• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

حرکت به سمت اشرافیگری حرکت به سمت ارتجاع است/ اغتشاشگران پیاده‌ نظام‌ منافقان خارج نشین هستند

  • کد خبر : 9624
  • 04 اسفند 1396 - 15:06
حرکت به سمت اشرافیگری حرکت به سمت ارتجاع است/ اغتشاشگران پیاده‌ نظام‌ منافقان خارج نشین هستند

امام جمعه کیش با بیان اینکه اشرافیگری از عوامل اصلی به‌وجود آمدن ارتجاع در انقلاب است، افزود: حرکت به سمت اشرافیگری حرکت به سمت ارتجاع است.

به گزارش کیشوند نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حسن زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته جزیره کیش با اشاره به بحث تهدیدهای انقلاب در بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان شرقی افزود: یکی از خطراتی که انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند خطر ارتجاع از اهداف و اصول انقلاب است، ارتجاع یعنی آن حرکتی که مردم با نیروی انقلابی در مسیر انقلاب حرکت می‌کردند، اولاً سست شود، ثانیاً متوقف شود و ثالثاً مردم از اهداف و اصول انقلاب برگردند.
وی با اعلام اینکه تمام انقلاب‌های جهان بدون استثناء این بلا به‌جانشان افتاده است، گفت: همه انقلاب‌های بزرگ جهان مثل انقلاب فرانسه، روسیه، انقلاب‌هایی که در آمریکای لاتین بوجود آمد، بدون استثنا در سال‌های اولیه عمر خود دچار ارتجاع شدند و از اهداف و اصول خود برگشتند و در حال حاضر فقط پوسته‌ای از این انقلاب‌ها باقیمانده است و در اصل این انقلاب‌ها همان چیزی شده است که برای براندازی آن مردم انقلاب کرده بودند. اما بحمدالله انقلاب اسلامی در این چهل سال گرفتار ارتجاع نشده است و حتی حرکت انقلاب سست و کند هم نشده است. اما حضرت آقا می فرمایند همچنان این خطر انقلاب را تهدید می‌کند.
وی در ادامه اشرافیگری را از عوامل اصلی به‌وجود آمدن ارتجاع بیان کرد و افزود: حرکت به سمت اشرافیگری حرکت به سمت ارتجاع است. اگر روزی مردم یا مسئولان یک کشور به‌سمت اشرافیگری حرکت کنند و خوی اشرافیگری در وجود آنها قرار بگیرد، آن لحظه، لحظه ارتجاع از انقلاب است. اگر به‌جای توجه به طبقه ضعیف جامعه، دلسپرده طبقات مرفه و زیاده خواه بشویم و به‌جای اتکا به مردم بخواهیم به خارجی‌ها و بیگانگان تکیه کنیم، این حرکت به‌سمت ارتجاع است.
وی ادامه داد: ارتجاع خطری است که انقلاب را تهدید می‌کند، بنابراین باید تمام جامعه، مدیران و مردم حواسشان جمع باشد که خدای ناکرده گرفتار ارتجاع و برگشت از اهداف و آرمان‌های انقلاب نشویم.
خطیب جمعه کیش به اغتشاشات اخیر که در خیابان پاسداران تهران رخ داد اشاره کرد و افزود: مردم مشغول عزاداری برای بانوی دوعالم حضرت زهرا (س) بودند که متأسفانه تعدادی از عوامل فریب خورده و اخلالگران نظم و امنیت در عملی کاملاً خباثت آمیز به نیروهای انتظامی و بسیجی حمله کردند و ۳ نفر از پرسنل نیروی انتظامی و ۲ نفر از بسیجیان را به شهادت رساندند. اقدامی که اینها (دراویش) انجام دادند کاملاً داعشی مسلک بود و شبیه آنرا فقط در بین داعشی‌ها می‌توان مشاهده کرد.
حسن زاده گفت: قطعاً سرنخ این خشونت و نا آرامی به خارج از کشور می‌رسد و عوامل ضدانقلاب خارج‌نشین در این اتفاق دخیل بوده‌اند. افرادی که به این اغتشاش دست زدند پیاده‌ نظام‌ آن دشمن منافق خارج نشین هستند. بنابراین ما از وزارت اطلاعات درخواست داریم که حتماً و با جدیت این مسئله را پیگیری و خنثی کند.
وی ادامه داد: نظام در این مسئله بیشترین مدارا را انجام داده است. نیرو‌های امنیتی، انتظامی و نظامی ما بیشترین حلم و صبوری و مدارا را از خود نشان دادند چون ما ۵ شهید در این جریان داشتیم اما حتی یک نفر از اغتشاشگران کشته نشدند.
حجت الاسلام حسن زاده با عنوان اینکه کشور دارای گرفتاری‌های فراوانی هست که نوبت به این گرفتاری نمی‌رسد، از مجلس خواست تا به این مسئله ورود کرده و به‌سرعت آنرا جمع کند.
وی ادامه داد: در پایان ما نمازگزاران جمعه و جماعات ضمن محکوم نمودن و اعلام انزجار و تنفر شدید نسبت به اغتشاشگران و حمایت و قدردانی از نقش نیروی انتظامی برای ایجاد امنیت از مقامات قضایی می‌خواهیم که عوامل آشوب و شهید شدن عزیزان بسیجی و نیروی انتظامی را در اسرع وقت به دار مجازات آویخته تا مایه عبرت دیگران بشود.
خطیب جمعه کیش با اشاره به سقوط هواپیمای مسافربری تهران به یاسوج گفت: جان باختن دهها نفر از هموطنان عزیزمان در این سانحه، خبر بسیار سخت و تلخی برای کشور بود که برای آنها از خداوند متعال آرزوی مغفرت و برای خانواده‌های آنها صبر جمیل و اجر جزیل مسألت داریم.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=9624
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.