• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

جامعه انسانی نباید در مقابل کشتار مردم مسلمان میانمار سکوت کند/دولت تکلیف مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش را مشخص کند

  • کد خبر : 6806
  • 24 شهریور 1396 - 12:00
جامعه انسانی نباید در مقابل کشتار مردم مسلمان میانمار سکوت کند/دولت تکلیف مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش را مشخص کند

امام جمعه کیش با محکوم کردن جنایت و قتل عام مردم در میانمار از جامعه انسانی درخواست کرد که در مقابل این کشتار بیرحمانه سکوت نکند.

به گزارش پایگاه خبری کیشوند نیوز به نقل از کیش یرس، حجت الاسلام حسن علیدادی امام جمعه کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه با توصیه به رعایت تقوی الهی در تمامی شئون زندگی با اشاره به سالروز اشغال بیروت توسط ررزیم غاصب اسرائیل جنایت های صهیونیست در صبرا و شتیلا را محکوم و اظهار کرد: در تاریخ هر زمان ظالمان قصد انجام جنایتی را داشتند ابتدا جامعه انسانی را مورد آزمون قرار دادند و سپس اقدام به جنایت کردند.

وی افزود: ۶۰ سال است که جامعه انسانی در مقابل جنایت های ظالمان که هر روز حادثه ای مصیبت بار می آفریند در خوابی عمیق فرو رفته؛ تنها نظاره گر است و از خود حرکتی نشان نمی دهد.

خطیب جمعه کیش با اشاره به اینکه در دنیای امروز جنایت کاران به نام حقوق بشر و جایزه صلح نوبل هر جنایتی را در جامعه انسانی رقم می زنند افزود: در طول تاریخ به ویژه در حادثه کربلا نمونه بارز این ظلم وجنایت را به وضوح می توان دید.

وی ادامه داد: در تاریخ هم ابتدا افرادی به غیر از اهل بیت را سربریده و سرها را بر نیزه شهر به شهر چرخاندند و زمانی که از سکوت مردم در مقابل جنایت خویش مطمئن شدند کسی جرآت اعتراض ندارد و اهل بیت پیامبر را سربریده و سرها را بر سر نیزه شهر به شهر چرخاندند.

امام جمعه کیش با تاکید بر اینکه رژیم جعلی اسرائیل نیز ۶۰ سال است که در جامعه انسانی جنایت می کند و تمامی مجامع و مدافعان حقوق بشر و کسانی که شعار دفاع از حقوق بشر را سر میدهند سکوت اختیار کرده و نتیجه آن امروز تبدیل به قتل عام مردم بیگناه و مسلمان میانمار است.

وی جنایت های رژیم جعلی اسرائیل در صبرا و شتیلا را نمونه ای از کشتار وحشیانه اسرائیل دانست که حتی به بیماران بیماررستان ها رحم نکرده و آن ها را در گودال ها به روی هم تلمبار کرده پس از تیرباران زنده و مرده آن ها را زنده به گور کردند.

خطیب جمعه کیش تاکید کرد: زمانی که جامعه انسانی به ویژه مسلمانان در مقابل چنین جنایت هایی سکوت کرده و حتی برخی شیوخ و روسای کشورهای مسلمان به صورت پنهانی دست اتحاد با اسرائیل غاصب داده و از آن حمایت می کنند چه باید کرد؟

وی با بیان اینکه مجامع بین الملی در مقابل جنایت های اسرائیل همواره سکوت اختیار کرده اند ادامه داد: هر زمان هم اعلامیه ای از سوی سازمان ملل صادر شد باحق وتو ظالمانه آمریکا مواجه شد.

امام جمعه کیش تصریح کرد: زمانی که ظالمان جامعه انسانی را اینگونه امتحان کردند به جایی رسیدیم که امروز ۴۰۰ هزار نفر از مردم میانمار آواره شده و برخی زنده زنده در آتش سوزانده شدند و خانه هایشان به آتش کشیده شد.

وی افزود: در این جنایت ارتش که باید حامی مردم باشد در رآس جنایتکاران قرار گرفته و همچنان این قتل عام و نسل کشی در میانمار ادامه دارد و کوچکترین اعتراض و اطلاعیه ای از سوی مجامع مدافع حقوق بشر صادر نشده است.

علیدادی تاکید کرد: با وجود چنین جنایت های بی رحمانه ای در معلوم است که جامعه انسانی دچار چه مشکلاتی خواهد شد.

وی ادامه داد: امروزدر مقابل اینهمه ظلم و جنایت تنها می توان شکایت به سوی خداوند برد و درخواست کرد تا با ظهور منجی عالم بشریت عدالت بر جهان سایه گسترده و جهان پر از عدل و داد شود.

خطیب جمعه کیش همچنین با محکوم کردن جنایت های تکفیری در کشورهای مسلمان یمن، سوریه و عراق اظهار کرد: در راس تمامی این جنایت ها استکبار جهانی و در راس آن آمریکای جنایتکار قرار دارد که از سویی معاهده امضا می کند و از سوی دیگر خود آن را نقض می کند.

وی به نقض برجام توسط اوباما و ترامپ اشاره کرد و افزود: کسانی که خود برجام را به وجود آوردند اولین نقض کنندگان این معاهده بودند پس چگونه می توان به آنان اعتماد کرد.

علیدادی تصریح کرد: از دیپلماسی کشور، وزارت خارجه، دولت و مجلس می خواهیم که با قاطعیت هرچه تمامتر جواب آمریکیای جنایتکار را بدهند.

وی افزود: ما برجامی را قبول داشته و پای آن می ایستیم که طرف مقابل هم به تعهدات خود عمل کند و اگر قرار است برجام یکطرفه باشد چه تعهدی باید به برجام یک طرفه بدهیم؟

امام جمعه کیش با اشاره به اهمیت تحکیم خانواده در دین مبین اسلام بیان کرد: خانواده سالم الزاماتی دارد که اسلام بر آن ها بسیار تاکید کرده و باید به بحث خانواده به صورت جدی توجه و پرداخته شود.

وی همچنین با تاکید بر تصمیم گیری سریعتر دولت در انتخاب مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: دولت، مشاور رئیس جمهور و مسئولان مناطق هر چه سریعتر تکلیف مدیرعامل جزیره کیش را مشخص کنند زیرا عدم وجود مدیرعامل در منطقه حساس کیش مشکلاتی را مانند گرانی برای جزیره کیش به وجود آورده است.

خطیب جمعه تاکید کرد: یکی از مهمترین آثار عدم وجود مدیرعامل در منطقه آزاد کیش افزایش بی رویه قیمت ها به ویژه قیمت بلیط هواپیماست که در رونق جزیره تاثیر بسزایی از خود به جای گذارده است.

وی در بخش دیگری از خطبه ها به سالروز مباهله پیامبران با بزرگان نجران اشاره کرد و افزود: این روز یکی از روزهای برجسته تاریخ اسلام است که با حضور اهل بیت پیامبر رقم خورد و در میان مسلمانان موجب تثبیت و راسخ تر شدن اعتقاد و ایمان آنان و در جبهه مقابل موجب قطعیت حقانیت اسلامی و پیامبر اسلام(ص) شد.

امام جمعه کیش همچنین با تسلیت درگذشت آیت الله خزعلی، سالروزبزرگداشت استاد شهریار را گرامی داشت.

در آستانه بازگشایی مدارس پایگاه جشن عاطفه ها در حاشیه نماز جمعه در مصلی کیش مستقر و آماده دریافت کمک های مردمی بود.

نماز جمعه این هفته کیش به امامت حجت الاسلام علیدادی و با حضور حجت الاسلام حقانی از اساتید حوزه علمیه قم، مردم مومن جزیره کیش در مصلی بزرگ کیش برگزار شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=6806
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.