• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

ارتقاء فرهنگ ترافیک اولویت اساسی پلیس راهور کیش/ نظارت جدی پلیس بر استفاده از تاکسیمتر

  • کد خبر : 6057
  • 16 مرداد 1396 - 8:24
ارتقاء فرهنگ ترافیک اولویت اساسی پلیس راهور کیش/ نظارت جدی پلیس بر استفاده از تاکسیمتر

فرمانده انتظامی کیش با تاکید بر اینکه فرهنگ ترافیکی از مزیت های رقابتی کیش به شمار می رود؛ افزود: ارتقاء فرهنگ و روان سازی ترافیک و تقویت منابع انسانی از اولویت های پلیس کیش است.

به گزارش کیشوند نیوز و به نقل از کیش پرس، سرهنگ رحیم جهانبخش عصر روز گذشته در حاشیه انتصاب سرگرد بهرام ایمانی نسب به سمت رییس پلیس راهور کیش در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اولویت ناجا در پلیس راهور براساس منویات مقام معظم رهبری کاهش تلفات فوتی و جرحی و روان سازی ترافیک است گفت: با توجه به اینکه در جزیره کیش آمار تلفات فوتی و جرحی به لطف رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط شهروندان درکمترین میزان قرار دارد؛ اولویت پلیس راهوردر کیش حفظ و ارتقاء سطح فرهنگ ترافیکی است که امروز به عنوان یکی از مزیت های رقابتی و اهداف گردشگری در کشورمطرح است.

نظارت جدی پلیس راهور بر استفاده از تاکسیمتر

وی در رابطه با استفاده از تاکسیمتر توسط رانندگان تاکسی در کیش افزود: اجرای طرهای سخت گرانه در برخورد با رانندگانی که از تاکسیمتر استفاده نمی کنند از برنامه های اساسی سرگرد ایمانی نسب رییس پلیس راهور کیش است.

جهانبخش با تاکید بر نظارت جدی بر حوزه حمل و نقل عمومی توسط پلیس راهور کیش اظهار کرد: نظارت جدی بر رعایت فرهنگ زیبای رانندگی و حقوق مردم با بهره گیری مستمر از تاکسیمتر و جلوگیری از تخلف های رانندگی از سوی ناوگان حمل و نقل عمومی از برنامه های سرگرد ایمانی نسب رییس پلیس راهور جزیره کیش است.

وی تصریح کرد: موفقیت در طرح های نظارتی همواره منوط به همکاری همه اقشار جامعه است و امید است مردم با پلیس در مواجه با موضوعاتی مانند عدم استفاده از تاکسیمتر توسط رانندگان تاکسی، عدم رعایت قوانین و اصول شیوه های صحیح رانندگی و سرعت های غیر مجاز در سطح شهر که به عنوان آسیب های حمل و نقل عمومی در جامعه مطرح است برخورد کرده و هیچگونه تخلفی را در این حوزه برنتابند و پیش از پلیس به رانندگان خاطی تذکر دهند.

فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش با اشاره به اینکه شهریور ما اوج افزایش گردشگران تابستانی در جزیره کیش است تاکید کرد: پلیس راهور در نظر دارد با برنامه ریزی های خاص برای این ایام، بهترین نوع فرهنگ ترافیکی و رانندگی را گردشگران تابستانی معرفی کند.

راکبان موتورهای شارژی موظف به رعایت قوانین هستند

وی با اشاره به اینکه موتورهای شارژی نیز جزء وسایط نقلیه محسوب شده وطبق قوانین راهنمایی ورانندگی با راکبان آن ها برخورد می شود افزود: سختگیری های لازم در خصوص استفاده از کلاه و دیگر تجهیزات ایمنی نسبت به راکبان موتورهای شارژی نیز اعمال شده و آنان نیز موظف به رعایت اصول رانندگی صحیح و شیوه های قانونی هستند.

جهانبخش تصریح کرد: درصورت بروز هر گونه تخلف از سوی موتورسواران طبق قانون با آنان برخورد شده و در صورت تصادف موظف به برداخت جریمه و خسارت طرف مقابل هستند.

وی همچنین در رابطه با افزایش تعداد و آموزش نیروی انسانی در پلیس راهور افزود: تقویت پلیس راهور از لحاظ نیروی انسانی، دوربین و دیگر تجهیزات کنترل ترافیک  در دستور کار این نیرو می باشد و با حمایت و هماهنگی شورای ترافیک و متولیان ترافیک شهری امید است شاهد رفتار ترافیکی مطلوب در جزیره زیبای کیش باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش از خرید موتورسیکلت پلیس و حضور پلیس موتور سوار در شهر خبرداد و افزود: هم اکنون ۶ دستگاه موتورسیکلت خریداری شده و تعدادی نیز خریداری خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: موتورهای پلیس در راستای اشراف امنیتی و انتظامی پلیس و تسریع در امر خدمات رسانی و حضور به موقع پلیس بر سر صحنه حوادث تهیه و توسط پلیس کیش به کار گیری خواهد شد.

مردم بهترین ناظرهستند

ابراهیم رضوانی، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و عضو شورای ترافیک جزیره نیز در مراسم معارفه رییس جدید پلیس راهور کیش نیز به سرآمد بودن کیش در بسیاری از امور اشاره کرد و گفت : فرهنگ ترافیکی کیش مثال زدنی است و اگر از کسانی که به کیش سفر می کنند سئوال شود چه برتری از کیش می شناسید بیشتر آنها فرهنگ زیبای ترافیکی آن را مثال خواهند زد .
ابراهیم رضوانی اظهار کرد : کیش شهری با حدود ۱۶ هزار خودرو که فاقد چراغ راهنمایی و رانندگی است و مردم آن نیز عادت به خوب حرکت کردن دارند .
وی با بیان اینکه حفظ چنین فرهنگ و برتری، کار سختی است افزود : باید برای ارتقا آن و بهبود وضعیت تدبیر لازم صورت گیرد که در شرایط کنونی فرماندهی انتظامی کیش از مدیریت آن به خوبی بر آمده است .
رضوانی با تاکید بر اینکه با تدبیر صورت گرفته محبوبیت حوزه انتظامی در کیش روز افزون است اظهار کرد: این فرهنگ حاصل تلاش و اجرای درست قوانین توسط پلیس کیش است .
عضو شورای ترافیک جزیره کیش با تاکید بر اینکه نکات مهمی در شورای ترافیک کیش مطرح و با قاطعیت دنبال خواهد شد افزود : یکی از مصوبات استفاده از تاکسیمتر در تاکسی هاست که باید توسط رانندگان به طور جدی عملیاتی شود .
وی مردم را بهترین ناظر در این زمینه عنوان کرد و افزود : مردم نباید خارج از نرخ تاکسیمتر کرایه پرداخت کنند .
رضوانی تاکید کرد : با نهادینه شدن این فرهنگ رانندگان به خود اجازه نمی دهند که کرایه اضافی دریافت کنند.

در این مراسم سرگرد بهرام ایمانی نسب به عنوان رییس جدید پلیس راهور کیش معرفی و از زحمات سرگرد رضا سخایی رئیس سابق پلیس راهور کیش قدر دانی شد.

همچنین در این مراسم حکم انتصاب سروان صابری به معاونت تربیت و آموزش به وی تقدیم شد.

مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید پلیس راهور کیش در ستاد نیروی انتظامی ویژه کیش با حضور فرمانده نیروی انتظامی و اعضای شورای ترافیک و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

/حسن زاده

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=6057
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.