• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

تسهیلات ویژه نظام وظیفه به پردیس کیش دانشگاه صنعتی شریف برای ایرانیان خارج از کشور/ جذب قطعی ۱۱ دانشجوی خارجی

  • کد خبر : 9259
  • 15 بهمن 1396 - 18:09
تسهیلات ویژه نظام وظیفه به پردیس کیش دانشگاه صنعتی شریف برای ایرانیان خارج از کشور/ جذب قطعی ۱۱ دانشجوی خارجی

دکتر سلک غفاری رئیس پردیس کیش دانشگاه صنعتی شریف از اعطای تسهیلات ویژه نظام وظیفه برای ایرانیان خارج از کشور متقاضی تحصیل در این دانشگاه خبر داد.

دکتر سلک غفاری**تسهیلات ویژه نظام وظیفه به پردیس کیش دانشگاه صنعتی شریف

به‌گزارش کیشوند نیوز، دکتر سلک غفاری از ابلاغ بخشنامه‌ سازمان نظام وظیفه به این دانشگاه در رابطه با اعطای تسهیلات ویژه برای ادامه تحصیل ایرانیان مقیم خارج از کشور خبر داد و گفت: در راستای اجرایی کردن بند ۱۱ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و همچنین ساماندهی فرهنگی، جذب نخبگان و ایرانیان مقیم خارج از کشور که از سیاست‌های راهبردی کشور نیز می‌باشد و با پیگیری‌های مکرر و همکاری بسیار نزدیک بین ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، سازمان منطقه آزاد کیش و وزارت امور خارجه، ضوابط و تسهیلات ویژه نظام وظیفه برای مشمولان غیر غائب ایرانیان مقیم خارج از کشور تدوین شد در تاریخ یکم بهمن‌ماه سال جاری به این دانشگاه ابلاغ شد.

وی در رابطه با جزئیات این طرح افزود: در این طرح معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که “به‌منظور استفاده هرچه بیشتر و بهتر از ظرفیت‌های پژوهشی و آموزشی پردیس بین‌الملل دانشگاه صنعتی شریف در منطقه‌ آزاد کیش و سایر دانشگاه‌های مشابه، دانش آموزان مدارس خارج از کشور که به سن مشمولیت رسیده‌اند و غیبت ندارند در صورت پذیرش در این پردیس از معافیت تحصیلی برخوردار می‌گردند.

همچنین این افراد جهت تمدید اقامت خود می‌توانند در طول سال حداکثر چهار مرتبه (هر سه ماه یکبار) و هربار به مدت ۲ هفته با تضمین دانشگاه از کشور خارج شوند که بحث اقامتشان به مشکل برنخورد.

در این قانون تسهیلات مورد نیاز جهت تردد فوق‌الذکر توسط وزارت امور خارجه و سازمان نظام وظیفه عمومی فراهم خواهد شد. لازم بذکر است که صدور مجوز تردد در طول تحصیل یکبار انجام می‌گردد و نیاز به هماهنگی‌های مجدد برای خروج ‌های مکرر برای تحصیل وجود نخواهد داشت.”

وی عنوان کرد: بدین‌منظور سازمان منطقه آزاد کیش به‌عنوان پایلوت در بین ۷ منطقه آزاد کشور انتخاب شده است و پردیس بین‌الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف به‌عنوان اولین پردیسی است که این طرح را اجرا خواهد کرد و بعد از آن دیگر پردیس‌های مستقر در مناطق آزاد نیز آن‌را اجرا خواهند کرد.

**اعطای تسهیلات ویژه از طرف پردیس به دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشور

دکتر سلک غفاری ارز آوری و یا جذب سرمایه گذاران ایرانی خارج از کشور، معتبر بودن مدرک دانشگاهی در برابر مدارک نامعتبر برخی دانشگاه‌های حوزه خلیج فارس و مباحث فرهنگی را از مزایای این طرح دانست و از اعطای تسهیلات ویژه به‌منظور عملیاتی شدن جذب نخبگان ایرانیان مقیم خارج از کشور خبر داد و افزود: علاوه بر ابلاغ این تسهیلات توسط سازمان نظام وظیفه، پردیس بین‌الملل کیش دانشگاه تهران نیز از سال ۹۶-۹۷ تسهیلات ویژه‌ای برای ایرانیان مقیم خارج از کشور فراهم کرده است. از جمله این تسهیلات افزایش ظرفیت رشته‌های مقطع کارشناسی از ۲ رشته به ۶ رشته مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی هوافضا، مهندسی صنایع و مهندسی مواد می‌باشد.

ارائه تسهیلات بورس تحصیلی یا معافیت از پرداخت شهریه مصوبه هیئت امنا برای چهار نفر با سقف حداکثر ۳۰ درصد از پذیرفته‌شدگان برای ایرانیان مقیم خارج از کشور که دارای سوابق آموزشی درخشانی باشند که این امر با تایید و تصویب شورای پذیرش دانشگاه صنعتی شریف تهران صورت می‌گیرد.

پذیرش از طریق بررسی سوابق تحصیلی نیز یکی دیگر از تسهیلات دانشگاه پردیس می‌باشد.

تجهیز امکانات ویژه خوابگاهی برای اقامت دختران و پسران دانشجو تیز در این راستا فراهم شده است.

**هدف‌گذاری برای بین‌المللی سازی

همچنین دکتر سلک غفاری بحث بین‌المللی سازی فعالیت‌های پردیس کیش دانشگاه صنعتی شریف را یکی دیگر از برنامه‌های مدنظر این دانشگاه خواند و گفت: در سال ۹۵ مجوز جذب دانشجوی خارجی را اخذ نمودیم که در مهرماه سال ۹۶ توانستیم ۳ دانشجوی خارجی با ملیت بحرینی، هندی و اماراتی را جذب کنیم و در حال حاضر نیز بیش از ۱۰ دانشجوی خارجی پذیرش قطعی شده‌اند و بیش از ۳۵ دانشجوی دیگر نیز منتظر تاییدیه نهایی وزارت علوم می‌باشند که به‌ احتمال زیاد برای مهرماه ۹۷ می‌توانند در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند.

استفاده از اساتید خارجی دانشگاه‌های معتبر نیز در بحث بین‌المللی سازی در نظر گرفته شده است.ربدین منظور برای ارائه دوره‌های تحصیلی در مقطع تحصیلات تکمیلی از اساتید خارجی دعوت شده است که  برای هر نیمسال ۲ تا ۳ استاد خارجی برای تدریس وارد این پردیس می‌شوند.

تدوین دوره‌های مشترک بین‌المللی با دانشگاه‌های خارجی نیز برای این هدف در نظر گرفته شده که در حال حاضر تفاهمنامه دانشگاه خارجی یو پی ام مالزی و مکواری استرالیا نهایی شده است.

برگزاری کنفرانس‌های مشترک بین‌المللی با ایجاد دوره‌های پژوهشی بین دانشگاه‌ها نیز در حال اجر می‌باشد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=9259
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.