• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

اداره پست کیش چگونه توانست رضایت حداکثری کیشوندان را جلب کند؟

  • کد خبر : 23221
  • 20 مهر 1400 - 16:29
اداره پست کیش چگونه توانست رضایت حداکثری کیشوندان را جلب کند؟

رئیس جدید اداره پست کیش گفت: ایجاد فضای لازم برای تجزیه و مبادلات مرسولات پستی عملیات تفکیک، بسته بندی و توزیع در شرایط مطلوبتری قرار گرفت و مشکلات در این حوزه به حداقل رسید.

به گزارش کیشوندنیوز، دریافت با تاخیر مرسولات پستی، یکی از مشکلاتی بود که همواره کیشوندان از آن گلایه مند بودند اما چند مدتی است ساکنان کیش نسبت به عملکرد این اداره رضایت نسبی پیدا کرده اند.
بدین ترتیب جهت چرایی این تغییر و به مناسبت هفته پست، با مدیر جدید اداره پست کیش مصاحبه ای اختصاص دادیم.

جمال حسن زاده به مناسبت گرامی داشت هفته پست با تبریک روز پست با ارائه گزارشی از عملکرد اداره پست کیش از ابتدای سال تاکنون از افزایش ترافیک مرسولات وارده به جزیره به میزان ۴۰ درصد خبرداد و اظهار کرد: با شیوع بیماری کرونا در کشور و افزایش دریافت خدمات اینترنتی، تقاضای خدمات پستی نیز افزایش چشمگیری داشت.

وی افزود: با وجود اینکه بسیاری از ادارات و مراکز در ایام کرونا تعطیل بود همکاران ما به منظور رفاه حال مردم در ادارات پست سراسر کشور بیش از گذشته خدمات ارائه کردند ودر این راه بسیاری از همکاران به کرونا مبتلا شده و تعدادی نیز جان باختند و پست از این آزمون سربلند بیرون آمد.

حسن زاده میزان ترافیک مرسولات پستی را درهر مرکز شاخص توسعه یافتگی آن برشمرد و افزود: در کشوری مانند سوئیس به ازاء هر نفر ۷۰۰ مرسوله پستی جابجا می شود که نشان از توسعه یافتگی خدمات پست در این کشور دارد.

وی ادامه داد: براساس آمارهای موجود میانگین جهانی خدمات پستی به ازاء هر نفر ۵۰ مرسوله و در ایران به ازاء هر نفر ۸ مرسوله پستی است که در کیش این میزان در سال گذشته کمتر از ۲ مرسوله  صادره  به ازاء هر نفر بوده که این میزان برای کیش که به عنوان شهری تجاری و گردشگری از آن نام برده می شود زیبنده نیست.

رئیس اداره پست افزود: لازمه ارسال مرسولات صادراتی از کیش ایجاد زمینه های آن است تا فاصله معنا دار بین سرانه پست در کیش و میانگین کشوری جبران شود.

وی زمان بر بودن رسیدن مرسولات پستی به کیش از دیگر شهرهای کشور را یکی از مشکلات پست کیش در سال گذشته عنوان کرد و افزود: یک مرسوله برای رسیدن به کیش باید مسیرهای متعددی به صورت زمینی طی می کرد و این موضوع علاوه بر زمان بر بودن موجب اسیب دیدن ومخدوش شدن لفافه های مرسولات می شد که با برگزاری نشست های متعدد، از تیرماه سال جاری مرسولات پستی از تهران از مسیر هوایی ارسال می شود.

حسن زاده تاکید کرد: با تغییر رویه ارسال، مرسولات پستی کیش درکمترین زمان ( حداقل ۴۸ و حداکثر۷۲ ساعت) و بهترین شرایط به دست کیشوندان می رسد که موجبات رضایتمندی بیشتر آنان را فراهم ساخته است.

وی به افزایش ۴۰ درصدی استقبال مردم از خدمات پستی از ابتدای سال جاری نسبت به سال گذشته افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۴۸ هزار فقره مرسولات پستی وارده به کیش و ۳۶ هزار فقره مرسولات صادره از کیش صورت گرفته است.

رئیس اداره پست کیش ارسال مرسولات پستی از کیش را یکی از مشکلاتی برشمرد که کیشوندان با آن دست به گریبان هستند و افزود: جلسات متعددی با مسئولان برگزار شد و حتی حاضر شدیم این رویکرد را به بخش خصوصی بسپاریم و ارزیاب گمرک نیز در محل پست مستقر شود اما به دلیل عدم وجود برخی زیرساخت ها و نیروی انسانی لازم تا به امروز این امر مهم محقق نشده است.

وی ایجاد بخش ارسال مرجوعی را یکی از اتفاقات مثبت خواند و افزود: با رایزنی های صورت گرفته باجه پست کیش در بندرگاه مستقر شده است تا بخشی از مشکلات مردم در ارسال مرسولات پستی به خارج از کیش با کمترین هزینه و سرعت بالا انجام شود که باید از همکاری مدیرکل گمرک و معاونین این مجموعه تقدیر کرد.

به گفته حسن زاده در راستای کاهش فاصله زمانی مبادلات استانی پست هوایی بندرعباس به کیش نیز در روزهای شنبه و دوشنبه هر هفته انجام می شود.

راه اندازی پست ویژه از دیگر اقدامات مثبت پست درجزیره کیش است که رئیس اداره پست کیش به آن اشاره کرد و افزود: با ارائه این خدمت، کیشوندان برای ارسال پاکت های پستی نیاز به مراجعه به اداره پست ندارند و با تماس تلفنی همکاران ما به منزل آنان مراجعه و پاکت پستی آن ها را تحویل گرفته و ارسال می کنند.

کافه تمبر از دیگر خدمات اداره پست کیش است که در هفته پست راه اندازی خواهد شد تا تمبر به عنوان یک میراث فرهنگی کشور بار دیگر احیاء شود.

وی افزود: با ایجاد فضای لازم برای تجزیه و مبادلات مرسولات پستی عملیات تفکیک، بسته بندی و توزیع در شرایط مطلوبتری قرار گرفت و مشکلات در این حوزه به حداقل رسید.

رئیس اداره پست کیش خاطر نشان کرد: با توجه به تغییرات ساختاری بسیاری که امروزه در نحوه دریافت خدمات از سوی مردم صورت گرفته به ویژه افزایش گرایش مردم به خرید و فروش اینترنتی، میزان فعالیت ها و تلاش های همکاران در ادارات پست نیز افزایش یافته و برای دریافت هر چه بیشتر و بهتر خدمات نیاز به همیاری و همکاری همه مردم وجود دارد تا مشکلات جزیره کیش به حداقل کاهش یابد./فیدارنا

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=23221
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۶
  1. سلام
    این خوبه که اعتماد به نفس بالای دارید ولی در عمل الان سه روزه مرسوله من به پست کیش تحویل داده شده ولی هنوز دست من نرسیده
    خواستم بگم اگر زحمتی نیست و به بهتون بر نمی خوره اون را به دست من برسونید یا اعلام کنید تا خودم برسم خدمتتون اون را تحویل بگیرم و آخه رضایت مندی ما از شما خیلی بالا است

  2. خیلی رو دارید واقعا، افتضاح ترین اداره پست دنیا هستید بعد میگید جلب رضایت کیشوندان!

  3. خجالت بکشین
    اداره پست کیش کی تونست رضایت جلب کنه که حالا شما مینویسید رضایت حداکثری؟
    یکی از بی نظم ترین و بی مسئولیت ترین ادارات جزیره کیش همین اداره پست هست.
    کمتر سیبیل هم رو چرب کنید حهت عرض چاپلوسی

  4. چی میزنی. حالت رو خریدارم ادا ره. پست کیش. خدایی توهم دارید کی چه تاریخی اتفاق افتاد. خدمات هم میده کجا خدمات میده رضایت اکثریت ننویس دروغ. چرت هر چی دوست دارید ننویسید

  5. یکی از بی نظم ترین و بی مسئولیت ترین ادارات پست ایران، تاخیر در تحویل بسته، بازکردن بسته بدون اجازه مالک بسته، درج تحویل مرسوله به گیرنده در سامانه رهگیری به دروغ فقط بخاطر اینکه اون بسته دیگه قابل پیگیری نباشه.فقط چند ماشین نیسان جوک گرفتند و در محوطه داره می پوسه ولی همیشه پستچی ها از خرابی ماشین شخصی خودشون می نالند و بسته های مردمو با تاخیر زیاد میرسونند و یا اصلا نمی رسونند.پس اون ماشینا برای چی تحویل گرفته شده. اونقدر شکایت کردیک ولی نتیجه ای نگرفتیم که خسته شدیم.

  6. حتی تلفن جواب نمی‌دهید
    کدوم رضایت
    خدا لعنت کنه همه آدمهایی را که به جای گره باز کردن از کار خلق به کار آنها گره می‌زنند مخصوصه کارمندان اداره پست کیش