• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

اعتراض به ناکارآمدی حق طبیعی مردم است/ اصل مطالبات و خواسته های مردم نباید نادیده گرفته شود/ مثلث شوم غربی، عربی و عبری پشت صحنه اغتشاشات بودند

  • کد خبر : 8822
  • 16 دی 1396 - 0:18
اعتراض به ناکارآمدی حق طبیعی مردم است/ اصل مطالبات و خواسته های مردم نباید نادیده گرفته شود/ مثلث شوم غربی، عربی و عبری پشت صحنه اغتشاشات بودند

حجت الاسلام حسن زاده در خطبه های نماز جمعه به پنج نکته در رابطه با حوادث و اغتشاشات اخیر اشاره کرد: ۱-
اعتراض به ناکارآمدی حق طبیعی مردم است / ۲- اصل مطالبات و خواسته های مردم نباید نادیده گرفته شود/ ۳- مثلث شوم غربی، عربی و عبری پشت صحنه اغتشاشات بودند/ ۴-اقدامات انجام شده در اغتشاشات ضد ایران، انقلاب و دین بود/ ۵-عدم توجه به شعارهای مقام معظم رهبری در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی

حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه کیشبه گزارش کیشوند نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته جزیره زیبای کیش ضمن تقدیر از مردم جزیره  به خاطر حضور در راهپیمایی ۹ دی گفت: آفرین بر شما مردم لحظه شناس جزیره کیش که همگام با فرمایشات رهبر معظم انقلاب حرکت می کنید.

وی با اشاره به حوادث و اغتشاشات اخیر عنوان کرد: در نظام اسلامی و نظام ولایت فقیه که همان حکومت رسول الله است وجود چنین اتفاقاتی تلخ و ناگوار است.

خطیب نماز جمعه کیش ضمن قدردانی از مردم جزیره کیش به‌عنوان شهری که وارد این اغتشاشات نشد، اعلام کرد: با این شور و بصیرت بالای کیشوندان نیز چنین انتظاری می‌رفت. مردم در این مدت دفاع جانانه از نظام و انقلاب کردند و نشان دادند که مردم فهیم و با بصیرتی هستید.

امام جمعه کیش در ادامه از پنج دیدگاه به بررسی اجمالی حوادث و اغتشاشات فتنه اخیر پرداخت:

۱- اعتراض به ناکارآمدی حق طبیعی مردم است

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به اینکه اعتراض به ناکارآمدی حق طبیعی مردم است، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران این حق را برای مردم قائل است که هر جا ناکارآمدی دید اعم از: ناکارآمدی در مدیریت‌ها، مشکلات اقتصادی و مشکلاتی همچون سختی معیشت، اعتراض کند. این حق طبیعی است که هر کسی اعتراض خود را به این مشکلات اعلام کند و از سوی نظام جمهوری اسلامی نیز یک امر پذیرفته شده است و اتفاقاً نظام خودش منادی این حرکت است و در مقابل بسیاری از این ناکارآمدی ها می‌ایستد. بحثی که در اینجا مهم است این است که ما چگونه اعتراضات را بیان کنیم و یا اینکه راه حل این مشکلات چیست؟ راه حل این مشکلات تنها از روش‌ها و شیوه‌های قانونی حل می‌شود. نظام جمهوری اسلامی دارای قوانین محکمی بر اساس دین مبین اسلام دارد.

۲- اصل مطالبات و خواسته های مردم نباید نادیده گرفته شود

وی در ادامه با اعلام اینکه اصل مطالبات و خواسته های مردم نباید نادیده گرفته شود افزود: مردم گلایه‌های منطقی دارند و باید این گلایه‌ها از طریق افراد مرجع و معتمد و حتی از طریق تریبون نماز جمعه اعلام شود. در اصل ائمه جمعه هم همین نگاه را دارند و وقتی امام جمعه مشکلات شهر را بیان می‌کند، مسئولان دلسوز نیز به‌دنبال این هستند که این مشکل را برطرف کنند.

۳- مثلث شوم غربی، عربی و عبری پشت صحنه اغتشاشات بودند

حجت‌الاسلام حسن‌زاده از دست داشتن مثلث غربی، عربی و عبری در پشت صحنه اغتشاشات عنوان کرد و افزود: طبق شواهدی که قابل انکار هم نیست، پشت صحنه اغتشاشات اخیر کشورهای آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی به‌همراه عوامل منطقه‌ای آنها مثل رژیم وهابی آل سعود هستند. به تعبیر بنده مثلث شوم غربی، عربی و عبری نقش هدایتگری و راهبردی این اغتشاشات را داشتند. حالا که ما می‌فهمیم این اغتشاشات هدایت شده از سوی دشمنان ماست مردم به ویژه قشر جوان باید کاملا هوشیار باشند و همچون گذشته دشمنان قسم خورده ایران اسلامی را ناکام و مأیوس بگذارند.

۴-اقدامات انجام شده در اغتشاشات ضد ایران، انقلاب و دین بود

خطیب نماز جمعه کیش در چهارمین مورد از نکات موجود در اغتشاشات اخیر به تشریح برخی از رفتارهای غیر انسانی و غیر ایرانی رخ داده توسط اغتشاشگران اشاره کرد و گقت: در شهر یزد برخی از این اغتشاشگران به نخل امام حسین(ع) حمله کردند و آن را آتش زدند. نخلی که نمادی از جاودانگی حضرت اباعبدالله حسین(ع) می‌باشد. در شهر یزد و در روز عاشورا مردم این شهر این نخل‌های چند تنی را به عشق امام حسین(ع) بلند می‌کنند و فریاد یا حسین سر می‌دهند. این اقدام اقدامی است علیه دین و مقدسات است.
در تهران مسجد و حسینیه را به آتش کشیدند. مسجدی که به‌عنوان خانه خدا شناخته می‌شود و برخی درهای مساجد را به‌عنوان تبرک مردم می‌بوسند.
در مازندران منبر رسول خدا را آتش زدند. منبری که مردم پای آن می‌نشینند و پای آن قسم می‌خورند. آنها همچنین قرآن کریم را آتش زدند و به سه امامزاده حمله کردند. آیا این‌ها با دین سازگار است؟

آتش زدن اماکن عمومی، بانک‌ها، اتوبوس‌ها که از بیت‌المال است.

حجت الاسلام حسن زاده گفت: آتش زدن پرچم که نماد وحدت است را همه دیدید. این‌ها با این کارهایشان با غرور ملی ایران و ایرانی‌ها بازی کردند. من فکر می‌کنم هر کس که ذره‌ای به ایران تعلق داشته باشد این کار را انجام ندهد. پس قطعاً دست آمریکا و انگلیس و صهیونیست‌ها و دشمنان قسم خورده ایران اسلامی پشت این قضایا وجود دارد.
خطیب جمعه کیش افزود: ما نمازگزاران جمعه ضمن اعلام انزجار و تنفر شدید نسبت به عوامل ناامنی در کشور، از نیروهای محترم امنیتی و انتظامی می‌خواهیم که با شدت و حدت با عوامل اخلال‌گر برخورد کنند.

۵- عدم توجه به شعارهای مقام معظم رهبری در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی

امام جمعه کیش عدم توجه به شعارهای مقام معظم رهبری در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی را عامل بوجود آمدن حوادث اخیر عنوان کرد و افزود: اگر به هشدارهای دلسوزان نظام به ویژه هشدارهای مقام معظم رهبری در گذشته توجه می‌شد، ما امروز شاهد چنین اتفاقاتی نبودیم. مقام معظم رهبری سال‌هاست که بر روی مسئله اقتصاد به‌ویژه اقتصاد مقاومتی تأکید می‌کنند. ما باید به دنبال اجرای اقتصاد مقاومتی باشیم و به تولیدات داخلی و مبارزه با قاچاق و اولویت دادن به حل معضلاتی چون فقر و بیکاری توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
وی در ادامه گفت: ما نمازگزاران جمعه ضمن حمایت از فرمایشات مقام معظم رهبری، خواستار توجه ویژه به هشدارها و رهنمودهای ایشان در مسائل گوناگون می‌باشیم.

در خلال نماز جمعه این هفته نمازگزاران چندین بار با سر دادن شعارهایی از حوادث و اغتشاشات اخیر اعلام انزجار کردند.

نمازگزاران جزیره کیش پس از پایان نماز جمعه  با برافراشتن پرچم های جمهوری اسلامی ایران و فریادهای «الله اکبر، خامنه ای رهبر»، مرگ بر آمریکا، مرگ بر فتنه، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس، «ای رهبرآزاده آماده ایم آماده» اغتشاش در شهرهای کشور و تخریب اموال عمومی و توهین و هتک حرمت به مقدسات نظام جمهوری اسلامی ایران را محکوم کردند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=8822
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.