان به نظر من خیلی غیر مسئولانه دارند عمل میکنند، کسانی که خارج شدند از جمله خودم که شیراز هستم هم در قرنطینه خود خواسته هستم ولی کار من که در قسمت عمرانی شرکت خصوصی هست فقط در ایام عید یه روز تعطیل بود و الان امکان اینکه کار خود را از دست بدهم زیاد هست، و این شرایط برای خیلی های دیگه هم هست،الان وقت سرزنش کردن کسانی که بیرون رفتند نیست، امکانات درمانی جزیره پایین هست و خیلی ها از همین ترس، جزیره را ترک کرده اند، به جای این شرایط درمانی و تعداد تخت ها را زیاد کنند…ما می خواهیم به خانه خود و کارم برگردم، چه کسی هزینه زندگی امثال ما را پرداخت میکند

  10. سلام واقعا من به عنوان یک کیشوند از این سیاست خودخواهانه بسیار متعجبم خوب وقتی قراره ۱۴ روز قرنطیه باشیم دیگه روزی ۵۰ نفر یعنی چه ؟ اخه چرا به فکر ما نیستن اگه واقعا قرار بود اینطور برخورد بشه خوب نمیذاشتن از کیش بریم

  11. با سلام و خسته نباشید حضور پایگاه خبری کیشوند نیوز .واقعا حرف دل ما کیشوندان رو زدین.بنده به دلیل یه دنیا آمدن فرزندم از جزیره خارج شدم اما الان معطل یک قانون یکطرفه و کاملا غیر قانونی شدم برای بازگشت.چرا سازمان زمانی که این همه مسافر از جزیره خارج میشدن دلیل و علت قابل قبول از افراد نخواسته تا کسی که بی علت و برای تفریح از جزیره خارج میشه اجازه خروج نده و چرا در روزهای اول عید مسافر وارد جزیره میشد.الان به فکر سلامت جزیره افتاده .اون هم ۱۴ روز قرنطینه با چه حقی؟؟کی خزج و مخارج بالای زندگی افراد رو میده؟سازمان محترم؟؟؟

  12. قبل از تعطیلات بسیار تاکید کردند که کسی سفر نرود. ما در جزیره نماندیم که عده ای بروند تفریح کنند و حالا برایمان ویروس هدیه بیارن. سازمان کار درستی می‌کنه کاملا درست. تا کی باید توی خونه هامون بشینیم خسته شدیم. اونایی که سفر رفتن حالا باید بپذیرند این وضعیت رو. سایت شما هم خبر تاکید بر نرفتن رو کار کرد حالا اومدید این مطلب رو کار کردید؟

  13. سلام عرض ادب و احترام .اخه نظر من مگه مهمه یا اینکه کسی عمل میکنه متاسفانه افراد نالایق که دایه عزیز تر از مادر شده اند با عنوان ستاد مبارزه با کرونا باتلاق بدی برای عموم جامعه به جز مسئولان درست کرده اند و به تنها چیزی که فکر نمیکنند کیشوند هستش .این برو بیا ها باید زمانی که در هتل های جزیره گروه های شهر قم ظاهر شدند انجام میشد و حالا کیشوند باید تاوان نالایقی مسئولان کرونا را بدهد با این قوانین خنده دار و مضحک اخه همه مثل شما حقوق بگیر سازمان نیستند که آقایون فاسد و بی ملاحظه .به امید روزهای خیلی بهتر برای جزیره .

  14. متاسفانه در کیش یک عده ای در اتاق نشستند و برای بقیه حکم و دستوری صادر می کنند و خودشان از آن معاف هستند در حالی که اگر این حکم و دستورها استثنا نداشت و شامل خودشان هم می شد ، اصلا وضع نمی شد .من رییس یک اداره دولتی را می شناسم که کل تعطیلات نوروز را خارج از کیش گذراند و بعد از تعطیلات با پرواز آمد و بدون تست و قرنطینه رفت سر کارش . آیا ویروس مدیر و غیر مدیر می شناسد؟ اگر این آقا کرونا داشته باشد ، کارمند خود را آلوده می کند و کارمند بینوای در کیش مانده هم خانواده اش را آلوده می کند هر چه رعایت همه چیز را کرده باشند . پس این ماجرا پیشگیری نیست .رییس بازی است . حکم دادن برای رعیت است و اربابان معاف از همه چیز . اگر پای سلامت در بین بود از آقای معاونی که برای تبلیغات انتخابات همه جا را چرخیده بود تست می گرفتند تا آلوده وارد جزیره نشود و دیگران را آلوده نکند. مگر کیش از بیست و هشتم اسفند قرنطینه نبود ؟ پس علت اضافه شدن دو نفر به مبتلایان بعد از پانزده فروردین چه بود ؟ اگر این فرد آلوده حداکثر بیست و هفت اسفند هم وارد شده باید تا دهم ، یازدهم بیماری اش خود را نشان می داد . پس احتمالا در این مدت ، استثناهایی که بین کیش و سایر شهرها تردد داشتند زحمت انتقال بیماری را کشید ه اند و باز هم این کار را می کنند . متاسفانه فراموش شده کیش منطقه آزاد اقتصادی است نه ایالت خودمختار سیاسی . کجاست نماینده دولت در بخش کیش ، جناب آقای بخشدار ؟ چرا در این مدت حرفی نزده ؟ آقای بخشدار . شما نماینده سیاسی دولت در کیش هستید نه رییس سازمان منطقه آزاد . شما باید به این رویه که با مقررات همه کشور متفاوت است اعتراض کنید . کجای مملکت بسته شده که حضرات کیش را بستند؟ بستن همیشه هزینه دارد . هزینه این بستن را چه کسی می دهد ؟ اگر راست می گویید ، ادارات دولتی کیش را تعطیل کنید ، بگوئید نیاز به حضور کارمندان نیست .قرنطینه است . کسبه به زور دولت و با هزینه خود تعطیل کردند ، دولت حاضر به تعطیلی نیست . این یعنی دوگانگی . همه جای دنیا تست کرونا می گیرند ، هر کس مثبت بود ۱۴ روز قرنطینه می شود . اینها هم تست کرونا می گیرند هم ۱۴ روز قرنطینه می کنند . کسی که تستش منفی است برای چه باید قرنطینه شود ؟ بر اساس کدام منطق جز منطق زور و آزار شما ؟ آن وقت مدیر و رییس شما از این قانون معاف است ؟ من خودم در کیش ماندم و گرفتار این ماجرا نیستم اما می دانم ممکن است یک روز تصمیماتی که توسط این عقلا با این سطح از منطق اتخاذ می شود در حوزه ای دیگر مرا هم گرفتار کند . روی صحبتم با کسانی است که می گویند چرا رفتند ؟ می خواستند نروند . شما دارید به یک قانون زور و بی منطق اجازه رشد می دهید ، فردا که گرفتار شدید خواستید به کسی فحش بدهید ، خودتان را هم بی نصیب نگذارید چون بی تاثیر نبودید.

    • واقعا کار درستی میکنند اجازه ورود نمیدن و سخت میگیرن ،کیش امکات نداره یک بیمارستانه ،بیمارستان نیرو کم داره ،پزشکا و پرستارا دوماهه ارایش نداشتن ،،شهرهای دیگه نمفهمند توچه شرایط بحرانی هستیم ،اعلام کردن قرنطینه اینایی که مفهوم قرنطینه رو نمیفهمند و حالا به هردلیلی رفتند مردمی که ۲ماهه اینجا توخونه موندن باید تقاقص بی فکری بقیه رو پس بدن ،یعنی همه کسانی که موندن اونطرف خانواده ندارن دلشون برای پدر ومادراشون تنگ نشده ،اما متوجه مفهوم شرایط بحرانی و قرنطینه بودن ،ما خیلیا دو داریم که اونطرف رفتن و داریم استوری هاشونو میبینیم که همش درحال تفریح و دورهمین والان میخوان برگردن ،اگه الوده شده باشن چی ،اگه مسئولین سخت گیری نکنند پرستاران و پزشکان باید تاوان سهل انگاری مردم و مسئولین رو بدن ،لطفا همه چیز رو به شوخی و مسخره وبازی نگیرید و برای جون آدما ارزش قائل باشید ،شاید هرکدوم از ما عزیزانمون رو مبتلا کنیم

      • شما نگران آرایش پرستارهایی یا استوری دوستات حالت را بد کرده ؟ کرونا اومده ، شما باید نکات بهداشتی را رعایت کنی تا نگیری. این ملت هم می خوان بیان سر خونه زندگیشون و می آن . شما هم به قول یه بابایی آب را بریز همون جا که می سوزه.

  15. نباید میرفتن تقصیر من چیه پس دو ماه تو خونه موندیم بدون هیچ پسندازی با بدبختی داریم میگزرونیم بعد راحت از اون طرف بیان گند بزنن به همه چب خسته شدیم دیگه

    • بابا دادتو سر اونی که از قم همرو راه داد داخل بزن منم تو جزیره ام ولی خطر قمی هایی که اومدن بیشتر تا کیشوندایی که میخوان بیان

  16. پانزده هزار نفر رفتن روزی پنجاه نفر بیان میشه ماهی هزاروپانصد نفر ده ما طول می‌کشه همه برگردن اونی که اینو گفته روزی پنجاه تا برمیگردونیم ریاضی نخونده 🤣🤣🤣🤣🤣

  17. یادم رفت شده جک باغ وحش که می‌گفت ورودی مجانی خروجی یک میلیون حالا این برغکسش هست خروجی رایگان ورودی باغ وحش کلا ممنوع 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  18. باید سازمان با کیشوندان که قصد ورود دارند همکاری کند چه از لحاظ راههای تشخیص بیماری(گرفتن تست و هزینه آن) وچه از لحاظ نوبت دهی برای ورود به کیش هیچ فرقی هم بین مدیر و کارمند نزاره
    خلاصصضض

  19. کیش واقعا مسئولین نالایقی داره،یعنی چی کیش رو بستن نمیزارن ملت بیان سر خونه زندگیشون!!!فک نمیکنم اینکار قانونی باشه!!!

    • اتفاقا خوب کاری میکنن گناه ما چیه که موندیم توخونمون…با نبودن امکانات درمانی وکادر درمانی وکوچک بودن جزیره نمیگید خیلی سریع فراگیر میشه…عجبا….

  20. اتفاقا خوب کاری میکنن گناه ما چیه که موندیم توخونمون…با نبودن امکانات درمانی وکادر درمان وکوچک بودن جزیره نمیگید خیلی سریع فراگیر میشه..اگر به برگشتنتون بود نباید میرفتید حالا که رفتیدپس بمونید ..مارو گرفتار نکنید…

  21. ما هم خونواده داشتیم و دلتنگشون بودیم اما به خاطر رعایت قوانین بهداشتی و سلامت خودمون و خانواده مون از کیش بیرون نرفتیم هیچ کس ضرورتی برای رفتن نداشت کسی که یازده ماه سال تو کیش زندگی می کنه فقط همین یک ماه جا واسه خوابیدن و موندن نداره ؟هرکی رفت دلتنگی و خانواده رو به سلامت خودش و اطرافیانش ترجیح داد و همه کسایی که رفتن قطعا پول بلیت هواپیما اونم رفت و برگشت داشتن که رفتن پس فقیر بیچاره هم نبودن حالا این حق ماست که از مسئولین بارها و باها خواستیم قوانینی برای برگشتن این افراد بذارن کسانی که سرخوشانه رفتن و با برگشتشون سلامت مارو به خطر میندازن اگر قوانین جزیره نسبت به بقیه کشور سختگیرانه تره واسه اینه که اینجا به خاطر جزیره بودنش فقط یک بیمارستان و تعداد محدودی پزشک داره و در شرایط بحرانی دسترسی کمتری نسبت به بقیه شهرها داره چرا عادت کردین اگر یه کار قانونی انجام میشه چون به نفعتون نیست هزار جور بامبول درست می کنین از ماست که برماست چون تحمل قانون رو نداریم

  22. اصلا خودخواهانه نیست،خودخواه کسانی هستند که بدون توجه به هشدارها،رفتند مسافرت وما که پنجاه روزه تو خونه موندیم رو به هراس انداختن،سازمان هم باید ازهمه تست بگیره

  23. ایالت خودمختار کیش.خودشون ستاد کرونای مستقل دارن.البته وقتی سازمان منطقه ازاد به حدی فربه شده که خزانه دولت رو موقع نداری پر میکنه نباید هم کسی در دولت جرات داشته باشه اعتراض کنه.

  24. با عرض سلام
    میخوام بعنوان یک کیشوند که از ۱۷ دیماه بایت چهار ماموریت کاری به تهران آمدم و چون آخرین سمینار من در شهر اهواز و در هفته پایانی اسفند بود قرار بود از همانجا به جزیره و منزل برگردم . که بحران کرونا اوج گرفت .و راهها بسته شده .
    از همان روزهای اول راه اندازی سامانه پیام کوتاه مشخصات خودم رو ارسال کردم و بعد از گذشت تقریبا ۱۵ روز پیامی دریافت کردم که احراز هویت نشدم و باید صبر کنم .بعد از ده روز مجدد پیامکی دریافت کردم که به سایت برای تکمیل فرم خود احضاری بروم و چنانچه تا ۲۴ ساعت اطلاعات وارد سایت نشود درخواست بازگشت منتفی شده و باید تا خرداد ماه صبر کنم تا با من تماس بگیرند .
    از همون لحظه تقریبا هر یک ربع یکبار فرم عریض و طویل را پر میکردم و هر بار زمان ارسال اطلاعات با پیام دستورات قابل پردازش نیست روبرو میشدم .تقریبا ۴۸ ساعت نخوابیدم و هر نیم ساعت یکبار فرم را تکمیل میکردم و باز همان پیغام .
    فقط لازم دونستم بگم این روشها اقتدار و کفایت و توانایی یک رئیس رو اثبات نمیکنه بلکه عینا عدم کفایت محسوب میشه .

  25. مطلب دیگه ایی که چند روز پیش در کیشوند نیوز خوندم که بیشتر شبیه به یک طنز و کمدیه این بود که جیکی از مدیران محترم سازمان منطقه در نشستی فرمودن از آنجاییکه کیشوندان در شب عید و ایام عید متضرر شدن و لطمه مالی شدیدی خوردن لذا برای قدردانی از این دسته از کیشوندان به هیچ عنوان با ورود کیشوندان خارج از جزیره به این زودی موافقت نخواهند کرد چون در صدد هستند هرچه سریعتر کیش به حالت عادی برگرده و جشنواره تابستانی برای مسافرین نوروزی که نتوانستن به جزیره بیان برگزار بشه و گردشگری مجدد احیا بشه تا کیشوندان متضرر کمی جبران ضرر کنن .و این عملا یعنی کیشوندان خارج جزیره مبتلا هستن اما مسافرینی که قراره برای تابستان به جزیره سفر کنن همگی پاک و غیر مبتلا هستن و جزیره قراره به حالت عادی برگرده و پاک بمونه که در گرو عدم بازگشت کیشوندان و پذیرای مهمانان از روم و بغداده .
    اینهمه قوانین دست و پا گیر در اصل برای کسانی هست که بازگشت اونا برای سازمان هزینه بردار خواهد بود و منابع مالی و انسانی برای کنترل اونها لازمه اما کسانی که ورودشون به کیش هزینه ایی نداره و بالعکس درامد هم داره بلامانعه …..
    خدا به عزیزانمون که در کیش هستن رحم کنه که اگر فقط دو مسافر الوده وارد بشه یک فاجعه به بار میاد …