• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

باجه پست در فرودگاه کیش راه اندازی شد/ ثبت نام کارت ملی هوشمند در اداره پست

  • کد خبر : 6631
  • 15 شهریور 1396 - 8:34
باجه پست در فرودگاه کیش راه اندازی شد/ ثبت نام کارت ملی هوشمند در اداره پست

رئیس اداره پست منطقه آزاد کیش از راه اندازی باجه پستی در فرودگاه بین المللی کیش و بهره برداری از باجه پستی بندر تا پایان ماه جاری خبر داد و افزود : مسافران می توانند کالا و بار همراه خود را تحویل این باجه ها بدهند و درب منزل یا محل کار خود درنقاط مختلف کشور دریافت کنند .

مهدی شعاعی اظهار کرد : پس از ابلاغ قانون برنامه ششم توسعه طبق بند ‘دال’ ماده ۶۸ این قانون مکلف شدیم تا در تمامی پایانه ها برای ارائه خدمات به مردم حضور داشته باشیم که در این راستا اقدام به راه اندازی باجه پستی فرودگاه کردیم، باجه پستی بندرگاه کیش نیز تا پایان ماه جاری راه اندازی می شود.
وی با اعلام اینکه هدف از راه اندازی این باجه ها دسترسی آسانتر مردم به پست و ارتقاء و توسعه خدمات پستی است به راه اندازی سرویس ویژه فرودگاهی اشاره کرد و افزود: علاوه بر خدمات رایج پستی که این اداره انجام می شود، شهروندان می توانند مرسولات خود را تا ساعت ۱۲ ظهر به اداره پست مرکزی یا باجه پستی فرودگاه تحویل دهند که این مرسولات به دو شکل در مقصد (تهران) به گیرنده تحویل داده می شود.

شعاعی اظهار کرد : ممکن است مشتری بخواهد مرسوله در فرودگاه مهرآباد تهران تحویل شخص گیرنده شود و یا تمایل دارد مرسوله مورد نظر درب منزل یا محل کار گیرنده در سرزمین اصلی (مرحله نخست در تهران) تحویل وی شود که این دو خواسته در همان روز انجام می شود .
وی با بیان اینکه باجه پستی فرودگاه کیش بعد از گیت گمرک و نیروی انتظامی مستقر شده است افزود: مسافرانی که تمایل به حمل بار ندارند می توانند کالا و بار همراه خود را تحویل این باجه بدهند و درب منزل یا محل کار خود در نقاط مختلف کشور دریافت کنند .
شعاعی هزینه حمل بار را بر اساس نرخ نامه مصوب خدمات پستی تعیین شده بر اساس وزن کالا و مقصد عنوان کرد و افزود: نرخ نامه در اداره پست و باجه ها وجود دارد و مبلغی اضافه بر آن از مشتریان دریافت نخواهد شد و در قبال اخذ وجه رسید معتبر ارائه می شود.
وی در خصوص اینکه محدودیتی برای میزان بار وجود دارد یا خیر؟ افزود: با توجه به اینکه شرکت ملی پست با شرکتهای هواپیمایی مختلف همکاری می کند محدودیتی برای ارسال مرسوله های شهروندان وجود ندارد.

رئیس اداره پست کیش با بیان اینکه برای ارسال مرسولات سه نوع سرویس سفارشی، پیشتاز و ویژه در نظر گرفته شده است افزود: تفاوت این سه مورد در سرعت رسیدن مرسولات به مقصد است ،مدت زمان سیر مرسولات سرویس سفارشی ۷۲ ، پیشتاز ۴۸ و ویژه ۲۴ ساعت است.

شعاعی در پاسخ به این سئوال که اگر مرسولات در زمان معین به مقصد نرسند آیا جریمه ای به شهروندان داده می شود ؟ گفت : اداره پست تعهد زمانی برای این کار دارد و مکلف است مرسولات مشتریان و بار مسافران را در زمان معین تحویل گیرندگان دهد ، درصورت بروز هرگونه تاخیر در خدمت ارائه شده به مشتریان غرامت پستی پرداخت می شود .

ثبت نام کارت هوشمند ملی در اداره پست

وی از راه اندازی باجه برای ثبت نام کارت هوشمند ملی در اداره پست نیزخبر داد و افزود : تجهیزات لازم خریداری شده است و شهروندان می توانند در اداره پست مرکزی اقدامات لازم را برای پیش ثبت نام و ثبت نام عملیاتی ( عکس ،اسکن اثر انگشت و مدارک متقاضی و…. ) انجام دهند .
شعاعی گفت : شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران با سازمان ثبت احوال کشور در این زمینه قرارداد دارد و دو مجموعه جهت سرعت بخشیدن به امور ثبت نام متقاضیان با یکدیگر همکاری می کنند.
وی اظهار کرد: شهروندان برای ثبت نام پس از ورود به سامانه می توانند اداره پست کیش را انتخاب کنند و از این طریق کارهای خود را برای کارت هوشمند ملی از این اداره پیگیری کنند .
رئیس اداره پست کیش در مورد مبلغ دریافتی از شهروندان برای ثبت نام گفت : مبلغ ۹۰ هزار ریال برای ثبت نام عملیاتی از شهروندان دریافت خواهد شد که این مبلغ علاوه بر ۲۰۰ هزار ریالی است که هنگام پیش ثبت نام به حساب ثبت احوال واریز می شود.

*گردشگران ماهی های خود را درب منزل تحویل بگیرند.

وی یکی دیگر از خدمات این اداره را ارسال ماهی های خریداری شده توسط گردشگران و مسافران به درب منزل یا محل کار در مقصد(تهران) عنوان کرد و به ایرنا گفت : بر اساس توافقی که با گمرک انجام شده و با همکاری مدیریت بازار ماهی و تحت نظارت اداره شیلات و دامپزشکی کیش انجام شده ، مسافران پس از خرید ماهی از بازار می توانند در همان روز بسته ماهی های فریز شده ( یخ زده ) را در مقصد (تهران )تحویل بگیرند.
وی افزود : گونه های مختلف ماهی تحت نظارت شیلات مبنی بر حلال بودن آبزی بسته بندی و بهمراه برگه سلامت دامپزشکی تحویل باجه پستی فرودگاه شده و در همان روز در مقصد، تحویل گیرنده می شود.

منبع:ایرنا / مریم زباندان

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=6631
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.