• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

بازدید انصاری لاری از روستای باغو +تصاویر

  • کد خبر : 9151
  • 10 بهمن 1396 - 12:17
بازدید انصاری لاری از روستای باغو +تصاویر

دکتر انصاری لاری به همراه اعضای شورای شهر در بازدید از روستای باغو و در راستای رفع مشکلات زندگی ساکنان این منطقه دستور بررسی ایجاد کانال انتقال آب از میدان غروب کیش تا باغو را صادر کرد.

دکتر محمد ابراهیم انصاری لاری صبح دوشنبه نهم بهمن به اتفاق اعضای شورای شهر و چند تن از معاونان و مدیران این سازمان از روستای تاریخی باغو بازدید کرد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در این بازدید ضمن گفت و گوی صمیمی با روستائیان این منطقه، از نزدیک با شرایط زندگی و فعالیت ساکنان این روستا آشنا شد و در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.

در این بازدید دو ساعته حسن خلدون نماینده روستائیان باغو در خصوص تاریخچه این روستا، مسائل و مشکلات آن و درخواست روستائیان از مدیر عامل سازمان گزارش کوتاهی ارائه کرد.

روستائیان نیز مهمترین مسائل خود همچون نبود آب لوله کشی، بهسازی و ترمیم نمای خانه بومیان روستا، رسیدگی به باغات، توسعه خدمات گردشگری و بومگردی با تکیه بر جذابیت های طبیعی و سنتی این منطقه به اطلاع مدیر عامل سازمان رساندند.

انصاری لاری پس از شنیدن سخنان ساکنان باغو از جمله درخواست تامین آب لوله کشی برای این روستا که از مهم ترین خواسته های ساکنان بود بررسی ایجاد کانال انتقال آب از میدان غروب کیش به این روستا را صادر کرد. حصار کشی باغات، ترمیم نمای خانه های روستایی، سنگفرش کردن کوچه ها و معابر روستا و دیگر شرایط رفاهی ساکنان روستای باغو از جمله مواردی بود که با دستور صریح مدیر عامل سازمان بررسی خواهد شد.

در این دیدار صمیمی و به دعوت ساکنان خونگرم باغو، دکتر انصاری لاری و هیات همراه در جمع بومیان این منطقه صبحانه محلی صرف کرده و در یک فضای بسیار صمیمی سخنان روستائیان را شنیدند.

روستای باغو یکی از قدیمی ترین بخش های جزیره کیش است که در جنوب غربی کیش قرار دارد. در حال حاضر در این آبادی که در بین بومیان حاصلخیزی آن زبانزد است چند خانوار سکونت دارند. روستای باغو با انبوهی از انواع درختان بومی از جمله درختان کهنسال لور همواره به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری کیش مورد توجه ساکنان و گردشگران قرار داشته است.


 














سازمان منطقه آزاد کیش/سید حسین تهوری

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=9151
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.