• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

جزیره کیش باید انتشار‌دهنده فرهنگ و هنر به کل کشور باشد/ تدوین تقویم رویدادهای فرهنگی و هنری/ تأسیس خانه فرهنگ و هنر در کیش /دغدغه انصاری لاری برای حضور بانوان در ورزشگاه

  • کد خبر : 9072
  • 04 بهمن 1396 - 11:10
جزیره کیش باید انتشار‌دهنده فرهنگ و هنر به کل کشور باشد/ تدوین تقویم رویدادهای فرهنگی و هنری/ تأسیس خانه فرهنگ و هنر در کیش /دغدغه انصاری لاری برای حضور بانوان در ورزشگاه

نخستین نشست صمیمی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اصحاب فرهنگ و هنر جزیره شب گذشته برگزار شد.

انصاری لاریبه گزارش کیشوند نیوز، در این نشست ابتدا نمایندگان بخش‌های مختلف فرهنگ و هنر از جمله عکاسی، داستان نویسی، مجسمه سازی، تئاتر، موسیقی، خوشنویسی و شعر به بیان وضعیت بخش هنری خود پرداختند و ضعف‌ها و نقاط قوت موجود را جهت ساماندهی اعلام کردند.

در ادامه دکتر انصاری لاری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به سخنرانی پرداخت و تقارن اولین نشست اصحاب فرهنگ و هنر موسوم به نشست نیلی را با سالروز ولادت حضرت زینب(س) گرامی داشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از شاخصه‌های ایجاد تحول، داشتن شهر خلاق و هوشمند است افزود: شهر خلاق و هوشمند بدون وجود انسان خلاق و هوشمند متصور نیست. اگر ما مجموعه‌ای از انسان‌های خلاق و هوشمند نباشیم، داشتن شهر خلاق و هوشمند خیال پردازی است. یکی از مشخصات شهر ایده‌آل استقرار نخبگان و چهره‌های مختلف در آن شهر است که حضور این افراد در آن شهر باعث افزایش درجه فضیلت شهر نیز می‌شود.

دکتر انصاری گفت: بدین منظور رسالت اصحاب فرهنگ و هنر بسیار سنگین خواهد بود. اگر بخواهیم به سمت تحول برویم جز با کمک همه مردم کیش به‌ویژه اصحاب فرهنگ و هنر امکانپذیر نیست و باید برای این هدف همفکری کرد و وارد فعالیت‌های جدید شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: یکی از مشخصات شهرهای خلاق این است که کانون انتشار نوآوری‌ها در عرصه‌های مختلف است و از اینجاست که بدعت‌های علمی، فرهنگی و هنری به دیگر نقاط سرزمین منتشر می‌شود. باید بتوانیم کیش را به مکانی برای انتشار خلاقیت‌ها به کشور تبدیل کرد.

وی در این زمینه با ذکر مثالی و با اشاره به عدم اجازه ورود بانوان به ورزشگاه‌ها افزود: می‌توان در جزیره کیش اثبات کرد که شعور، معرفت و اخلاق ایرانی به‌خاطر عدم ورود بانوان به ورزشگاه‌ها مورد توهین قرار می‌گیرد و باید این زمینه را در این جزیره به‌عنوان نمونه انجام دهیم و به کشور ثابت کنیم که این‌کار در کل کشور قابل تعمیم است.

وی در ادامه گفت: جزیره کیش در حوزه فرهنگی و فرهنگ سازی یک چنین رسالت‌هایی دارد که می‌توان با کمک اهالی فرهنگ و هنر به اجرا گذاشت. رسیدن به این نقطه استمرار می‌خواهد و از جنس تدریج است و باید در این راه تحمل داشت که این جزو سنت خداوند نیز است. هر تغییری با مقاومت مواجه خواهد شد و ما هم باید در برابر این مقاومت، مقاومت داشته باشیم.

وی با اشاره به درخواست‌های مطرح شده از سوی اهالی فرهنگ و هنر عنوان کرد: تا زمانی‌که نیازهای اولیه یک شخص مهیا نباشد، نمی‌توان انتظاری به تولید کار فرهنگی و هنری داشت. ما از هر تلاشی برای رفع این نیازها فروگذار نخواهیم شد. باید خانه فرهنگ و هنر را در جزیره کیش بنیانگذاری کرد که محلی باشد برای اجتماع هنرمندان و زمینه ساز رفع نیازهای اولیه هنرمندان و ارتقائ سطح فرهنگ و هنر در جزیره باشد.

دکتر انصاری افزود: باید جزیره کیش را به کانون انتشار آثار فرهنگی و هنری کشور تبدیل کنیم. باید برای سال ۹۷ یک تقویم رویدادهای فرهنگی و هنری تدوین کرد که بر اساس آن نشان داد که چه اتفاقات فرهنگی و هنری تا آخر سال رخ خواهد داد و این رویدادها باید آنقدر جذاب و خاص باشد که علاوه بر جذب کیشوندان بتواند هر کس در سرزمین اصلی با توجه به نیازی که دارد به جزیره کیش کشیده شود.

وی افزود: یکی از وظایف اصحاب فرهنگ و هنر این است که این جذابیت را در این رویدادها ایجاد کنند. استفاده از هنرمندان بین‌المللی سازگار با فرهنگ و هنر ایرانی یکی از پیشنهاداتی است که می‌توان برای افزایش جذابیت رویدادهای فرهنگی و هنری ارائه داد. شاید بتوان یک حراج بین‌المللی نیز در جزیره کیش برگزار کرد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=9072
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.