• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

توسعه بندر یکی از ضرورت‌های رشد اقتصادی کیش است

  • کد خبر : 983
  • 13 مهر 1395 - 22:10
توسعه بندر یکی از ضرورت‌های رشد اقتصادی کیش است

مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش: با هدف رشد اقتصادی و افزایش تبادلات بین المللی، بندرکیش توسعه می یابد. به گزارش کیشوند نیوز، مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش گفت: در شش ماه نخست سال ۹۵، از بندر کیش ۸۸۱۳۶  تن کالا به […]

مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش: با هدف رشد اقتصادی و افزایش تبادلات بین المللی، بندرکیش توسعه می یابد.

به گزارش کیشوند نیوز، مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش گفت: در شش ماه نخست سال ۹۵، از بندر کیش ۸۸۱۳۶  تن کالا به بنادر داخلی و خارجی ارسال شده که از این میزان ۸۵۹۱۸ تن کالا به بنادر داخلی و ۱۸۲۲ تن کالا به بنادر خارجی صادر شده است.

سید اسماعیل موسوی افزود: در همین مدت ۵۹۰۴۹۹ تن کالای داخلی و ۲۸۲۶۳ تن کالای خارجی از بندر کیش به جزیره کیش وارد شده است.

وی یاد آور شد: با تکمیل احداث اسکله ۳۵ هزار تنی، اسکله مکانیزه رو – رو، سیستم اعلام و اطفاء حریق سوله ها و بندر تجاری، شبکه برق رسانی و آبرسانی به شناورها و  احداث ترمینال کانتینری میزان ورود و خروج کالاهای نفتی و غیر نفتی از این بندر افزایش می یابد.

موسوی در ادامه گفت: پس از تکمیل اسکله ۱۲ هزار تنی، سازمان منطقه آزاد کیش عملیات ساخت اسکله ۳۵ هزار تنی را در شهریور سال ۹۳ آغاز کرد تا پس از تکمیل این طرح امکان پهلو گیری شناورهای تا ۳۵ هزار تن در بندرگاه کیش میسر شود. اسکله ۳۵ هزار تنی به طول۳۵۰ متر در ضلع غربی حوضچه شرقی واقع شده و برای ساخت آن حوضچه تا منفی ۱۳ متر لایروبی می شود. این اسکله تا شهریور ماه سال آینده به بهره برداری می رسد.

مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش در خصوص احداث اسکله مکانیزه رو – رو در بندر کیش گفت: این اسکله با هشت پست در بندرگاه کیش در حال ساخت است که تا سال آینده به بهره برداری می رسد و سرویس دهی هیدرولیک به کشتی های با ظرفیت ۵۰۰ تا ۵ هزار تنی را امکان پذیر خواهد کرد.

اسکله های رو – رو (Link span) با قابلیت تنظیم ارتفاع شامل سه پست اسکله ۵۵۰۰ تنی و پنج اسکله ۱۵۰۰ تنی به منظور پهلو گیری بارجها و لندینگ کرافت ها ساخته شده و تسهیل و تسریع فعالیت ها، ساماندهی امور، دسترسی آسان مراجعه کنندگان به محل ترخیص کالاها، کاهش تردد ماشین های سنگین در بندر و افزایش نظم انجام فعالیت ها از جمله مزایای ساخت اسکله رورو در بندرگاه کیش است.

 وی خاطر نشان ساخت: اسکله های رو رو با حجم خاکی ۱۲۰ هزار متر مکعب و حجم عملیات بتن ریزی دو هزار و ۳۰۰ متر مکعب بوده و مراحل ساخت آن شامل هزار و ۱۷۰ تن شمع کوبی و ۹۵۰ تن عملیات فولادی است.

همچنین موسوی در خصوص تعداد ورود و خروج مسافر و وسایل نقلیه از بندر کیش عنوان کرد: در شش ماه نخست سال، تعداد ۱۳۲۱۰۹ مسافر از طریق سفر دریایی به کیش ورود و تعداد ۱۳۹۹۷۱ نفر از بندر کیش خروج کردند. در همین مدت نیز مجموع ۱۶۶۶۵۹  وسیله نقلیه از جمله خودروی سواری، کامیون و کامیونت به جزیره کیش ورود و تعداد ۳۷۳۴۴ وسیله نقلیه از بندر کیش خروج کردند.

مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش در ادامه گفت: در این مدت تعداد ۱۲۵۰۰ سفر داخلی و خارجی نیز از طریق این بندر انجام شده است.

شایان ذکر است، ارتقاء زیر ساخت های بندرگاهی در جزیره کیش از جمله اقداماتی است که در سه سال گذشته به عنوان یکی از عوامل موثر در توسعه اقتصادی جزیره مد نظر بوده است. تا چند سال گذشته با وجود ساخت اسکله دوازده هزار تنی، بدلیل عمق چهار متری حوضچه امکان پهلو گیری کشتی های بزرگ در بندر کیش میسر نبود که این امر روند صادرات و واردات و فعالیت های گسترده بازرگانی را با مشکل مواجه می ساخت. در سه سال گذشته با استفاده از بزرگترین لایروب کشور حوضچه بندرگاه کیش لایروبی شده و عمق این منطقه به منهای ده متر رسید تا شناورهای پانزده هزار تن نیز بتوانند در بندر کیش پهلو بگیرند

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=983

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.