• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

آماده‌سازی کیش برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

  • کد خبر : 8456
  • 24 آذر 1396 - 11:06
آماده‌سازی کیش برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

مسؤولان فدراسیون فوتبال قطر قصد دارند با سفر به کیش بسترهای لازم برای میزبانی این جزیره از تیم‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را فراهم کنند.

به گزارش کیشوند نیوز از “ورزش سه”، روز گذشته اتفاق مهمی برای فوتبال ایران رخ داد و سفر مهدی تاج، رییس و علی کفاشیان، نایب رییس فدراسیون به قطر موجب شد امکانات ویژه و آکادمی‌های مجهز این کشور در اختیار تیم‌های ملی آقایان و بانوان ایران در تمام سطوح قرار بگیرد.

مهرداد مسعودی، از کارشناسان رسمی و اعضای ایرانی فیفا که در قطر به سر می‌برد، در جلسه‌ی دیروز روسای فدراسیون فوتبال ایران و قطر که به عقد قرارداد تفاهم‌نامه هم انجامید، حضور داشت و به نوعی پایه‌گذار این نشست و اتفاق ارزشمند بود که جزئیات مذاکرات بین مهدی تاج و شیخ حمد آل ثانی را به صورت زیر تشریح کرد:

* قرار شد امکانات کمپ آکادمی اسپایر قطر در اختیار تمام تیم‌های ملی ایران در همه سطوح بزرگسالان، امید، جوانان، نوجوانان، بانوان، ساحلی و فوتسال قرار بگیرد.

* شیخ حمد آل ثانی، رییس فدراسیون قطر از ایران دعوت کرد تا قبل از جام جهانی ۲۰۱۸ در هر زمان که برنامه تمرینی داشتند از این کمپ استفاده کنند؛ به ویژه در دو تاریخ فیفا دی که در فروردین ماه(مارس) است؛ تمام امکانات کمپ اسپایر در اختیار ایران خواهد بود و در صورتی که تیم ملی ایران مجددا قصد داشته باشد قبل از جام جهانی و در اردیبهشت ماه(می) اردو بزند، این کمپ میزبان تیم ایران است.

* با توجه به اینکه فدراسیون فوتبال قطر دعوتی از سوی عراقی‌ها برای دو دیدار تدارکاتی در بغداد و نجف دارد، مقرر شد اگر تیم قطر در زمان حضور ایران در آکادمی اسپایر در کشورش نباشد، با دو تیم دیگر هماهنگی لازم را انجام دهد تا با شاگردان کارلوس کی‌روش مسابقه‌ای انجام دهند.

* همچنین در رابطه با تبادل کلاس‌های داوری، بازاریابی، مدیریت فوتبال در سطوح مختلف که از سوی انسیتوی جسور برگزار می‌شود، مقرر شد این امکانات نیز در اختیار فدراسیون ایران قرار بگیرد و همچنین جسور به طور مستقیم با ایران در تماس باشد تا به چه شکل این برنامه‌ها را اجرا کند.
(جسور، انیستویی است که از سوی کمیته برگزاری مسابقات جام جهانی برپا شده و کلاس‌های بازاریابی و مدیریت فوتبال برگزار می‌کند.)

* مسؤولان فدراسیون فوتبال ایران در جلسه دیروز از شیخ حمد آل ثانی، رییس فدراسیون فوتبال قطر دعوت کردند تا به جزیره کیش بیاید و بازدیدی انجام دهد تا این جزیره بتواند پایگاهی برای تیم‌هایی که می‌خواهند قبل از جام جهانی ۲۰۲۲ اردویی برپا کنند، باشد که شیخ حمد از این مسئله استقبال زیادی کرد و مقرر گشت به دلیل نداشتن پرواز مستقیم از قطر به این جزیره، احتمالا با یک پرواز اختصاصی یا یک کشتی از دوحه به کیش سفر کند و به محض اینکه تاریخ بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ مشخص شود، فدراسیون فوتبال ایران را هم در جریان این موضوع بگذارد.

* شیخ حمد آل ثانی وعده داد نه تنها خود، بلکه هیأتی بلند پایه را از کمیته برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ همراهش به کیش می‌آورد تا از امکانات جزیره کیش بازدید کنند و اگر نقایص یا کمبود امکاناتی ازجمله ترمیم زمین‌های چمن، ورزشگاه کیش و هر مسئله دیگری وجود دارد، قطری‌ها آن را برطرف کنند.

* مهم‌ترین مسئله ای که شیخ حمد به آن اشاره کرد و همچنین در بازدید هیأت ایرانی از آکادمی اسپایر از سوی رییس این آکادمی به تاج عنوان شد، این بود که او هیأتی را به تهران خواهد فرستاد تا از امکانات ورزشگاه، زمین‌های چمن و فوتبال ایران بازدیدی داشته باشد و بعد از آن بازدید، آکادمی اسپایر پیشنهاداتی به ایران ارائه دهد تا به چه شکل می‌توانند آن آکادمی را تا حدودی به آکادمی اسپایر دوحه نزدیک کنند که بدون شک این همکاری قدم بزرگی برای توسعه فوتبال پایه ایران خواهد بود.

* با وجود اینکه زمان حضور ایران در کمپ اسپایر در فروردین ماه ۱۰ روزه خواهد بود اما اگر باز هم کی‌روش تمایل داشته باشد که قبل از جام جهانی اردویی در قطر داشته باشند، این امکان وجود دارد.

* همچنین تاج و کفاشیان از بخش جدیدی از آکادمی اسپایر که اواخر دی ماه افتتاح خواهد شد، بازدید کردند که امکانات بسیار کم‌نظیری در سطح جهانی دارد و در زمان(فروردین ۹۷) حضور تیم ملی ایران در قطر، این امکانات جدید در اختیار تیم ملی ایران قرار خواهد گرفت؛ امکانات فوق‌العاده‌ای نظیر بخش ریکاوری، فیزیوتراپی، استخرهایی برای رفع یا جلوگیری از آسیب دیدگی و …).

* توافق‌نامه بین مهدی تاج و شیخ حمد آل ثانی، روسای فدراسیون فوتبال ایران و قطر به بهترین شکل امضاء شد و امیدوار هستیم به بهترین شکل به مرحله عمل در بیاید.

* مسعودی، کارشناس و عضو رسمی فیفا در پایان، برداشت خود را از دیدار تاج و شیخ حمد آل ثانی را اینطور عنوان کرد:
«با این تفاهم‌نامه، جزیره کیش هم از یک بعد دیگر می‌تواند محل توریستی برای تماشاگران جام جهانی ۲۰۲۲ باشد و مطمئنا مقامات فدراسیون فوتبال و جام جهانی قطر از این جزیره بازدید می‌کنند؛ ضمنا به نظر می‌رسد امکانات پرواز از دوحه به کیش هم فراهم شود تا تماشاگران بتوانند در آنجا حضور پیدا کنند.»

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=8456
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.