• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

مشکل اقتصاد کیش گشت ارشاد نیست / افراط و تفریط به فرهنگ کیش آسیب می زند

  • کد خبر : 5868
  • 08 مرداد 1396 - 11:46
مشکل اقتصاد کیش گشت ارشاد نیست / افراط و تفریط به فرهنگ کیش آسیب می زند

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی امام جمعه کیش در پاسخ به این سوال که عده ای معتقدند برخورد نیروی انتظامی با گردشگران و استقرار ون های گشت ارشاد در مراکز تفریحی جزیره به اقتصاد حاصل از ورود مسافر به این جزیره ضربه می زند عنوان کرد که مشکل اقتصاد کیش گشت ارشاد نیست.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی امام جمعه کیش در پاسخ به این سوال که عده ای معتقدند؛ برخورد نیروی انتظامی با گردشگران و استقرار ون های گشت ارشاد در مراکز تفریحی جزیره به اقتصاد حاصل از ورود مسافر به این جزیره ضربه می زند، ابراز عقیده کرد: واقعیت این است که عنوان کیش، منطقه آزاد تجاری و صنعتی است و ما ایرانی ها واژه ها را برای راحتی کوچک می کنیم و تعصبی هم بر آوردن تمام واژه ها نداریم. اما تمام این واژه ها بار معنایی دارند و حذف دو واژه صنعتی و تجاری از عنوان منطقه آزاد کیش؛ اولین معنایی را که از واژه آزادی به ذهن مسافران می رساند، آزادی فرهنگی است و واقعا برخی از مسافران هم فکر می کنند، از لحاظ فرهنگی در این منطقه کاملاً آزاد هستند.

وی در ادامه گفت: بار ها دیده ایم که وقتی با افراد صحبت شده، گفته اند مگر کیش منطقه آزاد نیست؟ این نوع تفکر یک مسئله جدی است و بینی و بین الله باید ببینیم که سهم نیروی انتظامی در برخوردهایی که انجام می دهد؛ در استقبال نکردن گردشگران از سفر به کیش چقدر است؟ با تجربه ۱۳ الی ۱۴ساله ای که از سکونت در این جزیره دارم، سهم نیروی انتظامی را خیلی موثر در استقبال نکردن از گردشگری کیش نمی دانم که البته برای این حرف خود هم دلایل متعددی دارم. قصد مسافران از سفر به کیش به چهار دلیل عمده سیاحت، استراحت، خرید و عامل چهارم هم سایر دلایل، مانند ماموریت های اداری است. او گفت: معتقدم، کسانی که دغدغه انقلابی بیشتری دارند و دلسوز انقلاب هستند به این موضوعات ورود می کنند و البته صحبت هایشان دلسوزانه است و اگر موضوعی را هم به ناحق گفته باشند، دلسوزانه حرف خود را پس می گیرند و اصلاح می کنند.

ایشان ادامه دادند: اما دو اتفاق از نظر فرهنگی کیش را دچار آسیب می کند که باز هم افراط و تفریط در این دو جریان وجود دارد. جریانی قصد دارد نشان دهد کیش شهر بسیار متدینی است، مانند شهرهای مذهبی کشورمان که واقعیت این نیست که بخواهیم از آن دفاع کنیم. واقعیت این است که معدل جزیره در نگاهش به دین و مذهب پذیرفتنی است. اما از یک طرف دیگر نگاهی وجود دارد که هرکس به کیش سفر کند، مشکل دارد و بار ها شده در فرودگاه عده ای از مسافران از من سوال می کنند شما چرا به کیش می روید؟ امام جمعه کیش اضافه کرد: وجود این ذهنیت در مردم چند عامل دارد که یکی این است که کیش در زمان طاغوت بد ریل گذاری شد و دوم اینکه بعد از انقلاب نتوانستیم درباره کیش تبلیغ درستی داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=5868
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.