• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

حوزه و دانشگاه دو قطب اساسی و تاثیرگذار در جامعه اسلامی هستند/ نماز جمعه قرارگاه ایمان و بصیرت است(+تصاویر)

  • کد خبر : 8480
  • 25 آذر 1396 - 19:23
حوزه و دانشگاه دو قطب اساسی و تاثیرگذار در جامعه اسلامی هستند/ نماز جمعه قرارگاه ایمان و بصیرت است(+تصاویر)

امام جمعه کیش با تاکید بر اینکه دشمن تمرکز خود را بر جدایی حوزه و دانشگاه متمرکز کرده است گفت: حوزه و دانشگاه دو قطب تاثیرگذار در جامعه اسلامی هستند که اگر همگرایی داشته و در یک مسیر حرکت کنند موجب شکوفایی نظام و کشور می شوند.

حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه کیشبه گزارش کیشوند نیوز از ستاد اقامه نماز کیش، حجت الاسلام احمد حسن زاده امام جمعه جدید کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه با توصیه به رعایت تقوی الهی در تمامی شئون زندگی، تقوی را تنها را رسیدن انسان به برکات، خوبی ها و بهشت دانست.
وی با تبریک روز وحدت حوزه و دانشگاه به علما و طلاب حوزه های علمیه، اساتید و دانشجویان دانشگاه های کشور، دانشگاه وحوزه را دو قطب اساسی و تاثیر گذار در جامعه اسلامی دانست که در سایه همگرایی، وحدت و حرکت در مسیری یگانه شکوفایی ور شد نظام و جامعه اسلامی را موجب می شوند.
خطیب جمعه کیش با تاکید بر اینکه دشمن تمرکز خود را بر جدایی این دو قطب از یکدیگر متمرکز کرده است اظهار امیدواری کرد: با وحدت و همگرایی این دوقطب ارزشی جامعه ایران اسلامی روز به روز شکوفایی ور شد بیشتری را تجربه کند.
وی همچنین با اشاره به انتصاب حجت الاسلام حسن علیدادی امام جمعه سابق کیش به نمایندگی ولی فقیه و امامت جمعه کرمان از آن به عنوان یک رویداد مهم فرهنگی یاد کرد و افزود: عمیقا باور دارم که با انتصاب ایشان به امامت جمعه کرما از حضور ایشان در رأس مدیریت فرهنگی شهر محروم شده ایم اما باید دست به دست هم داده و خای خالی این روحانی  عالم با فضیلت و معرفت را پر کنیم.
حجت الاسلام حسن زاده افزود: انتخاب ایشان به عنوان امام جمعه استان پهناور کرمان نشان از شایستگی و سلوک دینی، تدبیر، بصیرت، قدرت تحلیل سیاسی بالا و اسلام شناسی وی دارد.
وی با بیان اینکه قبل از انتصاب حجت الاسلام علیدادی به امامت جمعه کیش این شهر از تعداد دو یا سه مسجد برخوردار بود افزود: در مدت ۱۵ سال و اندی که ایشان امامت و مدیریت فرهنگی این شهر را برعهده داشتند افزایش تعداد نمازخانه ها، مساجد و ساخت مصلای بزرگ کیش حاصل مدیریت شایسته این امام جمعه در جزیره کیش است.
امام جمعه کیش در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هتفه با تاکیدبر اهمیت رعایت تقوی در زندگی گفت: تقوی امری ارزشی، انسانی و دینی است و تنها نیاز جامعه اسلامی و ایمانی نیست بلکه هر کس با هر گرایش دینی و مذهبی اگر بخواهد انسان زندگی کند باید از آن بهره داشته باشد.
نماز جمعه کارگاه ایمان و بصیرت دینی است
حجت الاسلام موسوی دامغانی معاون فرهنگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در بین نماز ظهر و عصر جمعه با اشاره به اینکه نماز جمعه به فرموده مقام معظم رهبری کارگاه ایمان، بصیرت، تقوی و اخلاق است افزود: امام جمعه نیز فرمانده این قرارگاه است.
وی ادامه داد: امام جمعه مسئولیت فرهنگی عمومی هر شهر را برعهده دارد و نگهبان فکر و اندیشه، ایمان و تقوی مردم است و موظف است برای حفاظت از ایمان مردم بیاندیشد و سرمایه گذاری کند.
معاون فرهنگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تبلیغ دین و دعوت از نیروهای فرهیخته و تبلیغی برای آگاه سازی مردم را از کارکردهای نماز جمعه عنوان کرد وا فزود: نماز جمعه محلی است برای آگاه سازی مردم از شرایط زمان و وظایف ایمانی.
وی با تقدیر از عملکرد ۱۵ ساله حجت الاسلام علیدادی در جزیره کیش به عنوان امام جمعه و مدیر فرهنگی جزیره کیش، حجت الاسلام احمد حسن زاده را به عنوان امام جمعه جدید کیش معرفی کرد و افزود: نماز جمعه و امام جمعه از جایگاه والایی برخوردانرد به همین دلیل امام جمعه از سوی رهبر به عنوان ولی فقیه و نایب امام زمان (عج) انتخاب  می شود و به این معنی در زمانی که امام زمان (عج) حضور داشته باشند انتصاب امام جمعه به وسیله ایشان صورت می گیرد.
نماز جمعه این هفته کیش به امامت حجت اسلام احمد حسن زاده امام جمعه جدید کیش و با حضور مردم مومن و نمازگزار در مصلای کیش برگزار شد.

 






لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=8480
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.