• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

اجرای طرح «دریابست» در آب های هرمزگان از امروز آغاز شد

  • کد خبر : 6965
  • 01 مهر 1396 - 13:48
اجرای طرح «دریابست» در آب های هرمزگان از امروز آغاز شد

این طرح قبل از شروع صید میگو از تاریخ یکم مهرماه ۹۶ به مدت ۱۰ روز در تمامی صیدگاه های استان در انواع فعالیت های صیادی به مرحله اجرا در می آید.

به گزارش کیشوند نیوز، مدیر کل شیلات استان هرمزگان گفت: طرح «دریابست» در آبهای استان به منظور حفظ و پایداری ذخیره صید آبزیان و کاهش فشار صید غیر مجاز و بی رویه از یکم تا دهم مهرماه امسال اجرا می شود.«اصطلاح دریابست در واقع به حالت تعلیق در آوردن فعالیت ماهیگیری و صیادی در زمان و مکان خاص جهت حفظ و پایداری ذخیره و کاهش فشار صید بی رویه بر ذخیره آبزیان است.»

سید پرویز محبی در نشست بررسی چگونگی اجرای طرح دریابست در آبهای استان افزود: این طرح قبل از شروع صید میگو از تاریخ یکم مهرماه ۹۶ به مدت ۱۰ روز در تمامی صیدگاه های استان در انواع فعالیت های صیادی به مرحله اجرا در می آید.

وی بیان داشت: در راستای اجرای این طرح، بررسی ها و پژوهش های لازم از سوی کارشناسان پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان و اداره کل شیلات هرمزگان صورت پذیرفته است.

مدیر کل شیلات استان هرمزگان اظهار کرد: اجرای طرح دریابست در آبهای هرمزگان می تواند فرصتی برای مدیریت مسئولانه و دستیابی به صید پایدار و حفظ ذخیره آبزیان باشد.

محبی گفت: در حال حاضر پدیده صید غیر مجاز بخش عظیمی از ذخایر آبزیان را تهدید می کند که امیدواریم با اجرای طرح دریابست بتوانیم گامی در راستای حفظ ذخایر که مهم ترین منبع درآمد ساحل نشینان است، داشته باشیم.

وی در پایان از شورای تامین و ارگان های دریایی و دریابانی استان خواستار همکاری لازم در اجرای طرح دریابست در حوزه آبی با شیلات هرمزگان داشته باشند.

طبق آمار شیلات هرمزگان، در حال حاضر بیش از پنج هزار فروند شناور غیر مجاز در نوار ساحلی استان صید می ‌کنند و این در حالی که تعداد قایق ‌های صیادی مجاز در این استان ۴ هزار و ۳۰۰ فروند است.

اکنون ۴۵ نیروی یگان حفاظت از منابع آبزیان در نوار ساحلی استان هرمزگان فعالیت می ‌کنند که برای رسیدن به استاندارد‌ها باید این تعداد سه برابر شود.

در هرمزگان ۲۸ هزار و ۳۰۰ صیاد با استفاده از چهار هزار و ۳۰۰ فروند شناور صیادی و با پشتیبانی ۲۲ بندر صیادی در بیش از یکهزار و ۴۰۰ کیلومتر نوار ساحلی استان مشغول به فعالیت هستند که این مهم بیانگر نقش مهم شیلات در معیشت مردم استان جدای از اشتغال ایجاد شده در حوزه آبزی پروری و صنایع است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=6965
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.