• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

بازداشت ۳ فعال محیط‌ زیست در بندرلنگه

  • کد خبر : 9671
  • 06 اسفند 1396 - 19:25
بازداشت ۳ فعال محیط‌ زیست در بندرلنگه

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه تا این لحظه فرد خارجی در پرونده فعالیت‌های امنیتی در پوشش فعالیت‌های زیست محیطی بازداشت نشده است، گفت: اخیراً سه نفر در استان هرمزگان در رابطه با همین موضوع بازداشت شده‌اند.

به گزارش کیشوند نیوز، سایت تابناک در خبری از بازداشت سه نفر از فعالان حیات‌وحش در بندرلنگه که عضو «موسسه حافظان طبیعت لاوردین» هستند، خبر داده است.

عصر امروز نیز حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در صدوبیست‌ و پنجمین نشست خبری خود در این رابطه گفت: سه نفر اخیراً در استان هرمزگان (مرتبط با پرونده «سیدامامی») بازداشت شدند. اما فعلا قانون اجازه نمی دهد جزییات را بگوییم. اما باید بگویم که این گمانه زنی ها رخ ندهد و اجازه دهند مقامات مسئول به موضوع رسیدگی کنند.

وی در خصوص اظهارات یکی از نمایندگان مجلس در خصوص پروژه انتقال آب و اینکه مربوط به سید امامی و طرحی صهیونیستی بوده اظهار داشت: تا الان فرد خارجی در این پرونده بازداشت نشده است.

اژه‌ای گفت: اما تردید نکنید که بحث نفوذ یک مساله جدی است که در رأس آن آمریکا و اسراییل قرار دارند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: افرادی که می خواهند به صورت نفوذی کار کنند باید ظاهر خود را با محیط تطبیق دهند در غیر این صورت همه به او شک می کنند.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای گفت: یک فرد نفوذی اگر خود را با محیط تطبیق ندهد ممکن است به او شک شود.

وی ادامه داد: بنابراین عوامل نفوذی حتما یک پوشش مناسبی برای خود دارند و این پوشش باید توجیه معقول و مردمی داشته باشد و از ناحیه حکومت هم پذیرفته شده باشد.

اژه‌ای گفت: نمی شود که فردی با پوشش فرهنگی به بیابان‌ها برود و عکس‌برداری کند. باید پوششی را انتخاب کند که به کارش بخورد. در این مورد هم تحت پوشش محیط زیست اقداماتی داشتند و یکسری کارها درباره محیط زیست انجام دادند.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: آیا همه کسانی که در این موسسات پوششی کار می کنند از ماهیت نفوذ خبر دارند؟ خیر ممکن است خبر نداشته باشند و چه بسا همه کسانی که با آنها کار می کنند، شاید از ماهیت افراد خبر نداشته باشند.

معاون اول قوه قضاییه گفت: مسایل نفوذ، جمع آوری، جاسوسی و پوشش و بی اطلاع بودند برخی افراد در این پرونده مطرح است اما اینکه به کجا می رسد باید تحقیقات جلو برود و باید دید چه مقدار اطلاعات را به بیرون دادند و چه مقدار را نداده اند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=9671
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.