• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

راهبردهای امام جمعه کیش برای مدیریت بهینه گردشگری در ایام نوروز/ حجاب یک واجب اسلامی، قرآنی و دینی مظلوم است/ درختکاری یک صدقه جاریه است

  • کد خبر : 9743
  • 11 اسفند 1396 - 14:32
راهبردهای امام جمعه کیش برای مدیریت بهینه گردشگری در ایام نوروز/ حجاب یک واجب اسلامی، قرآنی و دینی مظلوم است/ درختکاری یک صدقه جاریه است

امام جمعه کیش با ذکر نکاتی در رابطه با مدیریت هرچه بهتر گردشگری در ایام نوروز گفت: حجاب یک واجب مظلومی است که متاسفانه نانجیبانه دشمنان اسلام با این واجب اسلامی، قرآنی و دینی در حال مبارزه کردن هستند.

حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه کیشبه گزارش کیشوند نیوز، حجت‌الاسلام احمد حسن‌زاده امام جمعه کیش در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) گفت: این روز را روز تکریم مادران و همسران شهدا نامیده‌اند، روز تکریم مادران شهیدی که چقدر صبورانه در شهادت فرزندانشان خم به ابرو نیاوردند و افتخار کردند که مادر شهید هستند، مادر شهیدی که به فرموده مقام معظم رهبری امروز در هیچ جای دنیا زنانی مثل آنها وجود ندارد.

وی ادامه داد: ام‌البنین (س) مادر چهار پسر شهید بودند که همه آنها در واقعه عاشورا و در رکاب امام‌حسین(ع) به شهادت رسیدند و ایشان یکی از بانوان نمونه تاریخ هستند.

خطیب جمعه کیش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت مدیریت سفرهای نوروزی در جزیره کیش گفت: در ایام نوروز مسافران و گردشگران بسیاری به جزیره کیش خواهند آمد، باید به نحو احسن از آنها پذیرایی شود.

وی در ادامه ضمن تشکر از مسؤولان مربوطه بابت برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، عنوان کرد: اگر مدیریت ایام نوروز در جزیره کیش را مدیریت بحران بنامیم، گزاف نگفته‌ایم، چون این مدیریت با مدیریت شهرهای دیگر بسیار تفاوت دارد و می‌طلبد که مسؤولان برای این مهم یک کار جهادی انجام دهند همانطور که این اراده در آنها وجود دارد.

حسن زاده در ادامه چند مورد را برای مدیریت بهینه گردشگری در ایام نوروز عنوان کرد و افزود: اولین مورد تأمین امنیت مسافران به‌خصوص مسافرانی که از طریق دریا به کیش سفر می‌کنند و دومین مورد توجه به حوادث غیرمترقبه باید در برنامه مدیران باشد این حوادث غیرقابل پیش‌بینی هستند و حتما باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.

خطیب نماز جمعه کیش به ذخیره‌سازی و تأمین نیازهای ضروری هم برای ساکنان کیش و هم برای گردشگران  اشاره کرد و افزود: در ایام نوروز نباید شاهد قطع شدن و کمبود آب باشیم و ذخیره‌سازی سوخت نیز یکی از اولویت‌ها باید باشد، لذا مسؤولان مربوطه باید تمام تلاش خودشان را در این زمینه انجام دهند.

وی در ادامه برنامه‌ریزی برای ترویج حجاب و عفاف مخصوصاً در اماکن عمومی و بازارها را مورد خطاب قرار داد و افزود: حجاب یک واجب مظلومی است که متاسفانه نانجیبانه دشمنان اسلام با این واجب اسلامی، قرآنی و دینی در حال مبارزه هستند، همه اقشار مسلمان باید از این واجب حمایت کنند، روزی رضاخان با حجاب به زور مبارزه می‌کرد و امروز دشمنان اسلام دارند مبارزه می‌کنند، باید برنامه‌های فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب در بازارها و در اماکن عمومی داشته باشیم.

حسن زاده در ادامه گفت: ما مردم جزیره حتماً باید گردشگران را تکریم کنیم و مسؤولان نیز باید این کار را مدیریت کنند، به هیچ‌وجه گرانفروشی و کم‌فروشی نباید دیده شود و اگر دیده شود حتماً مسؤولان امر این مسأله را مدیریت کنند.

امام جمعه کیش با اشاره به تامین نمازخانه‌های متناسب با حضور گردشگران نوروزی در مراکز تفریحی و اقامتی گفت: مراکز اقامتی فراوانی در کیش وجود دارد و کمپ‌هایی را اخیراً مسؤولان زحمت کشیده‌اند و راه‌اندازی کرده‌اند که باید متناسب با جمعیت و امکانات لازم برای آنها نمازخانه تامین شود.

خطیب نماز جمعه کیش در بخش دیگری از خطبه‌های خود به روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: درختکاری یک صدقه جاریه است، اگر امروز درخت را کاشتیم و از دنیا رفتیم، تا زمانی‌که این درخت، میوه، سایه یا ثمره‌ای می‌دهد خداوند متعال برای ما ثواب می‌نویسد.

وی عنوان کرد: اما در جزیره شاید امکان درختکاری کمتر مهیا باشد، ولی منابع طبیعی و فضای سبز کافی و بسیار زیبا و سرسبزی داریم که اینها همه سرمایه‌های ملی است و باید این سرمایه‌ها را حفظ کنیم.

حسن زاده گفت: باید به سمت تولید و تکثیر و کاشت گونه‌های بومی و سازگار با آب و هوای جزیره برویم،گونه‌های بومی بسیار خوبی از درختان داریم که همه مردم و گردشگران باید از آن بهره‌مند شوند.

امام جمعه کیش با اشاره به سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) این روز را به فعالان در کمیته امداد تبریک گفته و از زحمات آنان قدردانی کرد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=9743
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.