• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

پیامبر اسلام محور وحدت جامعه اسلامی است/ مسلمانان به مقدسات یکدیگر احترام بگذارند

  • کد خبر : 8223
  • 11 آذر 1396 - 13:07
پیامبر اسلام محور وحدت جامعه اسلامی است/ مسلمانان به مقدسات یکدیگر احترام بگذارند

امام جمعه کیش با تاکید بر اینکه پیامبراسلام محور وحدت جامعه اسلامی است گفت: مسلمانان باید به مقدسات یکدیگر احترام بگذارند زیرا توهین به مقدسات یکدیگر خلاف وحدت اسلامی و بازی در میدان دشمن است.

به گزارش کیشوند نیوز از ستاد اقامه نماز کیش، حجت الاسلام حسن علیدادی امام جمعه کیش در خطبه های این هفته نماز جمعه با توصیه به رعایت تقوی الهی در تمام شئون زندگی با بیان تبریک ولادت نبی اکرم محمد مصطفی(ص) بر اهمیت وحدت در جامعه اسلامی تاکید و اظهار کرد:  نبی مکرم اسلام اشرف انبیاء و سفرای الهی و سرمایه ارزشمندی برای مسلمان هاست که حول محور این وجود مبارک تمام فرقه های مسلمانان هفته وحدت را جشن می گیرند.
وی با بیان اینکه عوامل وحدت در میان مسلمانان بسیار است افزود: مسلمانان برای شناخت بیشتر عوامل وحدت باید به آیات نورانی قرآن که راه نجات بشریت است بیشتر توجه کرده و تعصبات قومی و مذهبی را کنار بگذارند.
امام جمعه کیش با تاکید بر اینکه مسلمانان باید دشمن شناس قوی بوده و توطئه های شوم دشمن را بشناسند تصریح کرد: دشمنان همواره به دنبال ایجاد تنش در جامعه اسلامی  و توطئه برای مسلمانان هستند همانگونه که پس از شکست و نابودی داعش به دنبال ایجاد تفرقه درعراق با تجزیه و جنگ داخلی در لبنان بودند.
وی ادامه داد: آن ها نه به تسنن و نه به تشیع اهمیت نمی دهند و با کل اسلام دشمنی دارند.
خطیب جمعه کیش با تاکید بر اینکه مسلمانان باید به مقدسات یکدیگر احترام بگذارند و به یکدیگر اهانت نکنند افزود: توهین به مقدسات یکدیگری خلاف وحدت اسلامی  و بازی در میدان دشمن است.
وی تاکید کرد: مسلمانان باید به به نظرات علمی و آرای فکری هم آگاه باشند و در خصوص نظرات یکدیگر مطالعه کنند.
حجت الاسلام علیدادی با تبریک ولادت امام جعفر صادق(ع) رئیس مکتب تشیع افزود: از نظر این امام همام امور بر سه دسته است که یا حق بودن آن روشن است که انسان باید از آن تبعیت کند یا باطل بودن آن واضح است که باید در مقابل آن ایستاد و با آن مقابله کرد و یا تشخیص حق و باطل بودن آن سخت است که باید این امر را به خدا واگذار کرد.
وی همچنین با تبریک روز دانشجو به دانشجویان، اساتید دانشگاه و دانشگاهیان تاکید کرد: دانشجویان باید به چند امر از جمله لزوم جهاد علمی در کشور توجه داشته باشند زیرا این امر تنها به دست آن ها مقدور است.
امام جمعه کیش  با بیان اینکه امروز سطح علمی جوانان در کشور به ویژه در تحصیلات تکمیلی بالاست ادامه داد: امروز بسترهای علمی برای اینکه جامعه علمی در کشور رقم خورده و در دنیا حرف برای گفتن داشته باشد فراهم است.
وی با تاکید بر اینکه دانشجویان باید بصیرت کامل در دشمن شناسی داشته باشند تصریح کرد: دانشجویان باید مراقب دشمن و فتنه های شوم آنان باشند.
خطیب جمعه کیش تاکید کرد: مسئولان باید به نیروهای جوان کشور توجه داشته باشند و هر چه می توانند بسترهای لازم برای سرکار آمدن آن ها را فرهم کنند.
وی افزود: جوانان انسان هایی با انگیزه بالا، پاک و پر انرژی هستند به ویژه جوان های دانشمند و عالم که پر از ارنرژی و دانش لازم برای توسعه کشور هستند.
علیدادی در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، این قانون را مترقی ترین قانون اساسی جهان برشمرد و افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برگرفته از تجارب موفق بشری و مطابق با قوانین شرع مقدس اسلام است لذا قانونی پیشرو و مترقی است.
وی با  تسلیت شهادت آیت الله مدرس و به همین مناسبت روز مجلس شهادت، میرزا کوچک جنگلی از مبارزان خطبه سر سبز شمال را تسلیت گفت و افزود:  این افراد انسان هایی شریف بودند که برای مبارزه با ظلم و ستم در سخت ترین شرایط، از حق دفاع کرده و شربت شهادت نوشیدند.
امام جمعه کیش همچنین برنامه تربیتی پیامبر اسلام را در ۴ محور عمده برشمرد و افزود: برای تعلیم و تربیت نیاز به برنامه جامع و کامل و بسترهای لازم برای تربیت است که موعظه ، نسخه شفا بخش که بیماری های روحی انسان را از میان برمی دارد، هدایت و رحمت واسعه الهی از محورهای اصلی برنامه تربیتی اسلام و پیامبر گرامی اسلام شمرده شده است.
نماز جمعه این هفته کیش به امامت حجت الاسلام علیدادی و با حضور مردم مومن جزیره کیش در مصلا برگزار شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=8223
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.