• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

واکسینه شدن ۴۴۰۲ کودک در برابر بیماری فلج اطفال

  • کد خبر : 9806
  • 14 اسفند 1396 - 12:35
واکسینه شدن ۴۴۰۲ کودک در برابر بیماری فلج اطفال

۴۴۰۲ کودک در پایان مرحله اول واکسیناسیون فلج اطفال در جزیره کیش در برابر این بیماری واکسینه شدند.

واکسن فلج اطفالبه گزارش کیشوند نیوز، به‌منظور حفظ دستاوردهای برنامه ریشه‌کنی فلج اطفال در کشور و با توجه به همجوار بودن با کشورهایی که کماکان موارد فلج اطفال در آنها گزارش شده است، برای به حداقل رساندن خطر ورود و چرخش مجدد ویروس وحشی فلج اطفال، نخستین مرحله عملیات ایمنسازی تکمیلی فلج اطفال به‌صورت خانه به خانه همزمان با دیگر مناطق مرزی و پرخطر کشور در جزیره کیش  به لطف و مساعدت نیروهای داوطلب بسیجی و هلال احمر و بهزیستی، بیمارستان و همکاران ساعی مرکز توسعه سلامت کیش از مورخه ۵ تا ۱۰ اسفند سال جاری با موفقیت انجام پذیرفت.

دکتر رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش در این خصوص گفت: در این عملیات بیش از ۳۰ تیم سیار، ۱۲ پایگاه ثابت و ۱۵ نیروی پشتیبان در ۸ حوزه عملیاتی مشغول فعالیت بودند.

در این طرح از واکسن دو ظرفیتی خوارکی استفاده گردید و کلیه کودکان متولد ۵ اسفندماه ۱۳۹۱ به بعد مورد واکسیناسیون قرار گرفتند.

در این عملیات که تا پایان روز ۱۰ اسفند سال جاری ادامه داشت، ۱۳۱کودک مسافر،  ۴۱۸۵ کودک  ساکن، ۸۶ کودک غیر ایرانی و مجموعاً ۴۴۰۲ کودک واکسینه شدند.

شایان ذکر است مرحله دوم طرح ایمنسازی تکمیلی ۱۸ لغایت ۲۱ فروردین ماه سال ۹۷ خواهد بود.

دکتر رضانیا در پایان گفت: مرکز توسعه سلامت کیش برخود لازم می داند از کلیه کیشوندان محترم بابت همکاری مناسبی که  با مامورین بهداشتی داشتند کمال تشکر و قدرادانی را به عمل آورد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=9806
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.