به گزارش کیشوند نیوز، مصطفی خانزادی در گفتوگو با ایلنا نظارت بر چگونگی اجرای کار، رعایت ضوابط و مقررات پروژهها را از وظایف این بخش بیان کرد و گفت: پروژههای عمرانی بر اساس سیاست گذاری طرحهای بالادستی و برطبق بودجهای که معاونت مالی و اداری تعیین می کند برنامه ریزی و اولویت بندی می شود، آنگاه این پروژهها به شرکتهای تابعه مانند عمران، آب و خدمات، شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های سازمان منطقه آزاد کیش ارائه میکنیم.
وی با بیان اینکه هیچ پروژه بلاتکلیفی در جزیره کیش وجود ندارد، گفت: پروژه ترمینال و باند جنوبی فرودگاه بنا به دلایلی متوقف شده بود، خوشبختانه مشکلات آن حل و منابع مورد نیاز از طریق دریافت اوراق صکوک و تهاتر ملک تامین شد.
خانزادی در خصوص پروژه اسکله ۳۵ هزار تنی گفت: این پروژه به اتمام رسیده، اما به دلیل مشکل لایروبی هنوز امکان بهرهبرداری از آن وجود ندارد، اما مقدمات آن فراهم شده است.
وی شیب نامناسب خیابانها و نبود جدول کشی را از علل اصلی تجمع آب در روزهای بارانی بیان کرد و گفت: در این رابطه از کارشناسان متخصص مشاوره گرفته و در حال بررسی راهکارها هستیم، اصلاح ساختار هندسی خیابان ها، احداث چاههای جذبی و انتقال آب به سمت دریا از راه کارهایی است که ارائه شده است، اما پر شدن سریع چاههای جذبی به دلیل عدم جذب آب در خاک این منطقه، راه یافتن مواد آسفالتی و روغنی به دریا از اشکالات راه کارهای ارائه شده است.
خانزادی با بیان اینکه اولویت اول ما رعایت نکات محیط زیستی است، گفت: احداث مخازن بتنی زیر زمینی روشی است که درحال کار بر روی آن هستیم؛ زیرا به وسیله آن میتوانیم آب های تجمع یافته را در فضای سبز استفاده کنیم.
این عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن جنوب کشور در ترسالی، تمام راهکارها سه فوریتی و در سه دوره کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت درحال انجام است. و برای دوره کوتاه مدت رها کردن آب در دشتها، برای میان مدت احداث چاههای جذبی و برای بلند مدت، احداث مخازن مطرح است که درحال تامین بودجه آن هستیم.