• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

راه‌اندازی پایگاه سیار آمبولانس ایدز در کیش

  • کد خبر : 9104
  • 05 بهمن 1396 - 16:45
راه‌اندازی پایگاه سیار آمبولانس ایدز در کیش

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش از اجرای طرح آمبولانس سیار مشاوره و آزمایش ایدز در کیش خبر داد.

دکتر رضانیاگفت: اجرای  این طرح باهدف آگاه‌سازی افراد جامعه از بیماری ایدز و ارایه مشاوره رایگان به افراد مختلف جامعه در سطح شهر صورت گرفته و طی آن یک دستگاه آمبولانس  با حضور کارشناسان مرکز توسعه سلامت کیش، نسبت به آزمایش رایگان ایدز اقدام می‌کنند.
این مسئول اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین مداخلات جامعه‌محور در این زمینه راه‌اندازی پایگاه سیار باهدف ارایه خدمات آموزشی، اطلاع‌رسانی، ارایه مشاوره و انجام آزمایش اچ آی وی در نقاط مختلف می‌باشد.

وی افزود: در کمترین زمان ممکن (حداکثر ۲۰ دقیقه) تنها با گرفتن یک قطره خون از مراجعین، نتیجه آزمایش را به افراد ارائه داد.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش تصریح کرد: نتایج خون‌گیری از مراجعه‌کنندگان به‌صورت محرمانه به آنان اطلاع داده می‌شود.

این مسئول در رابطه باهدف از اجرای راه‌اندازی این طرح گفت: درصد بالایی از موارد ابتلا از بیماری خود مطلع نیستند که می‌تواند به دلیل بی علامت بودن آلودگی به اچ آی وی، وجود باورهای غلط و نگرش‌های منفی در جامعه باشد که باعث ترس افراد از بیماری شده و مانع از اقدام آنان جهت تشخیص و متعاقب آن مراقبت لازم شود.

وی خاطرنشان کرد: دانش ناکافی و باورهای غلط باعث می‌شود که افراد فکر کنند بیماری مخصوص افراد خاصی است و امکان ندارد آنها مبتلا شوند به همین دلیل ترجیح می‌دهند برای تشخیص و درمان اقدام نکنند به همین منظور تصمیم گرفته شد با راه‌اندازی پایگاه سیار (آمبولانس ایدز) خدمات آموزشی اطلاع‌رسانی، ارایه مشاوره و در صورت نیاز انجام آزمایش اچ آی وی به‌صورت رایگان و محرمانه توسط این پایگاه سیار به کیشوندان و گردشگران در صورت تمایل ارایه گردد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=9104
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.