• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

ایجاد تقویم گردشگری از ملزومات توسعه صنعت گردشگری است/فرهنگ بومی وسنتی سهم مغفول در گردشگری کیش

  • کد خبر : 7874
  • 08 آبان 1396 - 23:20
ایجاد تقویم گردشگری از ملزومات توسعه صنعت گردشگری است/فرهنگ بومی وسنتی سهم مغفول در گردشگری کیش

بدریه بحرینی با تاکید بر اینکه فرهنگ سنتی و بومی کیش بخش مغفول گردشگری در کیش است گفت: توسعه صنعت گردشگری نیازمند تقویم گردشگری است تا با توجه به فصول مختلف و نیازسنجی های انجام شده بستر حضور گردشگران خارجی را در کیش فراهم کرد.

بدریه بحرینی شورای شهر کیشبه گزارش کیشوند نیوز از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها، صنعت گردشگری از صنایع سودآور جهان امروز است که بسیاری از کشورها با استفاده از جاذبه های طبیعی و جاذبه های در تلاش برای کسب سهمی فراتر از دیگران در این حوزه هستند

منطقه آزاد کیش در میان دیگر مناطق آزاد با توجه به شرایط ویژه با ماموریت توسعه و رونق گردشگری و تجارت در جنوبی ترین بخش کشور انتخاب شد تا علاوه بر رشد و توسعه این منطقه تاثیری بر فعالیت های اقتصادی و گردشگری کشور داشته باشد، اما در موفقیت این ماموریت سخن ها فراوان است.

فرهنگ بومی و سنتی بخش مغفول گردشگری کیش

بدریه بحرینی نائب رئیس شورای شهر کیش با بیان اینکه بخش بومی نشین کیش می تواند در رونق و توسعه گردشگری جزیره نقشی فراتر از آنچه اکنون شاهد هستیم داشته باشد اظهار داشت: آنچه امروز در جزیره کیش مغفول مانده فرهنگ و سنت بومی منطقه است که می تواند در اشتغالزایی و رونق گردشگری موثرواقع شود.

وی با بیان اینکه با احیاء  فرهنگ سنتی و بومی جزیره کیش می توان علاوه بر رونق بخش گردشگری، فرصت های شغلی فراوانی ایجاد کرد افزود: ظرفیت های فراوانی چون پوشش، غذا، صنایع دستی و آثار سنتی و بومی از مواردی است که اگر مورد توجه قرار گیرد نه تنها گردشگران را بیش از پیش جذب می کند بلکه اشتغالزایی در این منطقه را افزایش می دهد.

وی با تاکید بر اینکه در بخش بومی نشین جزیره کیش می توان با ایجاد شبکه های گردشگری مانند رستوران های غذای بومی با انواع غذاهای محلی دریایی، اقامتگاه های سنتی با زیباترین تزئینات ونمایش آثار و تاریخ گذشته بومیان جزیره کیش ساعت های دلپذیر و خاطره انگیزی برای گردشگران ایجاد کرد افزود: متاسفانه رشد و توسعه در جزیره کیش متوازن حرکت نکرده و امروز می بینیم که بخش های مختلف مرکز شهر توسعه یافته و بخش سنتی و قدیمی جزیره از گوی توسعه عقب مانده است.

وی افزود: گردشگری امروزه به انواع مختلف گردشگری تفریحی، ماجراجویانه، آموزشی، سلامت، تاریخی، تجاری، ورزشی و شکل های مختلف دیگر تقسیم می شود که باید با نیازسنجی هر بخش زیرساخت های لازم برای حضور هر یک را در نظر گرفته و به وجود آورد.

این کارشناس گردشگری با اشاره به تقویم گردشگری تاکید کرد: علاوه بر این باید با ایجاد یک تقویم گردشگری با استفاده از زمان های مختلف مانند فصل گرما و فصل معتدل که در کیش وجود دارد شرایط را برای حضور گردشگران فراهم کنیم.

وی افزود: توسعه گردشگری نیازمند تعریف اهداف و ایجاد ضروریات هدف است که نیاز به یک همت جمعی، اقبال عمومی و انسجام بخش های مختلف دولتی و غیر دولتی دارد اگر چه نقش مردم در این میان همچون تمامی دوره های مختلف بی تردید پر رنگ و تاثیر گذار است.

بحرینی بر اهمیت تبلیغات و اطلاع رسانی به عنوان پایه اساسی معرفی جزیره کیش در داخل و خارج کشور تاکید و عنوان کرد: اگر چه، بهترین تبلیغات ارائه محصولات و خدمات با کیفیت و قیمت مناسب است که می تواند گامی بلند و موثر در جذب گردشگر باشد.

وی با تصریح بر اینکه در طی سال های اخیر افت کیفیت و افزایش قیمت به عنوان یک آفت و عامل کاهش گردشگران مطرح بوده است افزود: در گذشته های نه چندان دور مردم برای تهیه برترین اجناس برند و با کیفیت راهی جزیره کیش می شدند و در کنار تفریح از جاذبه های بکر و دریای بی نظیر جزیره کیش سبد خرید خود را مملو از اجناس با کیفیت کرده و راهی شهر و دیار خود می شدند در حالیکه در سال های اخیر به شدت شاهد افت کیفیت و افزایش بی رویه قیمت اجناس و خدمات در کیش هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در رونق گردشگری ارائه خدمات اقامتی، پذیرایی و هزینه سفر هوایی بی تاثیر نیست اظهار کرد: یکی از سیاست های تاسیس شرکت هواپیمایی کیش ایر، هدایت گردشگران از شهرهای مختلف به جزیره کیش است اما به مرور این هدف کمرنگ شد و با توسعه ناوگان هوایی مسیرهای پروازی متعدد در این شرکت بر این هدف تاثیر گذار بود به ویژه در بازه زمانی تغییر مدیریت در سال جاری افزایش قیمت های پروازی مسیر کیش از مشکلاتی بود که کاهش گردشگر به جزیره را در پی داشت.

این کارشناس ادامه داد: با توجه به نگاه ویژه دکتر انصاری لاری به توسعه گردشگری و افزایش گردشگران در جزیره مرجانی کیش در روزهای اخیر شاهد رویکرد کیش ایر به افزایش خدمات و کاهش قیمت ها هستیم که امید است رونق جزیره کیش را در پی داشته باشد.

انسجام فکری و تعامل در دوره پنجم شورای شهر کیش

بدریه بحرینی نایب رئیس شورای شهرکیش و نماینده شورا در شهرستان بندرلنگه در خصوص فعالیت های شورای شهر در دوره پیشین و این دوره افزود: با توجه به موانع قانونی که در مسیر فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا در مناطق آزاد وجود دارد و عدم انسجام دیدگاه در میان اعضای دوره گذشته فعالیت های شورا کمرنگ بود اما با توجه به انسجام فکری و دیدگاه تعامل گرای همه اعضای شورای شهر این دوره که با حضور در میان مردم و دیدار با تمامی مسئولان مجموعه های دولتی و غیر دولتی در راستای آشنایی و تعامل در حل مشکلات شورا تلاش می کند تا گام های مثبتی در حل مشکلات مردمی بردارد.

 

وی با بیان اینکه شورای شهر کیش به عنوان پل ارتباطی میان مردم و مسئولان است و در حد وظایف قانونی خود نه گامی بیش ، تلاش دارد تا مشکلات مردمی را رصد کرده و با همراهی دیگر نهادها وارگان های دولتی و غیر دولتی به عنوان بازوی مشورتی سازمان منطقه آزاد کیش انتقال دهنده مشکلات مردم باشد تاکید کرد: با توجه به دیدگاه مثبت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در استفاده از مشاوره های متفکران، فرهیختگان و فعالان اقتصادی و کارشناسان شورای شهر کیش نیز در کنار سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان یکی از بازوهای مشورتی انجام وظیفه کرده و همراه و همگام با دیگر نهادها در تعاملی سازنده فعالیت کرده و به رفع مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه کمک می کند.

 

وی با اشاره به وجود زیرساخت های گردشگری مناسب عنوان کرد: بنابرآنچه دکتر انصاری لاری در مراسم معارفه عنوان کرد؛ رشد مطلوب است اما کافی نیست و برای دستیابی به رونق و توسعه نیازمند تحول در بخش های مختلف هستیم.

 

به گفته بحرینی تحول زمانی رخ خواهد داد که از زیرساخت ها به خوبی استفاده کرده و برندهای معتبر جهانی در کیش گردهم آیند تا گردشگران خرید با کیفیت را در کیش تجربه کنند.

 

وی ادامه داد: تحول در ارائه خدمات اقامتی، پرواز، پذیرایی و خدمات مختلف می تواند کیش را به عنوان اولین مقصد سفر در کشور مطرح کند به ویژه زمانی که به نیازهای گردشگران خارجی توجه کرده و بتوانیم زیرساخت های موجود را هم سطح با استاندارهای جهانی افزایش داده و گردشگران خارجی به ویژه گردشگری حلال را جذب کنیم توانسته ایم گام های بلندی در اقتصاد مقاومتی برداریم و شاهد رونق اقتصادی در این خاکپاره مرجانی ایران اسلامی باشیم

 

به گزارش کیش پرس، عضو شورای شهر کیش با تاکید بر دیدگاه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش که به بهره گیری از نظرات و توانمندی های فعالان اقتصادی و متخصصان این حوزه در کیش خاطرنشان کرد: استفاده از یک اتاق فکر در پردازش نظرات و ایده آل ها ضروری به نظر می رسد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=7874
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.