• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

افتتاح دبستان دخترانه پروین اعتصامی، ۳۶۰ واحد از مسکن سبز، مجتمع مسکونی درسا مهر و کلانتری ۱۱ انقلاب ویژه / مراسم کلنگ زنی دو مجموعه آموزشی با اعتبار بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان

  • کد خبر : 9383
  • 22 بهمن 1396 - 10:13
افتتاح دبستان دخترانه پروین اعتصامی، ۳۶۰ واحد از مسکن سبز، مجتمع مسکونی درسا مهر و کلانتری ۱۱ انقلاب ویژه / مراسم کلنگ زنی دو مجموعه آموزشی با اعتبار بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان

دبستان دخترانه پروین اعتصامی، ۳۶۰ واحد از مسکن سبز، مجتمع مسکونی درسا مهر و کلانتری ۱۱ انقلاب ویژه در دهه مبارک فجر ۹۶ در جزیره کیش افتتاح شدند.

به گزارش کیشوند نیوز، دکتر انصاری لاری در افتتاح رسمی دبستان پروین اعتصامی با اشاره به این سخن از امام راحل که “ما انقلاب نکردیم که رژیمی برود و رژیمی دیگر بیاید بلکه ما انقلاب کردیم که انسان کهنه و متحجر قدیم برود و انسان نو و متکامل جدید بیاید”، عنوان کرد: هر چند انقلاب اسلامی ثمرات بسیاری برای جامعه داشته است ولی در واقع این دیدگاه تمام فلسفه انقلاب است و سر لوحه‌ی آموزش و پرورش نیز باید همین باشد. برای تمامی سازمان‌ها و تمامی تلاشی که در این نظام انجام می‌شود اگر این دیدگاه در نظر گرفته نشود، عملاً همه تلاش‌ها می‌تواند مورد نقد جدی باشد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش محور اصلی توسعه انسانی محسوب می شود، افزود: اگر گفته می شود کیش یک جزیره ممتاز هست باید انسان‌های این جزیره نیز ممتاز باشند. بدین منظور خدماتی از طرف سازمان برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است و حداقل ۱۵۰ میلیارد ریال برای بهبود وضعیت آموزش و پرورش فقط برای کادر آموزشی و کادر اداری قرار دادیم.

انصاری لاری گفت: این شایسته آموزش و پرورش کیش نیست که معلم آن صبح در کلاس درس باشد و بعدازظهر در یک مغازه‌ای مشغول به‌کار است. ما باید بتوانیم این‌ نیازها را برطرف کنیم تا این دبیر وقت آزاد خود را به مطالعه و برنامه ریزی برای کلاس‌ها بپردازد.

دکتر انصاری ادامه داد: از مجموعه پرسنل آموزش و پرورش انتظار بالایی داریم و انتظار داریم که افراد در این اداره به‌شکل محتوایی و جدی کار خود را انجام دهند و اجازه ندهند که بعضی افراد حاشیه‌هایی را راجع به آموزش و پرورش مطرح کنند و بخواهند نقاط ضعف را بزرگ جلوه دهند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اشاره‌ای به انتقال مفاهیم اصلی کتاب‌ها در کلاس‌های خارج از مدرسه داشت و افزود: امروز متاسفانه شاهد آن هستیم که کار اصلی آموزش و پرورش عملاً به بیرون از مدارس کشیده شده است. جای این سوال هست که چرا باید چنین رفتاری انجام شود و چه ضعفی وجود دارد که کلاس‌ها جوابگوی محتوای لازم نیستند. اگر ما به‌عنوان سازمان منطقه آزاد کیش کمک‌هایی را به این نهاد انجام می‌دهیم، انتظاراتی هم داریم و نباید با چنین رفتارهایی در آموزش و پرورش مواجه باشیم. باید بتوانیم به‌صورت کمی و کیفی وضعیت آموزش و پرورش را در کیش متحول کنیم.

مجموعه آموزشی پروین اعتصامی در منطقه سفین، فاز A سدر ۱۰ واقع شده است. این مجموعه با اعتبار ۵۹ میلیارد ریال و در زمینی به مساحت ۴۹۰۰ متر مربع و با زیربنای ۳۲۰۰ متر مربع ساخته شده است.

مراسم کلنگ زنی دو مجموعه آموزشی با اعتبار بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان

دکتر پورعلی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم کلنگ زنی این دو مجتمع آموزشی گفت: یکی از سیاست‌های سازمان منطقه آزاد کیش در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی ارتقاء کمی و کیفی آموزش و پرورش کیش است که این ارتقا شامل ساختارها، مسائل معیشتی، نظام جذب و فضاهای آموزشی در آموزش و پرورش کیش می‌باشد.

وی عنوان کرد: نزدیک به ۸۰۵۰ دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در جزیره کیش مشغول به تحصیل هستند. این تعداد دانش‌آموز در ۳۸ مدرسه مشغول به تحصیل هستند که ۲۵ مدرسه دولتی و ۱۴ تا هم غیر دولتی هستند.

دکتر پورعلی در رابطه با جزئیات طرح افزود: مجتمع آموزشی که در صدف ساخته خواهد شد، ۳۷هزار متر مربع مساحت دارد که حدود ۲۳هزار مترمربع آن زیربنا است. این مجموعه شامل یک پیش دبستانی ۶ کلاسه، یک دبستان ۲۴ کلاسه و یک متوسطه ۲۲ کلاسه خواهد بود. آمفی تئاتر و سالن ورزشی هم به مساحت ۷۰۰۰ مترمربع برای این مجتمع در نظر گرفته شده است.

وی در رابطه با مجتمع آموزشی دیگر در منطقه نوبنیاد گفت: این مجتمع آموزشی دارای مساحت ۳۲۳۶۷ مترمربع و زیربنای ۱۵۹۰۰ مترمربع می‌باشد. برای این مجتمع هم مانند مجتمع صدف، ۵۲ کلاس آموزشی به‌همراه سالن‌های آمفی تئاتر و سالن‌های ورزشی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برای این دو پروژه آموزشی حدود ۱۲۰ میلیارد تومان سرمایه در نظر گرفته شده است.

معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در رابطه با زمان تحویل این پروژه‌ها گفت: این دو پروژه‌ای را که امروز کلنگ آن به زمین زده شد، ان‌شالله با قولی که پیمانکار داده است تا یک سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

افتتاح ۳۶۰ واحد مسکن سبز/ ساکنان سازمان به زودی در واحدها مستقر می شوند

دکتر خانزادی معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم افتتاحیه این تعداد از منازل مسکن سبز گفت: حدود ۴۳۲ واحد مسکونی در متراژهای ۵۷ (یک خواب) و ۷۷ متر (۲ خوابه) طراحی شده که تقریباً حدود ۳۶۰ واحد آن امروز به بهره‌برداری رسید و امروز معاونت مربوطه در سازمان منطقه آزاد کیش تصمیم خواهد گرفت که به چه شکل واحدها را تقسیم کند و ان‌شالله به زودی افراد در این ساختمان‌ها مستقر خواهند شد.

وی گفت: پیگیر آن هستیم که نه‌تنها پرسنل سازمان منطقه آزاد کیش بلکه دستگاه‌های دولتی در کیش بدون مسکن نباشند. در این راستا اتفاقات بسیار خوبی رخ داده است و در حال حاضر در بخش خصوصی مسکن مازاد هم تولید شده و این روند را کنترل شده ادامه خواهیم داد.

وی در رابطه با مشکل بازیافت اطراف این منازل گفت: این مشکل گریبانگیر کل جزیره است و چون اعتقاد داریم جزیره کیش یک برند می باشد و باید در تمام مسائل الگو باشد. برای رفع این مشکل هم از همان روز که مدیریت جدید سر کار آمد مذاکرات بسیار خوبی با بخش خصوصی در این رابطه صورت گرفته شده است. چون طرح توجیه اقتصادی ندارد، بخش خصوصی تمایلی برای ورود به این بحث ندارد. ولی به‌هرحال مذاکرات جدی با چند شرکت خصوصی آلمانی در این رابطه انجام داده‌ایم و به شما قول می‌دهیم که به‌زودی این فضا را از این آلاینده‌ها نجات دهیم.

 

لازم بذکر است که در مراسم جداگانه ای مجتمع مسکونی درسا مهر کیش جنب میدان الغدیر و کلانتری شماره ۱۱ واقع در لوپ دیدار نیز افتتاح شدند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=9383
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.