• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

رعایت بهداشت فردی مهمترین عامل برای جلوگیری از آنفلوانزا

  • کد خبر : 7941
  • 24 آبان 1396 - 18:35

یک دوره کلاس آموزشی پیشگیری از آنفلوانزا ویژه پزشکان و کارشناسان، مراقبان سلامت، سفیران و رابطان سلامت ادارات و پرسنل مرکز توسعه سلامت کیش، در سالن شهید همت مرکز سلامت جامعه بوعلی برگزار شد.

به گزارش کیشوند نیوز، دکتر ستاریان در خصوص تعریف این بیماری گفت: آنفلوانزا یک بیماری ویروسی شدید و منتقل شونده عفونی است که همیشه در انتهای تابستان و اوایل پاییز با آن مواجه میشویم که تنها راه مبارزه با آن انجام واکسیناسیون و رعایت بهداشت اولیه است.
وی توضیح داد: راه های سرایت این بیماری، بیشتر از طریق ذرات درشت تنفسی که از طریق عطسه و سرفه و …. تا فاصله ۶ فوت، پرتاب میشوند و از فاصله نزدیک، انتقال می یابند.
 تماس با سطوح آلوده نیز امکان پذیر می باشد .
بیماران مبتلا به بیماری جدید احتمالا از یک روز قبل از شروع علائم و نشانه های بیماری تا زمان قطع تب برای اطرافیان خود عفونت زا میباشند. البته تا ۷ روز بعد از شروع علائم را دوران سرایت در نظر میگیرند.
دکتر ستاریان در خصوص علائم اولیه آنفلوانزا گفت: تب بالای ۳۸درجه، سرفه و گلودرد و آبریزش بینی، خواب آلودگی و گیجی و سابقه تماس با فردی که بیماری قطعی داشته مواردی از علایم بیماری آنلوانزا است.
وی تصریح کرد: بچه های زیر ۵سال، افراد بالای ۶۵ سال، خانم های باردار، افراد دارای بیماری ایدز، دیابت، افراد دارای بیماری ریوی، نارسایی کبد و کلیه و مریض های بد حال جزو افراد در معرض ابتلای سریعتر هستند.
این پزشک تأکید کرد: برای جلوگیری از انتشار بیماری، به موارد مهمی از جمله: جلوگیری از روبوسی، جلوگیری در آغوش گرفتن و تماس نزدیک، عدم لمس چشم، بینی و دهان با دست های آلوده، پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه و عطسه کردن، استفاده از دستمال برای پاک نمودن ترشحات بینی و جلوگیری از انتشار قطرات تنفسی در هوا و سپس دفع بهداشتی آن ها در سطل زباله درب دار، پرهیز از تماس نزدیک با سایرین، استراحت کافی و خوردن مایعات فراوان و غذاهای مقوی توجه داشته باشید.
وی ضمن بیان تاریخچه بیماری آنفلوانزا و پاندمی های گذشته این بیماری در جهان خلاصه ای از وضعیت فعلی بیماری در دنیا بیان نمود سپس به توضیح علائم بیماری آنفلوانزا، افراد در معرض خطر بیشتر و راههای پیشگیری، این بیماری پرداخت و در پایان به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داده شد.
لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=7941
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.