• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

گمرک تخلف کرده/ خروج خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی از مناطق آزاد، آزاد است

  • کد خبر : 16181
  • 19 مرداد 1398 - 20:28
گمرک تخلف کرده/ خروج خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی از مناطق آزاد، آزاد است

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه صدور مجوز تردد دوماهه خودروهای مناطق آزاد در کشور تخلف است، گفت: ورود خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی مناطق آزاد به کشور به جز خودروهای ساخت امریکا آزاد است.

به­ گزارش کیشوندنیوز، ظهر امروز سید کمال هادیانفر به ­طور سرزده از راهنمایی و رانندگی کیش و ساختمان نوساز رو به اتمام آن بازدید کرد. وی سپس در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران حاضر شد و با تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان به هدف خود از بازدید اشاهر و اظهار داشت: در راستای بازدید دوره­ ای از عملکرد همکاران در سراسر کشور، امروز به جزیره کیش آمدیم تا بر اقدامات صورت گرفته نظارت داشته باشیم.

وی افزود: از ساختمان قدیم پلیس راهور کیش و مرکز تعویض پلاک و شماره­ گذاری بازدید کردیم که مردم از عملکرد همکاران راضی بودند و خیلی سریع کارشان انجام می‌شد.

رئیس پلیس راهور عنوان کرد: همچنین از ساختمان جدید پلیس راهور بازدید کردیم، از سازمان منطقه آزاد کیش و هم از خبرنگاران تشکر می‌­کنیم که به ­عنوان یکی مطالبه جدی پیگیر ساخت این ساختمان بودند و طی روزهای آینده این نقل و انتقال انجام می­‌گیرد.

خروج خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی ­سی از مناطق آزاد، آزاد است

هادیانفر در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر عدم اجازه خروج خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی­ سی و خودروهای برند آمریکایی از منطقه آزاد کیش گفت: خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی­ سی می‌­توانند از مناطق آزاد خروج داشته باشند مشروط بر اینکه برندهای آمریکایی نباشند مثل لامبورگینی و … در دستورالعمل از آنها اسم برده نشده باشد، گمرک کیش هم باید این کار را انجام بدهد، چون در مناطق آزاد دیگر این موضوع را ابلاغ کردیم و در حال اجرا است.

خودروهای آمریکایی همچنان حق تردد به سرزمین اصلی را ندارند

وی با اشاره به اینکه خودروهایی که قبل از ۲۳ بهمن ۹۶ مصوبه هیئت وزیران وارد کشور شده باشند مشمول شماره‌گذاری می­ شوند و خودروهایی که بعد از این تاریخ وارد کشور شوند مشمول شماره ­گذاری نمی ­شوند، تصریح کرد: خودروها برای پلاک گذر موقت و تردد به سرزمین اصلی مشکلی ندارند به ­جز آنهایی که برند آمریکایی هستند، ممنوعیت تردد این خوردوها از سال ۹۳ است و دستورالعملی وجود دارد که نمی ­توانند به سرزمین اصلی بروند، این مختص به کیش نیست، تا زمانی که دستورالعملی پایدار بشود اجازه تردد نمی‌­دهیم.

پلاک ملی مناطق آزاد نه پلاک ملی/ برای تردد باید پلاک گذر موقت گرفت

هادیانفر همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به تغییر پلاک خوردوهای مناطق آزاد، چرا همچنان برای تردد به سرزمین اصلی باید پلاک گذر کنند، گفت: این پلاک ملی مربوط به مناطق آزاد است و مربوط به کل کشور نیست، اسم آن پلاک ملی است اما مختص به مناطق آزاد است.

وی افزود: ماشین­‌هایی که وارد سرزمین اصلی می­‌شوند عوارض و گمرک خود را داده ­اند، خودروهایی که در مناطق آزاد هستند ۹۰ درصد گمرکی را پرداخت نکرده‌­اند و اجازه ترددشان فقط در مناطق آزاد است اگر بخواهند به سرزمین اصلی وارد شوند، حتما مشمول گذر موقت می­شوند و مدت آن هم یک ماه است و قابل تمدید نیست.

تخلف گمرک در دادن مجوز تردد ۲ ماهه ماشین های کیش به داخل کشور

طی هفته‌­های اخیر برخی کیشوندان با مجوز دو ماهه گمرک ماشین خود را گذر موقت کرده و به مسافرت رفته بودند که بعد از پایان زمان یک ماهه، پلیس راهور در کشور آنها را توقیف می­کند، هادیانفر در این رابطه نیز به خبرنگاران گفت: قانون صراحت دارد و یک ماه اجازه گذر موقت داده می ­شود، آن یک ماه در پلاک گذر موقت نیز قید شده است، ابلاغی که به پلیس راهور اعلام شده آن چیزی است که قانون بر ما تکلیف کرده است.  

وی ادامه داد: گمرک در این زمینه تخلف کرده و قانون به صراحت یک ماه اعلام را کرده و پلاک هم بر اساس یک ماه تولید شده است، افسران ما هم آن پلاک را می ­بینند و به کاغذ گمرک کاری ندارند.

رئیس پلیس راهور کشور افزود: با درخواست رئیس پلیس راهور کیش مبنی بر اینکه خیلی از خودروها در استان­ها توقیف شده ­اند، به ­مناسبت عید سعید قربان به استان­‌ها ابلاغ کردیم همه ماشین­ های کیش را ترخیص کنند و اجازه بدهند که به جزیره برگردند، تأکید ما این است که مردم نامه از گمرک نگیرند.

استثنائی برای تردد انواع مدل خودروهای خارجی به کشور وجود ندارد

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شرایط و محدودیتی برای تردد ماشین­ های عراقی به درون کشور وجود دارد گفت: ماشین‌­های خارجی­‌ها استثنائات خودشان را دارند، اینها عبوری و گذر موقتی هستند و برای تردد آنها موضوعات گردشگری در نظر گرفته شده است، برای آنها قانون­گذار استثنائی قائل نشده است./فارس

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=16181
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. ای بابا حالا یک ماه یا دو ماه چه فرقی برای رییس پلیس راهور داره؟
    چرا یک کار نمی کنن که مردم راحت تر به سفرشان برسن؟ مگه ما کیشوندها چقدر در سال از جزیره می ریم بیرون؟

  2. ای بابا حالا یک ماه یا دو ماه چه فرقی برای رییس پلیس راهور داره؟
    چرا یک کار نمی کنن که مردم راحت تر به سفرشان برسن؟ مگه ما کیشوندها چقدر در سال از جزیره می ریم بیرون؟

  3. ای بابا حالا یک ماه یا دو ماه چه فرقی برای رییس پلیس راهور داره؟
    چرا یک کار نمی کنن که مردم راحت تر به سفرشان برسن؟ مگه ما کیشوندها چقدر در سال از جزیره می ریم بیرون؟
    من دیدگاهم تکراری نیست.