• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

معارفه حجت الاسلام حسن‌زاده به‌عنوان امام جمعه جدید/ سوغات معنوی برای کیشوندان / اعلام ماموریت جدید فرهنگی در فضای مجازی/ غیبت مدیرعامل سازمان/ تشبیه حجت‌‌الاسلام علیدادی به خواجوی کرمانی(+تصاویر)

  • کد خبر : 8462
  • 24 آذر 1396 - 16:53
معارفه حجت الاسلام حسن‌زاده به‌عنوان امام جمعه جدید/ سوغات معنوی برای کیشوندان / اعلام ماموریت جدید فرهنگی در فضای مجازی/ غیبت مدیرعامل سازمان/ تشبیه حجت‌‌الاسلام علیدادی به خواجوی کرمانی(+تصاویر)

در هفتاد و پنجمین جلسه شورای اداری منطقه آزاد کیش که در واقع اولین جلسه با مدیریت جدید بود، با غیبت انصاری لاری و معارفه حجت‌الاسلام حسن‌زاده به امامت جمعه کیش برگزار شد.

به گزارش کیشوند نیوز، هفتاد و پنجمین جلسه شورای اداری منطقه آزاد کیش صبح امروز به ریاست مهندس کرمی قائم مقام مدیر‌عامل و معاون توسعه ‌مدیریت سازمان منطقه ‌آزاد‌ کیش و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن‌زاده امام جمعه جدید جزیره کیش، دکتر پورعلی معاونت فرهنگی سازمان، حجت‌الاسلام موسوی دامغانی معاونت فرهنگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، اعضای شورای شهر کیش و دیگر مدیران جزیره برگزار گردید.

غیبت انصاری لاری در اولین جلسه شورای اداری منطقه آزاد کیش

در این جلسه ابتدا مهندس کرمی ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان و اعضای جدید این شورا عنوان کرد: رئیس شورای اداری این جلسه در حقیقت آقای دکتر انصاری لاری می باشد که علیرغم اشتیاق ایشان برای حضور در جلسه اما به‌دلیل کسالت نتوانستند حاضر شوند.
وی با تشریح رسالت جزیره کیش به‌عنوان یک منطقه آزاد افزود: تفاوتی که جزیره کیش با سایر مناطق آزاد دارد، گردشگر پذیر بودن این جزیره به‌دلیل شرایط آب و هوایی و جغرافیایی خاص می باشد. بالطبع مسئولینی که متناسب با این جزیره بایستی خدمت بکنند متفاوت با دیگر مسئولین در سرزمین اصلی هستند و به‌همین دلیل دکتر انصاری لاری فردی متناسب با این منطقه که سالیان سال تجربه کافی در استانداری‌های مختلف را دارد انتخاب شده است که این امر برای امام جمعه جزیره کیش نیز مستثنی نمی باشد و تفاوت‌هایی را باید با دیگر مناطق داشته باشد.
وی همچنین با اشاره به ویژگی‌های اقتصادی جزیره کیش که به نوعی دروازه اقتصادی کشور نیز می‌باشد، عنوان کرد: منسوبان و نزدیکان امام‌ جمعه بسیار مهم هستند. افرادی هستند که سعی می‌کنند خودشان را به امام جمعه نزدیک کنند تا در پوشش ایشان بتوانند به مقاصدشان برسند. بالطبع حاج آقای حسن زاده نیز به این حواشی اشراف دارند.

در ادامه جلسه حجت‌الاسلام موسوی دامغانی معاونت فرهنگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در رابطه با فضایل شخصیتی حجت الاسلام علیدادی امام جمعه پیشین جزیره کیش و حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه کنونی، سخنانی عرض کرد.

 

سوغات معنوی امام جمعه برای کیشوندان / حضور در فضای مجازی ماموریت جدید نهاد امام جمعه

در ادامه نیز حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده سخنرانی کرد. وی گفت: در ابتدا از تمامی کسانی که برای استقبال و برگزاری مراسم معارفه شرکت کرده بودند قدردانی می کنم. دیروز که خواستم از قم حرکت کنم، گفتم یک هدیه معنوی را برای همه مردم جزیره کیش تقدیم کنم. بنابراین هدیه معنوی‌ام را در طبقی از اخلاص گذاشتم و تقدیم شما بزرگواران کردم و آن هدیه رفتن به حرم حضرت معصومه(س) و زیارت آن حضرت به نیابت از همه مردم جزیره کیش است و امیدوارم که این زیارت در نامه اعمال شما قرار بگیرد.

حجت الاسلام حسن زاده در ادامه به بیان خصوصیات اخلاقی حجت الاسلام علیدادی پرداخت و گفت: من به‌عنوان کسی که سال‌ها در کنار ایشان بودم، ویژگیهای منحصر به فردی را از نزدیک در زندگی ایشان مشاهده کردم که تمامی آنها نشان دهنده شایستگی ایشان برای تصدی امام جماعت و نمایندگی ولایت فقیه در یک استان پهناوری چون کرمان است. حجت الاسلام علیدادی حدود ۱۶ سال از بهترین ساعات عمرش را در خدمت جزیره گذاشت و یک حرکت جهادی را آغاز کردند که نتیجه آنرا امروز مشاهده می‌کنیم. ایشان مصداق انسان عالم ربانی است و حافظ لدینه نیز برازنده ایشان است. ایشان اهل جبهه و جنگ بودند و من جایی ندیدم که جایی بگویند از رزمندگان است.

وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌ها و اعتماد دفتر مقام معظم رهبری و شورای سیاست گذاری ائمه جمعه عنوان کرد: امیدوارم بتوانم پاسخ خوبی را در راستای این اعتماد و حمایت بدهم و درواقع بهترین پاسخ این است که تلاش کنیم کار فرهنگی عمیق و تاثیرگذار و جهادی را انجام دهیم. برای کار جهادی باید شبانه روز تلاش و کوشش کرد.

حسن زاده گفت: فرهنگ نیاز همه اقشار جامعه مخصوصاً قشر جوان است. فرهنگ دو رکن اصلی دارد: رکن اول فرهنگ باورها است و رکن دوم آن ارزش‌هاست که نماز، روزه، نماز جمعه یک نوع ارزش است. از آن مهمتر حوزه باورهای فرهنگی است که متاسفانه امروز دشمن ریشه اساسی فرهنگ را مخصوصا در رابطه با جوانان ما مورد هدف قرار داده است و امیدواریم که ان شالله بتوانیم در زمینه تغذیه باورها به نحو احسن کار کنیم. ما مبلغ هستیم و به‌عنوان مبلغ نیز وارد جزیره شده ایم. کار مبلغ این است که هرکجا جمعیتی ببیند باید از دین اسلام و قرآن تبلیغ کند.
می‌خواهیم با کمک مبلغانی که در جزیره کیش هستند وارد حوزه فضای مجازی شویم. فضای مجازی چالش‌هایی را همراه خود دارد اما فرصت‌هایی نیز در آن وجود دارد که باید از آنها به خوبی استفاده کرد.

تشبیه حجت‌‌الاسلام علیدادی به خواجوی کرمانی

در ادامه جلسه حکم انتصاب حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده به امامت جمعه جزیره کیش قرائت شد که بعد از آن آقای پورعلی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش سخنرانی کرد.

دکتر پورعلی گفت: کرمانی‌ها امانتی را در شیراز به‌جا گذاشتند که امروز خویش فارس‌ها شده است. وی با ارتباط دادن این موضوع به حجت الاسلام علیدادی افزود: کرمانی‌ها همچنین ۱۵ سال قبل امانتی را به جزیره کیش فرستادند که امروز خویش کیشوندان شده است. امیدوارم امانتی که امروز باز به دست یک کرمانی دیگر سپرده شده است، که آن هم مسیر خواجو و هم مسیر حجت الاسلام علیدادی را طی کند.

وی ادامه داد: خواجو در درب ورودی شیراز قرار دارد و یک شعری دارد که بیشتر از همه وصف حال خویش‌تر از خویش را بیان می‌کند و امیدوارم این شعر بتواند سرلوحه‌ای برای حجت الاسلام حسن زاده باشد:
درد محبت درمان ندارد/ راه مودت پایان ندارد
از جان شیرین ممکن بود صبر/ اما ز جانان امکان ندارد
آنرا که در جان عشقی نباشد/ دل بر کن از وی کوجان ندارد
ذوق فقیران خاقان نیابد/ عیش گدایان سلطان ندارد
ایدل ز دلبر پنهان چه داری/دردی که جز او درمان ندارد
باید که هر کو بیمار باشد/درد از طبیبان پنهان ندارد
در دین خواجو مؤمن نباشد/هر کو بکفرش ایمان ندارد













عکاس: حسین تهوری

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=8462
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.