• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

نظارت ۶ تیم بهداشت محیط بر مراکز و اماکن حساس

  • کد خبر : 9038
  • 02 بهمن 1396 - 12:03
نظارت ۶ تیم بهداشت محیط بر مراکز و اماکن حساس

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با اشاره به اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی عنوان کرد که تمامی متصدیان و شاغلان در مراکز عرضه‌کننده مواد غذایی و صنوف حساس باید نسبت به دریافت کارت سلامت و رفع نواقص بهداشتی محل کسب خود اقدام کنند.

به گزارش کیشوند نیوز، رئیس  مرکز توسعه سلامت کیش گفت: در راستای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران داخلی و خارجی در جزیره کیش مرکز توسعه سلامت کیش تلاش نموده است از اول بهمن ماه با راه اندازی تیم های ویژه نظارتی تمامی اماکن فعال در تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن اقامتی و عرضه کنندگان اقلام آرایشی ،بهداشتی را به صورت مستمر مورد بازرسی قرار بدهند.

دکتر رضانیا با اشاره به جذب جمعیت زیاد میهمانان نوروزی و گردشگران در ایام نوروز گفت: این طرح در قالب ۶ تیم بصورت اکیپ دو نفره از اماکن حساس و میهمانپذیرها بازدید صورت می گیرد.

این مسئول افزود: رستوران، اغذیه فروشی، هتل ها، فست‌فودها، نانوایی‌ها ‌و بیرون‌برها و مراکز عمده‌فروشی مواد غذایی از واحدهای تحت شمول این طرح هستند.

 دکتر رضانیا افزود: هدف از اجرای این طرح، بهبود وضعیت بهداشت محیط، به ویژه رعایت اصول بهداشت فردی، بهداشت مواد غذایی و کاهش نواقص بحرانی در صنوف جهت فراهم نمودن شرایط و محیط سالم در ایام نوروز است.

وی ابراز داشت:بر اساس این طرح تمامی متصدیان و شاغلان در مراکز عرضه‌کننده مواد غذایی و صنوف حساس باید نسبت به دریافت کارت سلامت اقدام کنند.

این مسئول با تاکید بر رعایت این اصول ابراز داشت : چیزی که در این طرح مورد تاکید و اهمیت قرار می گیرد، بحث ایمنی و بهداشت و کیفیت مواد غذایی است بنابر این  انتظار داریم همه صنوف همکاری خوبی داشته باشند

 رضانیا تصریح کرد: این اکیپ ها موظف اند پوشش نظارتی کامل را بر اماکن اقامتی و مراکز تهیه، توزیع و فروش موادغذایی بخصوص مراکز و اماکن حساس داشته باشند.

دکتر رضانیا گفت: رعایت بهداشت فردی، استفاده از دستکش و کلاه و روپوش، دارا بودن کارت تندرستی و رعایت بهداشت عمومی و بهسازی محل از مهمترین نکات بهداشتی است که بازرسان بهداشتی به آن اهمیت می دهند.

وی خاطر نشان کرد: به منظور رفاه حال کیشوندان و مسافران، کارکنان حوزه بهداشت کیش باشماره تلفن ۰۷۶۴۴۴۲۳۳۱۱ در زمان اداری و شماره ۰۹۳۶۶۸۵۸۰۸۵ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی شکایات بهداشتی هستند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=9038
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.