• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

تامین ۸۰ درصد از آب مورد نیاز فضای سبز کیش از پساب فاضلاب

  • کد خبر : 6062
  • 17 مرداد 1396 - 17:04
تامین ۸۰ درصد از آب مورد نیاز فضای سبز کیش از پساب فاضلاب

در طول سه ماه نخست سال ۹۶ در چهار تصفیه خانه کیش ۹۰۴ هزار و ۴۶ متر مکعب فاضلاب تصفیه شد.

به گزارش کیشوندنیوز از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش، به منظور بهره برداری از پساب تصفیه خانه های فاضلاب جزیره برای آبیاری فضای سبز کیش در سه ماه نخست امسال، در تصفیه خانه مرکزی کیش ۵ هزارمتر مکعب، در تصفیه خانه شمال ۸۲۴ هزار و ۳۸۵ متر مکعب، در تصفیه خانه میر مهنا ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب و در تصفیه خانه جنوب ۵۲ هزار و ۱۶۱ متر مکعب فاضلاب تصفیه و برای آبیاری فضای سبز استفاده شده است.

بنابر این گزارش، ظرفیت اسمی تصفیه خانه مرکزی ۳۰۰۰ متر مکعب، تصفیه خانه میر مهنا ۱۹۰۰ متر مکعب، تصفیه خانه شمال ۱۰ هزار متر مکعب و تصفیه خانه جنوب ۵۰۰ متر مکعب است.

در سه ماه نخست سالجاری ۸۰ درصد از آب مورد نیاز فضای سبز کیش توسط چهار تصفیه خانه جزیره تامین شده است.

فاضلاب در جزیره از طریق خطوط تحت فشار به طول ۶۳ هزار و ۳۰۰ متر و همچنین در خطوط انتقال فاضلاب ثقلی ۱۱۳ هزار و ۱۷۰ متر و ۳۵ ایستگاه پمپاژ فاضلاب منتقل می شوند.

همچنین در این مدت، ۳۹۱ مورد ترکیدگی های شبکه و منهول های فاضلاب ترمیم، ۱۲ هزار و ۷۳۳ متر از شبکه فاضلاب توسط واترجت شستشو و لایروبی و ۳۰ هزار و ۸۵۵ متر مکعب فاضلاب توسط تانکر حمل شده است.

لازم به ذکر است با توجه به مشکلات عدیده ناشی از بوی فاضلاب، مسائل زیست محیطی، هزینه های بالای انتقال فاضلاب از طریق تانکر و نیاز مبرم جزیره به تامین آب برای فضای سبز، تصفیه خانه ۱۰ هزار متر مکعبی شمال کیش در سال ۱۳۹۳ به بهره برداری رسید. استفاده مجدد از پساب تصفیه شده جهت آبیاری فضای سبز، ذخیره طولانی مدت لجن به عنوان کود برای بهبود خاک، توسعه فضای سبز و عملکرد مناسب در شرایط افزایش جمعیت کیش که افزایش ناگهانی فاضلاب را در پی دارد از مزیت های این تصفیه خانه است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=6062
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.