• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

تصفیه ۲ میلیون و ۴۶۴ هزار و ۵۰۲ متر مکعب فاضلاب/ بازیافت ۸۸۲ تن مواد بازیافتی از درب منازل و ۳۵۳ تن ضایعات پلاستیکی از سطح جزیره

  • کد خبر : 9433
  • 23 بهمن 1396 - 13:00
تصفیه ۲ میلیون و ۴۶۴ هزار و ۵۰۲ متر مکعب فاضلاب/ بازیافت ۸۸۲ تن مواد بازیافتی از درب منازل و ۳۵۳ تن ضایعات پلاستیکی از سطح جزیره

گزارش عملکرد ۹ ماهه تصفیه خانه ها و بازیافت زباله در جزیره کیش ارائه شد.

به گزارش کیشوند نیوز از روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات، به منظور بهره برداری از پساب خروجی تصفیه خانه های فاضلاب جزیره برای آبیاری فضای سبز جزیره کیش در نه ماهه نخست سال ۹۶، در تصفیه خانه مرکزی کیش حدود ۵ هزار متر مکعب و در تصفیه خانه شمال ۲ میلیون و ۲۷۴ هزار و ۳۵ متر مکعب فاضلاب تصفیه شد. همچنین، در تصفیه خانه میر مهنا  ۲۲ هزار و ۵۰۰ هزار متر مکعب و در تصفیه خانه جنوب ۱۶۲ هزار و ۹۶۷ متر مکعب فاضلاب تصفیه شد.

طی این مدت، ۸۰ درصد از آب مورد نیاز فضای سبز کیش توسط پنج تصفیه خانه جزیره تامین شده است.

فاضلاب در جزیره از طریق خطوط تحت فشار به طول ۶۳ هزار و ۳۰۰ متر و همچنین در خطوط انتقال فاضلاب ثقلی ۱۱۲ هزار و ۱۷۰ متر و ۳۵ ایستگاه پمپاژ فاضلاب منتقل می شوند.

همچنین در این مدت، ۳۶ هزار و ۶۷۷ متر از شبکه فاضلاب توسط واترجت، شستشو و لایروبی و ۷۵ هزار و ۱۴۰ متر مکعب فاضلاب توسط تانکر حمل شده است.

لازم به ذکر است با توجه به مشکلات عدیده ناشی از بوی فاضلاب، مسائل زیست محیطی، هزینه های بالای انتقال فاضلاب از طریق تانکر و نیاز مبرم جزیره به تامین آب برای فضای سبز، تصفیه خانه ۱۰ هزار متر مکعبی شمال کیش در سال ۱۳۹۳ به بهره برداری رسید. استفاده مجدد از پساب تصفیه شده جهت آبیاری فضای سبز، ذخیره طولانی مدت لجن به عنوان کود برای بهبود خاک و توسعه فضای سبز و همچنین عملکرد مناسب در شرایط افزایش جمعیت کیش که افزایش ناگهانی فاضلاب را در پی دارد از مزیت های این تصفیه خانه است.

حجم فعالیت مدیریت پسماند جزیره در ۹ ماه نخست سال ۹۶

علاوه بر زباله های شهری، یک هزار و ۲۱۳ تن مواد فضای سبز، ۳ هزار و ۱۵۶‌تن ضایعات حجیم شهری و۱۲‌تن زباله های بیمارستانی در جزیره کیش بازیافت شدند.

بنابر این گزارش، بیش از یک و نیم تن کارتن و کاغذ،  ۸۸۲ تن مواد بازیافتی از درب منازل و ۳۵۳ تن ضایعات پلاستیک و نایلون نیز از سطح جزیره جمع آوری شدند. شیشه، پت و فلزات قابل باز یافت از دیگر اقلامی است که وارد سایت بازیافت کیش می شود.

این زباله ها توسط عوامل خدمات شهری به صورت مکانیزه جمع آوری و پس از توزین وارد کارخانه تفکیک  و پردازش می شود. مواد تفکیکی قابل بازیافت، پس از مراحل جدا سازی به چرخه تولید بر می‌گردد و مواد آلی پس از فرایند ، جهت تولید کود کمپوست استفاده می شود.

همچنین ، طی این مدت  در مجموع ۳ هزار و ۶۵۴ تن ضایعات از جمله کارتن، فلزات، پلاستیک، مس، نایلون، آلومینیوم، پت (PT) به خارج از جزیره کیش فرستاده شده است.

این گزارش حاکی است، به طور متوسط ماهانه تعداد ۲۳۱ نفر در بخش رفت و روب و ساماندهی شهری، تعداد ۱۴ نفر در بخش جمع اوری زباله و تعداد ۶۵ نفر در بخش خدمات بازیافت و دفع پسماند در نه ماهه نخست امسال فعالیت کردند.

در جزیره کیش، ۲ هزار کانتینر برای جمع آوری زباله وجود دارد و بطور متوسط در هر ماه ۹ خودرو جمع آوری پسماند و ۱۷خودرو جمع آوری ضایعات قابل بازیافت، برای انجام عملیات فرایند مدیریت پسماند در حال فعالیت هستند.

دفن روزانه مواد غیر قابل بازیافت، امحاء زباله های عفونی بیمارستانی توسط کوره زباله سوز در سایت، سرند کود کمپوست ، بسته بندی و پرس مواد بازیافتی و ضایعات کارتن جهت خروج از جزیره، بازیافت نخاله‌های ساختمانی در سایت و نظارت روزانه ناظران بر سطح شهر و تمام مراکز تجاری ، سایت های بازیافت و نخاله از دیگر اقدامات این بخش است.

لازم به ذکر است، در جلسات فرهنگ کیشوندی که هر ماه دو بار برگزار می شود، فرهنگ ترویج جدا سازی زباله از مبدا با هدف حفظ محیط زیست به ساکنان تازه ورود جزیره کیش آموزش داده می شود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=9433
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.