• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

همه با هم برای سلامت قلب; غربالگری رایگان و مشاوره بیماری های قلبی و عروقی

  • کد خبر : 7022
  • 04 مهر 1396 - 13:00
همه با هم برای سلامت قلب; غربالگری رایگان و مشاوره بیماری های قلبی و عروقی

به همت مرکز توسعه سلامت کیش و به مناسبت روز ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۷ مصادف با ۷ مهر روز جهانی قلب و با شعار همه با هم برای سلامت قلب، غربالگری رایگان و مشاوره بیماری های قلبی و عروقی توسط این مرکز صورت می گیرد.

بیماریهای قلبی و عروقی یکی از علل عمده مرگ و میر در سطح جهان بوده و به عنوان اولین عامل مرگ ،یک سوم کل مرگ و میرها در جهان را به خود اختصاص می دهند . این بیماری علاوه بر مرگ و میر بالا ،عوارض قابل توجهی را نیز به جا می گذارند و از علل ناتوانی هستند.

۳۲ میلیون نفری که هر ساله در جهان دچار حملات و شوک های قلبی می شوند،دارای یک یا چند عامل خطر زمینه ساز شامل فشارخون بالا ، دیابت ، مصرف دخانیات ، تغذیه نامناسب (مصرف زیاد چربی و نمک و مصرف کم میوه و سبزی )، چربی خون بالا و کم تحرکی هستند.

امروزه علی رغم بهبود فناوری تشخیصی و درمانی و همپنین خدمات درمانی در کشور ،مرگ های ناشی از بیماری های قلبی و عروقی در کشور اولین عامل مرگ و میر را تشکیل می دهد.

سازمان جهانی بهداشت تخمین زده است که اگر روند کنونی ادامه یابد و اقدامی جهت بهبود سلامت قلبی عروقی صورت نگیرد ،تا سال ۲۰۲۰ در سراسر جهان ۲۵ درصد از سال های سلامت زندگی به دلیل بیماری های قلبی و عروقی از دست خواهد رفت.

ریسک فاکتورهای ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی:

– مصرف دخانیات

– اضافه وزن و چاقی

– ابتلا به فشارخون بالا

-ابتلا به دیابت

-اختلال چربی خون

-فشارهای روانی و عصبی

-تحرک بدنی ناکافی

-سابقه خانوادگی بیماری قلبی زودرس

-سن بالا

-مصرف غذا های نامناسب سلامت قلب (مصرف نمک و چربی زیاد ، فست فود ها ،مصرف کم میوه و سبزی )

تحقیقات نشان داده است که LDL کلسترول بالا مهمترین نقش را در ایجاد بیماریهای عروق کرونر قلب را ایفا می کند.

بیشتر عوامل ایجاد کننده بیماری های قلب و عروق، ریشه در الگوی نامناسب زندگی دارند به طوری که با اصلاح شیوه های زندگی و تغییر رفتارهای پرخطر می توان از شیوع این بیماری به میزان ۸۰ درصد کاست.

ارزیابی و کنترل مناسب عوامل خطر ساز بیماری قلبی عروقی برای پیشگیری از سکته های مغزی و حمله های قلبی و عروقی و بهبود ارتقای سطح سلامت افرادی که بیشتر در معرض خطر حوادث قلبی و عروقی هستند ،بسیار مهم است.

به همین دلیل همه افراد باید اطلاعات و آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهند تا بتوانند از بروز بیماری های قلبی وعروقی در زندگی خود پیشگیری کنند.

بخش شناسایی افراد در معرض خطر و بیماران و مراقبت های بهداشتی در برنامه طرح تحول نظام سلامت ادغام شده است لذا به کلیه کیشوندان عزیز بالای ۳۰ سال توصیه می شود جهت غربالگری رایگان و مشاوره در ارتباط با بیماریهای قلبی و عروقی همه روزه در ساعات اداری با توجه به منطقه جغرافیایی محل سکونت خود به پایگاه بهداشتی صدف واقع در ساختمان دیپلمات طبقه دوم واحد ۲۰۴ و یا پایگاه بهداشتی سحر واقع درکمپ سحر  و یا مرکز جامع سلامت بوعلی واقع در  بلوار خاتم الانبیا خیابان اقبال مرکز خدمات جامع سلامت بوعلی  مراجعه نمایند و یا با شماره های  ۰۷۶۴۴۴۳۲۴۲۴  تماس حاصل فرمایند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=7022
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.