• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

پای «بابک زنجانی»‌های جدید به میراث فرهنگی باز می‌شود؟ / «بخش خصوصی» مورد نظر مونسان چه کسانی هستند؟ (+تصاویر)

  • کد خبر : 6790
  • 22 شهریور 1396 - 12:01
پای «بابک زنجانی»‌های جدید به میراث فرهنگی باز می‌شود؟ / «بخش خصوصی» مورد نظر مونسان چه کسانی هستند؟ (+تصاویر)

علی اصغر مونسان که پیشتر در توجیه همکاری اش با بابک زنجانی در کیش، آن را حمایت از بخش خصوصی دانسته بود، اکنون و در اولین روزهای مسئولیتش در میراث فرهنگی هم از “ضرورت و توجه به بخش خصوصی” در صنایع دستی سخن گفته است.

به گزار کیشوند نیوز از صراط، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اخیرا از تجاری سازی صنایع دستی سخن گفته و خطاب به سرمایه گذاران بخش خصوصی تاکید کرده است: “نقش ما حمایتی و نظارتی است، می‌خواهیم آنچه قابل واگذاری به بخش خصوصی است را به خودتان بسپاریم بنابراین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دست استمداد خود را به سمت بخش خصوصی دراز می‌کند.”
مونسان در حالی از دراز کردن دست استمداد خود به سمت بخش خصوصی صحبت کرده که به زودی سفری بلند مدت به چین خواهد داشت . او پیشتر و در زمانی که مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بود، دست همکاری خود را به سمت بابک زنجانی، متهم فساد بزرگ نفتی هم دراز کرده بود.
مونسان آبان ماه ۹۲، هنگام افتتاح هتل سورینت مریم در جزیره کیش، بابک زنجانی را در بازدید از برخی پروژه های خود در جزیره کیش همراهی ویژه ای کرده بود.
در مراسم افتتاح هتل مذکور، مونسان خطاب به بابک زنجانی در اظهاراتی عجیب و شگفت آور که نشان از علاقه وافر او به ادامه همکاری با این متهم نفتی داشت، گفته بود: “امیدوارم فقط به این پروژه ها بسنده نکنید و وارد پروژه های بزرگتری هم در جزیره کیش شوید و کیش به همت شما و سایر سرمایه گذاران بخش خصوصی به اولویت اول گردشگری و به عنوان قطب توریستی مطرح شود.”
این سابقه مونسان، در کنار اظهارات او درباره ورود بخش خصوصی به حوزه صنایع دستی، این بیم و هراس به وجود آورده است که ممکن است اتفاق رخ داده در جزیره کیش این بار در صنایع دستی به وقوع بپیوندد.
جالب اینجاست که رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به زودی ایران را به مقصد چین ترک خواهد کرد و هنوز مشخص نیست دستاورد وی برای میراث فرهنگی و صنایع دستی، از این سفر چه خواهد بود؟!
حمایت از بخش خصوصی فی نفسه اتفاق مثبتی تلقی می شود اما مشکل اینجاست که کارنامه رییس میراث فرهنگی، نه تنها جای هیچ امیدی را باقی نگذاشته بلکه این تردید را به وجود آورده که به جای بخش خصوصی، معدودی از سرمایه گذاران رانت خوار و وابسته به جریان های خاص اقتصادی، بار دیگر فرصت سوء استفاده پیدا کنند.
در زیر بخشی از تصاویر همراهی مدیرعامل سابق منطقه آزاد کیش با بابک زنجانی در جزیره کیش را مشاهده می کنید:




لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=6790
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. آفرین به شما که حقایق را گفتین فقط یه ذره دیره به نظرم. این آقایون و تیمشون و برخی از کارمندان فاسد سازمان منطقه آزاد کیش ازجمله تو معاونت عمرانی و گردشگری ۵ سال گذشته چنان توی پروژه ها گردشگری و عمرانی ….. کردند که حد نداشت. پروژه های عمرانی مثل ترمینال جدید فرودگاه کیش، موزه و نماد کیش، باغ راه، فرهنگسرای آوای خلیج فارس، پژوهشکده محیط زیست، باند جنوبی فرودگاه ، مدارس مهرو دانا و پروژه های بندری از جمله اسکله ۳۵۰۰۰ تنی کیش، فرودگاه و بندر گاه هندورابی، روشنایی خورشیدی رینگ ۷۵ متری کیش، و …. بی شمار که در داخل پروژه ها اتفاق افتاد در کمسیونهای قیمت جدید شرکتهای عمران خدمات و سرمایه گذاری و خود معاونت عمرانی سازمان، در انتخاب و معرفی پیمانکاران و …. همچنین کارهای غیرقانونی در تهیه اسناد مناقصه ها از جمله اخیرا در پایگاه سوخت رسانی فرودگاه و کارهای باقیمانده ترمینال فرودگاه که در حال انجام می باشد مرکز فساد این آقایان می باشد. اسناد و مدارک این فسادها کاملا واضح و در دست هست اما دریغ از کسانی که بررسی کنند این مدارک را دریغ

  2. نظر دادیم پاک شد چرا؟

  3. باید بساط این فسادها جمع بشه و رسیدگی به فساد همین پروژه ها که اسم برده شده بشه خواست عمومی کیشوندان از مدیرعامل جدید. بلکه یه فرجی بشه. لازمش هم پیگیری رسانه هایی مثل شماست. . تو چند سال مدیریت این آقایان به گفته خودشان ۲۰۰۰ میلیارد تومن پول خرج طرحها و پروژه ها کردند. شما تحول ۲۰۰۰ میلیارد رو در کیش میبینید؟؟؟؟؟ عواقب فاجعه بار این ۲۰۰۰ میلیاردها سالهای آینده خودشو تو رکودها و مسائل دیگر در کیش نشان خواهد داد. پیگیری این کار با شماست جناب کیشوند نیوز. اگر احساس وظیفه می کنید نسبت به آینده کیش و کیشوندان