کد خبر : 983
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای توسعه بندر یکی از ضرورت‌های رشد اقتصادی کیش است بسته هستند

توسعه بندر یکی از ضرورت‌های رشد اقتصادی کیش است

توسعه بندر یکی از ضرورت‌های رشد اقتصادی کیش است

مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش: با هدف رشد اقتصادی و افزایش تبادلات بین المللی، بندرکیش توسعه می یابد. به گزارش کیشوند نیوز، مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش گفت: در شش ماه نخست سال 95، از بندر کیش 88136  تن کالا به

مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش: با هدف رشد اقتصادی و افزایش تبادلات بین المللی، بندرکیش توسعه می یابد.

به گزارش کیشوند نیوز، مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش گفت: در شش ماه نخست سال 95، از بندر کیش 88136  تن کالا به بنادر داخلی و خارجی ارسال شده که از این میزان 85918 تن کالا به بنادر داخلی و 1822 تن کالا به بنادر خارجی صادر شده است.

سید اسماعیل موسوی افزود: در همین مدت 590499 تن کالای داخلی و 28263 تن کالای خارجی از بندر کیش به جزیره کیش وارد شده است.

وی یاد آور شد: با تکمیل احداث اسکله 35 هزار تنی، اسکله مکانیزه رو – رو، سیستم اعلام و اطفاء حریق سوله ها و بندر تجاری، شبکه برق رسانی و آبرسانی به شناورها و  احداث ترمینال کانتینری میزان ورود و خروج کالاهای نفتی و غیر نفتی از این بندر افزایش می یابد.

موسوی در ادامه گفت: پس از تکمیل اسکله 12 هزار تنی، سازمان منطقه آزاد کیش عملیات ساخت اسکله 35 هزار تنی را در شهریور سال 93 آغاز کرد تا پس از تکمیل این طرح امکان پهلو گیری شناورهای تا 35 هزار تن در بندرگاه کیش میسر شود. اسکله 35 هزار تنی به طول350 متر در ضلع غربی حوضچه شرقی واقع شده و برای ساخت آن حوضچه تا منفی 13 متر لایروبی می شود. این اسکله تا شهریور ماه سال آینده به بهره برداری می رسد.

مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش در خصوص احداث اسکله مکانیزه رو – رو در بندر کیش گفت: این اسکله با هشت پست در بندرگاه کیش در حال ساخت است که تا سال آینده به بهره برداری می رسد و سرویس دهی هیدرولیک به کشتی های با ظرفیت 500 تا 5 هزار تنی را امکان پذیر خواهد کرد.

اسکله های رو – رو (Link span) با قابلیت تنظیم ارتفاع شامل سه پست اسکله 5500 تنی و پنج اسکله 1500 تنی به منظور پهلو گیری بارجها و لندینگ کرافت ها ساخته شده و تسهیل و تسریع فعالیت ها، ساماندهی امور، دسترسی آسان مراجعه کنندگان به محل ترخیص کالاها، کاهش تردد ماشین های سنگین در بندر و افزایش نظم انجام فعالیت ها از جمله مزایای ساخت اسکله رورو در بندرگاه کیش است.

 وی خاطر نشان ساخت: اسکله های رو رو با حجم خاکی 120 هزار متر مکعب و حجم عملیات بتن ریزی دو هزار و 300 متر مکعب بوده و مراحل ساخت آن شامل هزار و 170 تن شمع کوبی و 950 تن عملیات فولادی است.

همچنین موسوی در خصوص تعداد ورود و خروج مسافر و وسایل نقلیه از بندر کیش عنوان کرد: در شش ماه نخست سال، تعداد 132109 مسافر از طریق سفر دریایی به کیش ورود و تعداد 139971 نفر از بندر کیش خروج کردند. در همین مدت نیز مجموع 166659  وسیله نقلیه از جمله خودروی سواری، کامیون و کامیونت به جزیره کیش ورود و تعداد 37344 وسیله نقلیه از بندر کیش خروج کردند.

مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش در ادامه گفت: در این مدت تعداد 12500 سفر داخلی و خارجی نیز از طریق این بندر انجام شده است.

شایان ذکر است، ارتقاء زیر ساخت های بندرگاهی در جزیره کیش از جمله اقداماتی است که در سه سال گذشته به عنوان یکی از عوامل موثر در توسعه اقتصادی جزیره مد نظر بوده است. تا چند سال گذشته با وجود ساخت اسکله دوازده هزار تنی، بدلیل عمق چهار متری حوضچه امکان پهلو گیری کشتی های بزرگ در بندر کیش میسر نبود که این امر روند صادرات و واردات و فعالیت های گسترده بازرگانی را با مشکل مواجه می ساخت. در سه سال گذشته با استفاده از بزرگترین لایروب کشور حوضچه بندرگاه کیش لایروبی شده و عمق این منطقه به منهای ده متر رسید تا شناورهای پانزده هزار تن نیز بتوانند در بندر کیش پهلو بگیرند

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

css.php