• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

دررفتگی مفصل کشکک زانو در زنان شایع‌تر از مردان / ابتلا به آرتروز زودرس زانو در صورت عدم درمان به موقع

  • کد خبر : 9459
  • 25 بهمن 1396 - 17:51
دررفتگی مفصل کشکک زانو در زنان شایع‌تر از مردان / ابتلا به آرتروز زودرس زانو در صورت عدم درمان به موقع

دبیرعلمی پنجمین کنگره دو سالانه جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی با اشاره به اینکه دررفتگی مفصل کشک زانو در زنان شایع‌تر از مردان است، گفت: جدیدترین روش‌های بازسازی دررفتگی کشکک زانو در این کنگره مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

دکتر یزدیبه گزارش کیشوند نیوز، دکتر حمیدرضا یزدی، در حاشیه پنجمین کنگره دو سالانه جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی اظهار داشت: یکی از مواردی که در این کنگره مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد موضوع کشکک زانو و یا مفصل کشکک رانی بوده که توجه به آن بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان  اینکه این مفصل می‌تواند دچار دررفتگی شود، گفت: آسیب‌های ورزشی، افرادی که زمینه ایجاد درد یا انحراف زانو دارند یا دچار شلی رباط بدن هستند، ممکن است دچار دررفتگی مفصل کشکک زانو شوند.

دبیر علمی پنجمین کنگره دو سالانه جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی ادامه داد: افرادی که برای اولین بار دچار دررفتگی کشکک زانو می‌شوند و غیرورزشکار هستند اصولاً درمان غیرجراحی برای آنها توصیه می‌شود ولی اگر این اتفاق مکرر رخ دهد نیاز به جراحی وجود دارد.

یزدی بیان داشت: در این کنگره جدیدترین روش‌های بازسازی دررفتگی کشکک زانو مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد و اساتید و صاحبنظران برجسته دستاوردهای نوین در این حوزه را مورد بررسی و ارائه قرار می‌دهند.

وی بیان داشت: دررفتگی مفصل کشکک زانو در افراد جوان و زنان بیشتر دیده می‌شود و هر چند که شیوع بالایی ندارد ولی توجه به آن بسیار حائز اهمیت است.

دبیر علمی پنجمین کنگره دو سالانه جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی خاطرنشان کرد: دررفتگی مفصل کشکک زانو اگر درمان نشود و فرد مکرر دچار این مشکل باشد، آسیب به غضروف کشکک و آرتروز زودرس برای آن به وجود می‌آید. همچنین درد و مشکل حرکتی خواهد داشت و در نتیجه جراحی مفصل زانو در سنین بعدی را به همراه دارد.

یزدی در پایان گفت: به دلیل اینکه شلی رباط‌های بدن در زنان بیشتر وجود دارد لذا دررفتگی مفصل کشکک زانو نیز آمار آن در زنان بیش از مردان است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=9459
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.