• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد / انصاری لاری: امروز جزیره کیش آماده ایجاد یک تحول است

  • کد خبر : 7405
  • 22 مهر 1396 - 18:08
مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد / انصاری لاری: امروز جزیره کیش آماده ایجاد یک تحول است

مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با حضور انصاری لاری مدیرعامل جدید و مونسان مدیرعامل پیشین و جمعی از مسئولین کشوری و جزیره کیش برگزار شد.

به گزارش کیشوند نیوز، مراسمی که عنوان می‌شد مراسم معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش است اما بیشتر به مراسم تشریح عملکرد و تکریم از مونسان مدیرعامل پیشین سازمان منطقه آزاد کیش شباهت داشت، از ساعت ۱۶:۳۰ عصر امروز شنبه ۲۱ مهر ۹۶ در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

این مراسم با حضور اقشار مختلف کیشوندان و تقریباً تمامی مسئولان جزیره کیش اعم از امام جمعه، رئیس نیروی انتظامی، مدیرعامل آب و برق، رئیس بیمارستان، رئیس جامعه بازاریان و هتل‌داران، فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج کیش، رئیس مرکز توسعه سلامت کیش، روئسای مراکز علمی و دانشگاهی کیش و… و برخی مسئولان کشوری از جمله همتی استاندار هرمزگان، مرتضی بانک دبیر مناطق آزاد کشور، نمایندگان مجلس و نمایندگانی از وزارت امور خارجه به همراه برخی سفرا و یک هیئت عالی رتبه از کشور عمان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم ابتدا دکتر علی جیرفتی معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش به تشریح عملکرد چهارساله مدیریت مونسان در منطقه آزاد کیش پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی: رونق اقتصادی باعث روان شدن حرکت ماشین توسعه کیش می شود

بعد از جیرفتی حجت الاسلام علیدادی امام جمعه محترم جزیره کیش سخنرانی کردند. وی در ابتدا از تمامی دولت ها و مدیران عاملی که در طول چندین سال حضور در کیش، خدمت کردند تشکر کرد و گفت: برنامه ۲۰ ساله توسعه از سال ۸۴ آغاز شد و اکنون سه پنجم آنرا سپری کرده ایم. باید ببینیم که آیا با گذشت این حدود ۱۲ سال ، به لحاظ قدرت، دقت، و سرعت، ماشین توسعه کیش توانسته که سه پنجم ماموریت خود را انجام دهد؟

ماشین توسعه کیش ممکن است در بعضی سالها از مسیر خود خارج شده باشد(که حتما شده است) که این کار را برای ۸ سال آینده سخت و سخت تر می کند.

نکته بعد اینکه این ماشین چرخهایش نیاز به روان شدن دارد و این وظیفه را رونق اقتصادی در جزیره انجام می دهد. برای ایجاد رونق هم دو بخش عمده باید مهیا باشد: توجه جدی به توسعه زیرساخت ها یکی از این بخش هاست و باید هزینه اقامت و مراکز تفریحی و گردشگری در جزیره کیش پایین بیاید.

بخش دوم مسکن است. وقتی بحث اعداد و ارقام می شود، با توجه به جمعیت ساکن و متراژ مسکن، اعداد و ارقامی را به ما می دهد که بسیار خوشحال کننده است، اما در واقع اینچنین نیست و مفهوم آن این نیست که همه کسانی  در جزیره زندگی می کنند از مسکن مناسبی برخوردار هستند.

وی در ادامه نیز از زحمات مهندس مونسان تقدیر و تشکر کرد و داشتن تعامل، توجه جذی به زیرساخت ها را از عوامل موفقیت ایشان عنوان کرد .

وی همچنین انصاری لاری را شخصیتی اندیشمند، عالم، خوش فهم، اهل تعامل و انسانی شریف یاد کرد و گفت امیدوارم معیارهایی که جزیره کیش به شدت به آنها نیاز دارد ازجمله محبت، وحدت، اندیشه ها و اعمال شایسته را سرلوحه خود قرار دهند.

**********

بعد از سخنرانی حجت الاسلام علیدادی، تیزر تبلیغاتی ای پخش شد که به صورت مستند وار عملکرد چهارساله مهندس مونسان را در سمت مدیرعاملی سازمان منطقه آزاد کیش به نمایش درآورد. استفاده از بازیگر صداوسیمای کیش به عنوان گردشگر و مصاحبه شونده در این مستند تبلیغاتی نیز در نوع خود جالب توجه بود.

***********

در ادامه مراسم نیز رحمان سادات نجفی به نمایندگی از بخش خصوصی به سخنرانی پرداخت که از عدم اجرای صحیح قوانین در مناطق ازاد ابراز نارضایتی داشت.

******

دکتر همتی استاندار هرمزگان نیز دیگر سخنران این مراسم بود. وی با عرض خیر مقدم به حضار و مسئولان کشوری برای ورود به استان هرمزگان، پیشنهاد تشکیل شورایی برای همکاری و استفاده از تجربیات بین مناطق ازاد را ارائه کرد.

*******

مرتض بانک دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، اقتصادی و صنعتی در مراسم معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز دقایقی را به سخنرانی پرداخت و گفت: در مسیر فعالیت های اقتصادی کشور مناطق آزاد الگویی برای توسعه هستند.
*******
مونسان، مدیرعامل پیشین سازمان منطقه ازاد کیش و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور نیز در این مراسم سخنرانی کوتاهی کرد و اشاره ای به برخی خدمات انجام شده در طول مدیریت خود داشت که بعد از آن توسط برخی ارکانها، شرکت ها و ادارات جزیره کیش مورد تقدیر قرار گرفت
********

انصاری لاری: امروز جزیره کیش آماده ایجاد یک تحول است

در انتهای مراسم حکم مسئولیت و مدیرعاملی انصاری لاری از طرف مرتضی بانک به وی اهدا شد و بعد از آن دکتر انصاری با تشویق حضار به سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدای سخنرانی خود از رئیس جمهوری و هیئت دولت که فرصتی دوباره برای حضور و خدمت در دولت را در اختیار او گذاشته بودند تشکر کرد. انصاری لاری سپس از زحمات و تلاش های مونسان تشکر کرد و گفت: این باعث دلگرمی ما است که ایشان همچنان پشتیبان جزیره زیبای کیش در مسیر توسعه خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه در رابطه با جزیره کیش حرف‌ها و صحبت‌های فراوانی می توان زد و شنید عنوان کرد که با توجه به خستگی حضار به چند نکته کوتاه بسنده می کنم یکی اینکه با توجه به خدمات مطلوبی که در طول مدیریت مهندس مونسان در جزیره کیش انجام شده، امروز جزیره کیش آماده ایجاد یک تحول است. خدمت تمامی حضار عرض می‌کنم که ما نباید به رشد قانع باشیم. بین منحنی رشد و منحنی تحول تفاوت وجود دارد.
وی ادامه داد: امروز با توجه به اینکه بسیاری از زیرساخت‌ها آماده است ما باید به سمت یک تحول گرایی و نوگرایی حرکت کنیم. امروز وقتی که فرودگاهی اماده بهره برداری هست، و حتی زمانی که مورد بهره برداری هم قرار بگیرد، اگر در همین حد باقی بماند، این طرح در نمودار رشد بررسی می شود، اما اگر با اتکای به این فرودگاه بتوانیم کیش را به یک هاب منطقه ای بکنیم، این یعنی اغاز یک تحول. اینکه در جزیره کیش روز به روز تعداد بانک‌ها وصرافی ها بیشتر بشود، این می‌شود رشد. ولی اگر بتوان با استفاده از این بانک‌ها و صرافی‌ها کیش را به یک مرکز پولی مالی منطقه‌ای بکنیم و بجای اینکه هر روز منتظر باشیم که قیمت ارز از کشور همسایه به ما تحمیل بشود، این قدرت پولی ما بتواند بر نرخ ارز کنترل داشته باشد، این یعنی آغاز یک تحول. اگر مراکز تجاری بسیاری داشته باشیم نیز امر بسیار خوبی است. اما اگر این مراکز تجاری بتوانند روز به روز با رونق بیشتر فعالیت کنند و نمایندگی برندهای جهانی را در این مراکز تجاری مستقر بکنیم، این می شود آغاز یک تحول. جهتگیری همه ما باید به سمت تحول‌گرایی باشد.

وی در ادامه یادآور شد که: البته تحول نیز شرایط خود را دارد و مولفه اول آن تلاش مضاعف و مجاهدت است. مولفه دیگر تحول گرایی مثبت، تکیه بر عقل سلیم و کارشناسی دقیق است. اگر این مجاهدت و این عقلانیت با هم تلفیق بشود، ما به مرتبه‌ای وارد می‌شویم که آن خلاقیت و نوآوری است. در واقع با پیشبرد این دو مولفه ما می توانیم به شهر خلاق برسیم و کیش را به شهر خلاق تبدیل کنیم.

دکتر انصاری لاری تاکید کرد: از این پس در جزیره کیش به عنوان شهر خلاق همه شهروندان به سهم خود در جهت ارتقاء سطح کیفی فعالیتها و خدمات می کوشند و انفعال و سکون جایی ندارد.

 مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: فعالیت های تحول گرا، ماندگار، اثر بخش و برکت افزا هستند و مهمترین گام در تحول و نو آوری،  برنامه ریزی اصولی، تلاش هدفمند و آینده نگری مبتنی بر عقل و درایت است.

وی با بیان اینکه جزیره کیش اگرچه از نظر وسعت جغرافیایی محدود است اما به لحاظ موقعیت خاص خود می تواند در سطح ملی و بین المللی تاثیر گذار باشد تصریح کرد: کیش با خط مشی جذب حداکثری و دفع حداقلی تلاش میکند ورای تفاوت ها و با تکیه بر توانایی های موجود منطقه ای در کنار رعایت کامل اخلاق و انسانیت، میزبانی مطلوب برای گردشگران داخلی و خارجی باشد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=7405
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.