• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

انقلاب اسلامی گسترش دهنده روح اخلاق و معنویت در نظام بین المللی است/ استقلال سیاسی از دستاوردهای مهم انقلاب است

  • کد خبر : 9365
  • 20 بهمن 1396 - 18:15
انقلاب اسلامی گسترش دهنده روح اخلاق و معنویت در نظام بین المللی است/ استقلال سیاسی از دستاوردهای مهم انقلاب است

امام جمعه جزیره کیش استقلال سیاسی و ایجاد نظم معنوی و اخلاقی در جهان را از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایران دانست.

به گزارش کیشوند نیوز، حجت الاسلام حسن زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کیش با تبریک ایام دهه فرخنده و مبارک فجر انقلاب اسلامی گفت: دهه فجر یکی از فرصت‌های خوبی است که باید اصحاب فکر و اندیشه به تحلیل انقلاب اسلامی بپردازند. یکی از مسائلی که حتما باید مورد ارزیابی و تحلیل قرار بگیرد، ارزیابی عملکرد و دستاوردهای انقلاب است.

وی گفت: انقلاب اسلامی در حالی دهه چهارم خود را پشت سر می‌گذارد و تنها یکسال از این دهه چهارم باقی مانده است که دستاوردها و عملکردهای خوبی داشته است. انقلاب اسلامی در این مدت ۳۹ سال از عمر خود راه‌های فراوانی را طی کرده است. خدمات بسیار مهمی را هم به ایران و هم به جهان ارائه کرده است.

وی در ادامه به ۲ دستاورد از دستاوردهای انقلاب اشاره کرد و افزود: اولین دستاورد که مایه افتخار انقلاب اسلامی و همه ما است، ایجاد نظم معنوی و اخلاقی در جهان است.

حجت الاسلام حسن زاده ادامه داد: یکی از مهمترین پیامدهای انقلاب اسلامی، پی ریزی سازوکارهای بومی و هویتی جدید در ساختار نظام بین‌الملل است. انقلاب اسلامی زمانی به‌وقوع پیوست که بشر از بازگشت به پیکره‌ی سیاست و اجتماع ناامید شده بود و هیچ ارتباطی بین سیاست و اخلاق معنویت وجود نداشت. و در واقع سیاست به معنای واقعی خودش منهای دیانت و اخلاق بود و سیاستمداران ما هم متاسفانه هیچ بویی از اخلاق و معنویت نبرده بودند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی روح اخلاق و معنویت را در نظام بین المللی گستراند، افزود: نه تنها در ایران این حرکت عظیم اتفاق افتاد بلکه این انقلاب باعث شد که به‌نحوی آشتی بین سیاست و دیانت، بین اخلاق و سیاست و بین سیاسیون و دینداری به‌وجود بیاید.

خطیب جمعه جزیره کیش به ذکر برداشت‌های “میشل فوکو” فیلسوف مشهور فرانسوی از انقلاب اسلامی ایران که در جریان انقلاب در ایران حضور داشت، پرداخت و افزود: روح انقلاب اسلامی تجربه معنویت گرایانه از سیاست است. روح انقلاب اسلامی، سیاست معنوی و بازگشت معنویت و اخلاق به پیکره سیاست است که این پیامد بسیار مهمی است و همان بحثی است که شهید مدرس و امام راحل می‌فرمودند که سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ماست. این شعار را انقلاب اسلامی هم در ایران و هم در برخی کشورها محقق کرد.

وی با اشاره به ایجاد استقلال سیاسی به‌عنوان یکی دیگر از دستاوردهای پیامد انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: متاسفانه در زمان حکومت پهلوی هیچ گونه استقلالی نداشتیم و در آن زمان استقلال سیاسی و معنوی بی‌معنی بود.

وی افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی در سیاست مستقل شده‌ایم و همه تصمیم گیری‌ها در چهارچوب نظام اسلامی و توسط مردم، سیاستمداران کشور و هیئت حاکمه گرفته می‌شود. چیزی که در زمان شاه چنین اتفاقی نمی‌افتاد.

حجت الاسلام حسن‌زاده به قراردادهای ننگینی که در زمان حکومت شاه رخ داده است و طبق هر یک از این قراردادها بخش مهمی از کشور گرفته شده است اشاره کرد و افزود: معاهده پاریس، جدایی افغانستان از ایران، انعقاد معاهده گلستان و ترکمانچای قبل از جنگ بین ایران و روسیه از نمونه این قراردادهاست.

وی عنوان کرد: در سال ۱۹۰۷ و ۱۹۱۹ میلادی روسیه و انگلیس بدون اجازه دولت ایران قراردادی را بستند و ایران را به دو بخش مورد نفوذ خودشان تقسیم کردند. این نشان می‌دهد که ما در آن زمان هیچ استقلالی نداشتیم ولی امروز حرف اول و آخر در درون کشور و توسط مسئولان و حاکمان اسلامی زده می‌شود.

خطیب نماز جمعه کیش در ادامه با تبریک روز ۲۲ بهمن از مردم برای حضور در راهپیمایی این روز دعوت کرد و گفت: روز ۲۲ بهمن روز بسیار فرخنده و مبارکی است. جشن ملی و انقلابی و اسلامی ملت ایران است. دشمن همیشه نزدیک این تبلیغاتش را شروع می‌کند و می‌خواهد از حضور مردم در راهپیمایی جلوگیری کند که این کار را از طریق مختلف انجام می‌دهد. گاهی می‌گویند که مردم زده شده‌اند و گاهی می‌گویند مردم خسته شده‌اند.

وی گفت: من نمی‌دانم که اینها از کدام مردم سخن می‌گویند. از مردمی که در راهپیمایی‌های میلیونی شرکت می‌کنند، یا آنهایی که در نماز جمعه‌های با شکوه شرکت می کنند؟

حجت الاسلام حسن‌زاده با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر تماشایی بودن راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، گفت: به فضل الهی این راهپیمایی هر سال پرشور، عمومی و چشمگیر برگزار شده است که این یک افتخار است و امسال نیز پرشور برگزار خواهد شد.

وی در ادامه از انجام همکاری مشترک تبلیغی برای اولین بار بین سازمان منطقه آزاد کیش و نهاد نماز جمعه اشاره کرد و افزود: حضور روحانیون جوان و کارشناسان ویژه کودک و نوجوان و جوان در مدارس، کار بسیار بزرگ و تاثیرگذاری بود و جا دارد از مسئولین محترم سازمان منطقه آزاد کیش تقدیر و تشکر کنم. ما معتقدیم که تبلیغات از حوزه مساجد به مدارس و دانشگاه‌ها گسترش پیدا کند.

حجت الاسلام حسن زاده در پایان سالروز تاسیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه را به کارکنان سپاه تبریک گفت.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=9365
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.