• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

ایران به روح توافق هسته‌ای پایبند نبوده است/ این آرامش قبل از طوفان است

  • کد خبر : 7234
  • 14 مهر 1396 - 10:14
ایران به روح توافق هسته‌ای پایبند نبوده است/ این آرامش قبل از طوفان است

رئیس‌جمهور آمریکا در نشست با فرماندهان ارتش کشورش گفته که ایران به روح برجام پایبند نبوده و به زودی خبرهایی از قول وی در خصوص ایران شنیده خواهد شد.

ترامپبه گزارش کیشوند نیوز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا امروز در نشست با فرماندهان ارشد نظامی کشورش، نحوه تقابل با فعالیت‌های منطقه‌ای ایران و برجام را به بحث و بررسی گذاشت.

در نشست امشب کاخ سفید، علاوه بر ژنرال «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا، برخی دیگر از فرماندهان ارشد ارتش این کشور هم حضور داشتند.

ترامپ پیش از شروع نشست، در برابر خبرنگاران، ضمن تکرار ادعاهای پیشین در خصوص جمهوری اسلامی ایران گفت:«نباید اجازه دهیم که ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند؛ ایران علاوه بر حمایت از تروریسم، خشونت، خونریزی و هرج و مرج را در خاورمیانه گسترش می‌دهد.»

وی در ادامه به عزم خود برای بر هم زدن توافق هسته‌ای پرداخت و در تلاش برای ارائه دلیل برای این اقدام احتمالی گفت: «به همین خاطر است که تهاجمات مستمر ایران و جاه‌طلبی‌های هسته‌ای این رژیم، باید متوقف شود؛ آنها به روح توافق هسته‌ای پایبند نبوده‌اند و ما در این نشست (در خصوص نحوه مقابله با ایران) بحث خواهیم کرد.»

ترامپ در پاسخ به سوالات متعدد خبرنگاران در خصوص فرجام برجام گفت: «به زودی خبرهایی درباره ایران خواهید شنید.»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به شدت منتقد توافق هسته‌ای با ایران است و از این توافق که در سال ۲۰۱۵ در زمان دولت سابق آمریکا به دست آمد با عباراتی چون «مایه شرمساری» و «بدترین توافق تاریخ» یاد کرده است.

گفته می‌شود که ترامپ قصد دارد پنج‌شنبه آینده با خودداری از صدور تائیدیه دوره‌ای پایبندی ایران به توافق هسته‌ای، پرونده برجام را به کنگره بفرستد تا نمایندگان در مورد آن تصمیم‌گیری کند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پس از دیدار با فرماندهان ارشد کشورش، در سخنانی مبهم از «آرامش قبل از طوفان» سخن گفت.

ترامپ پس از اتمام این دیدار، همراه با برخی حضار در نشست، برای گرفتن عکس یادگاری در برابر عکاسان و خبرنگاران ایستاد و سخنانی مبهم در خصوص «آرامش قبل از طوفان» بر زبان آورد.

ترامپ از خبرنگاران پرسید: «می‌دانید این جمع نماینده چه چیزی است؟ نمی‌دانم. آرامش قبل از طوفان.»

خبرنگاران پرسیدند: «چه طوفانی آقای رئیس‌جمهور. برای ایران؟ برای داعش؟ برای چه چیزی؟»

ترامپ با لبخند پاسخ داد: «ما نظامیان بزرگ دنیا را در این سالن داریم. به شما خواهم گفت.» / خبرگزاری فارس

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=7234
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.